شهربازی در زمان قاجار + عکس
کد خبر: ۲۶۹۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
قاجار نام دودمانی است که از ۱۷۹۴ تا ۱۹۲۵ بر ایران فرمان راند.قاجارها قبیله‌ای از ترکمان‌های منطقه استرآباد (گرگان) بودند.

شهربازی در زمان قاجار + عکس

ایران در زمان اقاجار با دنیای غرب آَشنا گردید. اولین کارخانه‌های تولید انبوه، تولید الکتریسیته، چاپخانه، تلگراف، تلفن، چراغ برق، شهرسازی مدرن، راهسازی مدرن، خط آهن، سالن اپرا (که بعدا به سالن تعذیه تغییر کاربری داد)، مدارس فنی به روش مدرن(از جمله دارلفنون که به همت امیر کبیر تأسیس گردید)، و اعزام اولین گروه‌ها از دانشجویان ایرانی به اروپا جهت تحصیل در شاخه‌های طب و مهندسی در زمان این سلسله صورت پذیرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkey
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
1
19
ایران در زمان قاجار با دنیای غرب آَشنا گردید؟ ایران در زمان صفویه با غرب اشنا گردید و متاسفانه در دوره قاجار توسط غربیها و یکعده وطن فروش به مذلت کشانیده شد و قسمتهای بزرگی از ایران تجزیه گردید. اصلاحات امیرکبیر و فرستادن یکعده برای تحصیل را به حساب قاجاریه نگذارید که دیدیم با او چه کردند، شکر خداوند باندازه کافی مستندات از گندکاریهای قاجاریه موجود است که نمی توان منکر شد، تنها فرد دلیر و وطن پرست قاجار عباس میرزا بود که او هم به سبب نابخردی های پدرش نتوانست سر و سامانی به کشور بدهد،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
1
5
قاجار ترکمن نبود، ترک بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار