الهام گرفتن والت دیزنی از مکان های واقعی برای خلق آثارش
کد خبر: ۲۱۱۲۴
تاریخ انتشار: 2015 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
bato-adv
bato-adv
تعداد زیادی از آثار این کمپانی از داستان‌های پریان کلاسیک الهام گرفته شده‌است و همین موضوع، الهام گرفتن از نمونه‌های قلعه‌های واقعی را بیش از پیش توجیه می‌کند.
الهام گرفتن والت دیزنی از این مکان های واقعی برای خلق آثارش  مطمئناً نمی‌توان کسی را در دنیا یافت که بتواند ادعا کند هرگز آثار کمپانی دیزنی را در طول زندگی‌اش مشاهده نکرده. جهان پررنگ و لعابی که این شرکت در آثارش به بینندگان عرضه می‌نماید، تا حد زیادی از شوق و تصورات سازندگان آن نشأت گرفته‌است، اما تا حدودی در جهان واقعی هم ریشه دارد.

تصاویری که در اینجا خواهیم دید، برخی از به‌یادماندنی‌ترین مکان‌های آثار مشهور این کمپانی و مقایسه‌ی آن با اماکن واقعی در جهان است که برای ساخت آثار، از آن‌ها الهام گرفته شده‌است، با این حال حتی وجود اماکن واقعی از این دست، چیزی از خلاقیت این کمپانی در تصویرسازی آن‌ها کم نمی‌کند.

هنرمندان این کمپانی، البته در درجه‌های متفاوتی از این مکان‌ها الهام گرفته‌اند، ارتباط برخی از این تصاویر با نمونه‌ی واقعی ممکن است اندک به نظر آید اما در بیشتر موارد این ارتباط و الهام، غیرقابل انکار است. تعداد زیادی از آثار این کمپانی از داستان‌های پریان کلاسیک الهام گرفته شده‌است و همین موضوع، الهام گرفتن از نمونه‌های قلعه‌های واقعی را بیش از پیش توجیه می‌کند.

زیبای خفته، قلعه‌ی نِئوشوانشتاین واقع در باوارایای آلمان

disney-locations-real-life-inspirations-35

disney-locations-real-life-inspirations-341

قلعه‌ی سلطنتی انیمیشن زیبای خفته، از این قلعه در آلمان الهام گرفته‌است. این قلعه در سال ۱۸۹۲ توسط لودویگ دوم در باواریا بنا گردید و ادای احترامی بود به شخصیت والای ریچارد واگنر، آهنگساز محبوب لودویگ دوم. لودویگ دوم، که برخی به او لقب «پادشاه قو» داده‌اند، فردی به‌شدت طرفدار هنر شناخته می‌شد و از دوران قدرت او قلعه‌های زیبای فراوانی در ایالت باواریا به یادگار مانده‌است.

 

دیو و دلبر- آلساس فرانسه

disney-locations-real-life-inspirations-161

disney-locations-real-life-inspirations-171

این روستای کوچک با میدان دوست‌داشتنی آن در شمال‌غربی فرانسه واقع شده و از لحاظ سیاسی هم اهمیت فراوانی داشته، بالاخص به دلیل نزدیکی به مرزهای آلمان. در این دهکده‌ی زیبا می‌توان ادغام دن هنر و فرهنگ آلمانی و فرانسوی را دید که در نام‌های اماکن و معماری محل، تأثیر فراوانی نهاده‌است.

 

Tangled- تپه سن‌میشل واقع در نورماندی فرانسه

disney-locations-real-life-inspirations-301

disney-locations-real-life-inspirations-101

محل پادشاهی کورونا در انیمیشن Tangled که به داستان راپونزل می‌پردازد، از این تپه‌ی زیبا در نورماندیِ فرانسه الهام گرفته‌است. این جزیره‌ی زیبا و منحصر به فرد در طول زمان به دلیل جزر و مد آب، از سرزمین اصلی جدا شد. این موضوع به این محل امکان داده‌بود تا به یک محل دفاعیِ ایده‌آل تبدیل گردد. امروزه، ظاهر زیبا و شگفت‌انگیز این جزیره آن را به محلی محبوب برای گردشگران تبدیل نموده‌است.

 

بالا- آبشار انجل در ونزوئلا

disney-locations-real-life-inspirations-71

disney-locations-real-life-inspirations-34

آبشار پارادایز در انیمیشن «بالا»، از این آبشار معروف در ونزوئلا الهام گرفته‌است. این آبشار که ارتفاع آن به ۹۷۹ متر می‌رسد، به عنوان مرتفع‌ترین آبشار دنیا شناخته می‌شود. این آبشار از کوهی به نام آیانته‌پوی سرازیر می‌شود که یکی از قلل رشته‌کوه‌های ته‌پوی در ونزوئلا است.

 

علاءالدین- تاج‌محل در آگرای هند

disney-locations-real-life-inspirations-141

disney-locations-real-life-inspirations-110

کاخ سلطان در انیمیشن علاء‌الدین از این محل بسیار معروف الهام گرفته است. علی‌رغم آن‌که هنوز بسیاری از مردم گمان می‌کنند این محل یک کاخ بوده، در حقیقت تاج‌محل یک آرامگاه است که شاه جهان شروع به ساختن آن در سال ۱۶۳۲ برای یادبود محبوب‌ترین همشرش، بانو «ممتاز محل» نمود. این آرامگاه سراسر از مرمرهای سفید پوشیده شده و در اطراف آن باغ‌هایی سرسبز قرار دارد.

 

The Emperor’s New Groove- ماچوپیچو در کاسکوی پرو

disney-locations-real-life-inspirations-321

disney-locations-real-life-inspirations-201

روستای پاچا در این انیمیشن از این مکان تاریخی بسیار معروف الهام گرفته‌است. گمان می‌رود که این مکان رازآلود که توسط اینکاها در ارتفاع ۲۴۳۰ متری و منطقه‌ای کوهستانی در پرو بنا شده‌است، محل استقرار پادشاه اینکا، پاچاکوتی، بوده‌است. بعد از غلبه‌ی اسپانیایی‌ها، این محل به کلی فراموش شد تا آن که در سال ۱۹۱۱ دوباره کشف گردید.

 

مولان- شهر ممنوعه واقع در پکن چین

disney-locations-real-life-inspirations-271

disney-locations-real-life-inspirations-131

خانه‌ی امپراتور در انیمیشن مولان از شهر ممنوعه الهام گرفته‌است. هرچند که امروزه درهای این محل برای بازدید عمومی گشوده شده‌است، اما در روزگاری شهر ممنوعه محل اقامت امپراتورهای سلسله‌‌های مینگ و چینگ بود. این کاخ‌ بزرگ، از آن‌جا «ممنوعه» نامیده می‌شد که محل اقامت امپراتور بود و هیچ‌کس اجازه نداشت که بی اذن و اجازه به آن داخل شود و یا از آن خارج گردد.

 

گوژپشت نوتردام- کلیسای نوتردام واقع در پاریس فرانسه

disney-locations-real-life-inspirations-261

disney-locations-real-life-inspirations-281

کاملاً بدیهی است که کلیسای این انیمیشن، از کلیسای واقعی در محل الهام گرفته‌باشد. این کلیسای بسیار زیبا و معروف، از نمونه‌های شاخص معماری گوتیک در جهان به شمار می‌رود. ساخت این کلیسا، ۲۰۰ سال به طول انجامید و جزو اولین ساختمان‌های اروپا است که برای بنا کردن‌ش از  قوس‌های اتکایی استفاده شده‌است. معماران این بنا مجبور شدند این قوس‌های اتکا را استفاده کنند، چرا که متوجه شدند که دیوارهای بالایی به دلیل وزن بالای ساختمان، دچار کمانش شده‌اند.

 

پری دریایی کوچک- شاتو دِ شیلو واقع در دریاچه‌ی جنیوا در سوییس

disney-locations-real-life-inspirations-251

disney-locations-real-life-inspirations-211

قلعه‌ی شاهزاده اریک در این انیمیشن، از محلی که گفته شد الهام گرفته است. تاریخچه‌ی این محل به امپراتوری رم باز می‌گردد و از آن برای محافظت از راهی در میان کوه‌های آلپ استفاده می‌شد. هم بنای این محل که هنوز هم در حال ساخت و مرمت است و هم بنای آن که از ابتدای ساحل دریاچه ی جنیوا شروع می‌شود، این مکان را به محلی مناسب برای الهام گرفته‌شدن در داستان‌های پریان تبدیل نموده‌است.

 

Wreck-It Ralph- ایستگاه بزرگ مرکزی واقع در نیویورک آمریکا

disney-locations-real-life-inspirations-221

disney-locations-real-life-inspirations-231

ایستگاه مرکزی بازی در این انیمیشن، ملهم از ایستگاه بزرگ مرکزی نیویورک است. این ایستگاه یک بار تخریب گردید و در سال ۱۹۱۳ به شکل امروزی ساخته‌شد. این ایستگاه منحصر به‌فرد با وجود چندین تهدید بمب‌گذاری، تا به امروز فعال مانده‌است.

یک پزشک
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv