کشیدن تصویر«ستاره داوود» روی دیوارهای مسجدی در دانمارک!
کد خبر: ۲۶۹۸۰
تاریخ انتشار: 2016 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
 افراد نژادپرست در دیوارهای مسجدی در شهر «آلبورگ» شمال دانمارک، تصویر ستاره داوود کشیده و عبارات اهانت آمیز علیه مسلمانان نوشتند.

 اعضای جمعیت اسلامی وابسته به مسجد صبح روزگذشته این تصاویر را بر روی درها و پنجره ها مشاهده کردند که بیشتر شبیه شعارهای شهرک نشینان صهیونیستی بر روی خانه ها، مساجد و کلیساهای فلسطین اشغالی بود.

 بيير نيلسن، سخنگوی پلیس  شمال دانمارک به دنبال این اقدام نژادپرستانه گفت: این اقدام خرابکارانه عادی به نظر می رسد.

از سویی دیگر، مسلمانان شهر آلبورگ  این اقدام را خطرناک می دانند و می گویند: تهدید در این پیام ها آشکار است و برخی از دست اندرکاران مسجد از جمله یکی از امامان جماعات مساجد از سخنان پلیس که این امر را غیر طبیعی ندانسته ابراز ناراحتی کردند.

محمد، یکی از افرادی که در مسجد رفت و آمد دارد به شبکه «العربی الجدید» گفت: اگر کنیست یهودی یا مدرسه ای هدف چنین شعارهای نژادپرستانه ای قرار بگیرد و تهدید به مرگ بکند، پلیس و سیاست مداران برخورد می کنند.

از سویی دیگر، پلیس اعلام کرده است که این مورد را بررسی می کند تا ببیند چه کسی پشت این ماجرا بوده است، ولی بعید به نظر نمی رسد که این اقدام کار چند نوجوان باشد.

ما نمی خواهیم این امر را به سیاست مرتبط کنیم و این اقدام هتک حرمت به مسجد بوده است، ولی هیچ گونه اقدام سیاسی به شمار نمی رود.

برخی مسلمانان به شبکه «العربی الجدید» در راستای سخنان سخنگوی پلیس دانمارک گفتند: این گونه سخنان قابل پذیرش نیست، آیا اگر برای یهودیان کشور اتفاقی می افتاد، پلیس تا این حد می گفت که این اقدام اشخاصی بوده که آن ها را دوست ندارند؟

بسیاری از مساجد هدف حمله و هتک حرمت قرار گرفته است و اقلیت های مسلمان بیش از یک بار خواستار حمایت از مسلمانان شده اند، ولی سیاست مداران تنها عذرخواهی کرده اند.
شبستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار