حرم امام رضا(ع) برای بازگشایی آماده می‌شود
کد خبر: ۱۷۶۸۷۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2020 April 17    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
احمد مروی، تولیت حرم امام رضا در مشهد، در یادداشتی در اینستاگرام اعلام کرد دستورالعمل بازگشایی این حرم «با رعایت ضوابط بهداشتی» تهیه شده است.

تولیت آستان قدس رضوی در یادداشت اینستاگرامی در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف به حرم مطهر رضوی به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: دستور العمل بازگشایی حرم های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان شاالله با فراهم آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

متن یادداشت اینستاگرامی حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مشاهده صحن و سرای رضوی بدون حضور زائران این آستان بهشتی، لحظات بسیار سختی را برای ما رقم می زند و هر لحظه بی تاب مهیا شدن شرایط حضور زائران و خدمت رسانی به این عزیزان هستیم.
اما در شرایط موجود حفظ سلامتی زائران حضرت رضا علیه السلام اولین وظیفه ماست و ضمن پیگیری جدی فعالیت های عمرانی مورد نیاز، تاکنون سعی کرده ایم از طریق رسانه ملی و فضای مجازی بستر ارتباط معنوی ارادتمندان را فراهم آوریم.
خوشبختانه با هماهنگی وزارت بهداشت و با همکاری آستان های مقدس حضرت معصومه، حضرت احمدبن موسی، حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیهم اجمعین، مسجد جمکران و سازمان اوقاف، دستور العمل بازگشایی حرم های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده ایم که ان شاالله با فراهم آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم های مطهر خواهیم بود.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
2
8
جناب اقای مروی ! خیلی از مغازه داران و کارگران هم بادیدن دربسته مغازشون لحظات بسیارسختی راشون رقم میخوره ولی طبق دستور وزارت بهداشت تا اطلاع ثانوی همچنان در خانه به سر میبرند. تصمیم بسیارخطرناکیه که اگر اتفاق بیفته به مثابه کبریت در انبار بنزینه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
حاج آقا مروی
آیابنظرتون این تصمیم عاقلانه و منطقی است؟ آیا ستادمبارزه با کرونا موافق این تصمیم محیرالعقول شماست ؟اگر زائرین درحرم به ویروس آلوده شدند و مردند وخانوادشون بی سرپرست شد وجدان شما بدرد نخواهدآمد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
11
جناب مروی!
سیستم مستعان را مستقرمیکنید تا بفهمید کدامیک از زائرین مبتلا به ویروس کروناست یا خیر؟
طبق یافته های جدید یک فرد مبتلا به کرونا میتواند تا فاصله 8متر دیگران را آلوده نماید، شما چه مکانیزیمی بکار میگیرید که زائرین 8متر باهم فاصله داشته باشند؟
SHERVIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
9
چرا کسی جلوی اینها رو نمیگیره، یعنی چی با رعایت ضوابط بهداشتی؟؟ این همه آدم کشته شد بس نیست. وقتی وزارت بهداشت بازوی اجرایی نداره هر کسی هر تصمیمی دوست داره میگیره. مشاهده صحن بدون مردم سخته اونوقت جون دادن مردم سخت نیست. چر توصیه نمیکنین از خونه دعا کنن؟؟ اگر کسی از خونه دعا کنه دعاش مستجاب نمیشه؟؟؟ درد چیزی دیگه هست....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
8
شما را به خدا عجله نکنید .....خدا را خوش نمی اید باعث بیشتر شدن
این ویروس لعنتی شوید .......چند ماه دندان به جگر بگذارید لطفا تا شر این ویروس کم بشه از سر دنیا......
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
مردم خودشون هم باید درک و شعور داشته باشند که برای زیارت به حرم نروند. همانطور که آقای علم الهدی قبل از عید گفتند امام رضا (ع) فقط در آن مکان نیستند بلکه آقا در دل و روح تک تک افراد در هرجایی که به ایشان ارادت داشته باشند حضور دارند. از هرجایی که هستید به حضرت سلام وعرض ادب کنید. در حرم تجمع نکنید که نه خودتون کرونا بگیرید یا باعث انتقال ویروس نشوید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
1
مسئله فقط بازگشايي اين مراكز مذهبي نيست . وقتي كافي شاپ ها بازن و صدتا كله تو همه ( وضعيت ٥ شنبه شب مشهد ) هيچ برخورد قانوني هم در كار نيست . چه بسا به سبب فضاي بزرگ و باز و با رعايت شديد و دقيق قوانين فاصله گذاري را در حرمهاي مطهر بهتر از هر جاي ديگه بشه رعايت كرد.
ولي مسئله بسيار مهم در مورد بازگشايي اين مراكز مذهبي ، ورود و آمد و شد خيل عظيم مسافر به شهرهاي زيارتي است
به خدا ما مردم مجاور حضرت رضا هم آدم هستيم مشهد فقط مال زوار محترم نيست ( همين حالا هم بعضي مسافرين و زوار دارن يواشكي ميان ! هتل ها مگه تعطيل نيست ؟! هفته هاست دارن از درب پشتي رفت آمد ميكنن )
شهردار مشهد و استاندار خراسان تقاضاي توقف ورود مسافر. به مشهد و تعطيلي أماكن مقدس را خيلي جلوتر از تاريخ تعطيلي رسمي اين مكان ها داشتن تا بتوانن جلوي شيوع گسترده را بگيرن ولي نشد و الان ٢-٣ هفته است در سكوت خبري و عدم اعلام آمار استانها به تفكيك ، مشهد در وضعيت قرمز قرار داره ،
به مرور با عدم اعلام اخبار و به حاشيه بردن موضوع بيماري چاره كار نيست . فقط مردم را بي فكرتر و بي مسئوليت تر ميكنه
اخبار ٢٣ فروردين شبكه استاني خراسان رضوي نزديك ٤٠٠ فوتي كرونا و ١٧٠٠ مشكوك به كروناست ! همين درج عبارت مشكوك به كرونا هزار تا سوال داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار