خواب بهتر شبانه با مسواک زدن در تاریکی
کد خبر: ۲۴۰۴۶
تاریخ انتشار: 2016 January 10    -    ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
دیگر کابوس‌های شبانه و بیدارخوابی در رختخواب به پایان رسید. بر اساس تحقیقات جدید نباید قبل از خواب در مقابل آینه و نور مصنوعی مسواک زد چون با این حرکت به بدن اعلام می‌کنید که موقع خواب نیست.

راسل فاستر استاد علوم دانشگاه آکسفورد در انگلستان اظهار کرد: خواب مهم‌ترین بخش زندگی انسان است و حدود 36 درصد از زندگی خود را خواب هستیم. اغلب افراد در شب چراغ‌ها را خاموش کرده و آماده رفتن به رختخواب می‌شوند، اما با مسواک زدن دندان‌ها در مقابل آینه این آمادگی خواب از بین می‌رود.

بر اساس اظهارات وی ما با این کار بخصوص در زمستان که روزها کوتاه‌تر است بدن خود را گیج می‌کنیم.

ما در هنگام کار و یا زمانی که در منزل هستیم چه در روز و چه هنگام شب از نور مصنوعی استفاده می‌کنیم. در نتیجه نور ایجاد شده حتی از نور طبیعی بیشتر بوده و تاثیر منفی بر بدن و خواب ما می‌گذارد.

وی در ادامه افزود: مغز و حتی سلول‌ها دارای ساعت خاصی در بدن هستند و در واقع مانند رهبر اکستر تمامی قسمت‌های دیگر به این طریق کنترل می‌شوند. ما باید در محل کار و منزل حتی در روزهای ابری با نور کم زندگی کنیم.

این موارد ساده تاثیر بسزایی در خواب شبانه دارد. در تحقیقات پیشین مشخص شد تغییر در ریتم شبانه‌روزی بدن و همچنین ریتم فصلی با استفاده بیشتر از الکتریسیته و کنترل مصنوعی آب و هوا موجب بیماری و مرگ خواهد شد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله برای رفع این مشکل بیرون رفتن و تنظیم ساعت بدن با ریتم شبانه‌روزی و استفاده از نور طبیعی در طی روز است. در شب نیز کافئین کمتر مصرف کرده و از الکتریسیته بیش از اندازه استفاده نکنیم، بخصوص در رختخواب از تبلت و گوشی هوشمند استفاده نشود.

در نهایت اینکه دندان‌های خود را در تاریکی مسواک بزنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار