طرز تهیه انگشتی سوخاری
کد خبر: ۲۲۶۴۲
تاریخ انتشار: 2015 December 28    -    ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

طرز تهیه انگشتی سوخاری

در اینجا برای شما طرز تهیه نمونه ای از انگشتی های سوخاری خوشمزه را آموزش می دهیم. این انگشتی ها غذای آماده و راحتی در پیک نیک به همراه خانواده خواهد بود.
طرز تهیه انگشتی سوخاری در اینجا برای شما طرز تهیه نمونه ای از انگشتی های سوخاری خوشمزه را آموزش می دهیم. این انگشتی ها غذای آماده و راحتی در پیک نیک به همراه خانواده خواهد بود.

انگشتی سوخاری

نفرات سرو   4
زمان آماده ‏سازی  20 دقیقه
زمان استراحت      1:20
زمان پخت    20 دقیقه

مواد لازم

ساقه سفيد تره فرنگي (ريزخردشده) - 2 عدد
روغن زيتون (مخصوص سرخکردن) - 1 قاشق سوپخوري
سير (کوبيدهشده) - 1 حبه
سيبزميني (آبپز و رندهشده) - 2 تا 3 عدد
تخممرغ - 3 عدد
پنير پارمزان (رندهشده) - 60 گرم
جعفري (پاک و خردشده) - 20 گرم
نمک و فلفل سياه (پودرشده) - به مقدار لازم
آرد گندم (الکشده) - 60 گرم
پودر سوخاري - 150 گرم
روغن مايع - به مقدار لازم
سس کچاپ - مقداري براي سرو

روش تهیه

1. تره فرنگي را در تابه اي حاوي روغن زيتونِ داغ، روي حرارت ملايم تفت دهيد تا نرم شود. سير را به آن افزوده و کمي تفت دهيد تا نرم شود، اما تغيير رنگ ندهد، سپس تابه را از روي حرارت برداشته و به مدت 20 دقيقه در دماي محيط قرار دهيد تا خنک شود؛
2. پس از اين مدت، مخلوط تره فرنگي، سيب زميني، يک عدد تخممرغ، پنير پارمزان، جعفري، نمک و فلفل را در ظرفي ريخته و مخلوط کنيد تا مايه يکدستي حاصل شود. روي ظرف را با سلفون پوشانده و بهمدت يک ساعت در يخچال استراحت دهيد؛
3. کفِ دستتان را با کمي آب، خيس کنيد. از مايه آماده شده به اندازه گردو برداشته و بهشکل بيضي فرم دهيد؛
4. در ظرفي، بقيه تخم مرغ ها را با همزن دستي، هم بزنيد تا زرده و سفيده آنها کاملاً با يکديگر مخلوط شود. آنها را به ترتيب ابتدا در آرد گندم، سپس در تخم مرغ هم زده شده و پودر سوخاري بغلتانيد و در قابلمه اي کوچک حاوي روغن داغِ فراوان سرخ کنيد تا طلايي رنگ شوند (روغن جوش)، سپس روي حوله کاغذي قرار دهيد تا روغن اضافي آنها گرفته شود. انگشتي هاي سوخاري را در ظرف دردار چيده و به پيکنيک ببريد و به همراه سس کچاپ سرو کنيد.


آخرین اخبار