نقش روزافزون مسلمانان در شهر هامترامک آمریکا + تصاویر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار: 2016 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در حالی که «دونالد ترامپ» و «بن کارسون» داوطلبان نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جایگاه اسلام در این کشور را زیر سؤال برده‌اند، مسلمانان در یکی از شهرهای میشیگان نقشی روزافزون در این شهر ایفاء می‌کنند.

"هامترامک" شهری با اکثریت مسلمان در ایالت میشیگان اخیراً اولین شورای شهر خود را که اکثر اعضایش مسلمان هستند، انتخاب کرد.

هامترامک نخستین شهر آمریکاست که استفاده از بلندگو برای پخش اذان را در سال ۲۰۰۴ مجاز اعلام کرد. ژانویه امسال نیز اولین شورای شهر با اکثریت مسلمان در هامترامک گشایش یافت.

این شهر ۱۲ مسجد دارد که اذان و نماز در آن‌ها اقامه می‌شود. مخالفت‌هایی در سطح محلی با پخش همیشگی اذان در مساجد وجود دارد اما مسئولان مساجد می‌گویند دیگر اینطور نیست و این مسائل مربوط به گذشته است.

یکی از مسئولان مسجد می‌گوید: شما نمی‌توانید این روند را تغییر دهید. وقتی سیل می‌آید، نمی‌توانید آن را متوقف کنید. اما ما الان مشکلی نداریم. ما با دیگر قومیت‌ها در این شهر مشکلی نداریم و در صلح و آرامش با آن‌ها زندگی می‌کنیم. و کسی به پخش اذان اعتراض نمی‌کند.

این شهر به مدت چندین دهه اکثریت لهستانی داشته است و حالا مسئولان کلیسای شهر نگرانند که هامترامک به کلی اکثریت اروپای شرقی خود را از دست بدهد.

«سعد المسماری» عضو جدید شورای شهر شایعات مربوط به طرح این شورا برای اجرای احکام شریعت را رد کرد و گفت: ما نماینده همه مردم شهر هستیم و فرقی نمی‌کند دین، قومیت و‌نژاد مردم چه باشد. مسأله مسلمان بودن یا نبودن نیست بلکه کیفیت مهم است.












   
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv