مراقبت های ویژه بیمارستانی ،جهت حفظ ببردر خطر انقراض+عکس
کد خبر: ۲۶۹۸۴
تاریخ انتشار: 2016 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
یکی از گونه های ببر در خطر انقراض در قاره آسیا ، ببر چینی یا ببر بومی جنوب چین است که به دلیل شکار بی رویه و اعتقاد به وجود خواص داروئی در بخش های مختلف بدن این جانور از جمله استخوان و همچنین تجارت پر سود پوست این حیوان بسیار زیبا ، نسل وی رو به انقراض رفته و در حال حاضر اقدامات حفاظتی شدیدی از سوی دولت چین برای حفظ و بقای این گونه جانوری ، اتخاذ شده است.

    دامپزشکان باغ وحش چونگ چینگ در جنوب غربی این کشور، تلاش می کنند یک توله ببر نر که مادر وی در باغ وحش زایمان کرده و متاسفانه این زایمان کمی زودتر از موعد مقرر انجام شده را با کمک دستگاه های incubator حفظ کرده و زنده نگهدارند.

در همین راستا برنامه های تکثیر و پرورش مصنوعی این ببر از سوی مسئولان دامپزشکی چین در حال پیگیری است و در جدید ترین اقدامات انجام شده در این رابطه ، دامپزشکان باغ وحش چونگ چینگ در جنوب غربی این کشور، تلاش می کنند یک توله ببر نر که مادر وی در باغ وحش زایمان کرده و متاسفانه این زایمان کمی زودتر از موعد مقرر انجام شده را با کمک دستگاه های incubator حفظ کرده و زنده نگهدارند. بر اساس گزارش مسئولان این باغ وحش ، توله ببر فوق الذکر در روز هجدهم ژانویه برابر با بیست و هشتم دی ماه به دنیا آمده بود.

ببر جنوب چین ،گونه ای از ببرهای بومی این کشور آسیائی است که عمدتا در استان های فوجیان، گوانگ دونگ و  جیانگ ژی دیده می شود. این جانور در فهرست قرمز جانوران در خطر انقراض قرار داشته و از سال 1996 تا کنون اعلام شده است که در صورت عدم اتخاذ سیاست های سختگیرانه حفاظتی از این جانور ، نسل ببرهای جنوب چین برای همیشه منقرض خواهد شد.



شفا آنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار