بیماران کرونایی بر اساس شدت بیماری به چند گروه تقسیم می‌شوند؟
کد خبر: ۱۷۴۶۱۸
تاریخ انتشار: 2020 March 24    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
یک فوق تخصص نفرولوژی گفت: بیماران مبتلا به کرونا بر اساس شدت بیماری و علائم‌شان به ۴ گروه تقسیم می‌شوند.

حمیدرضا بادلی فوق تخصص نفرولوژی کودکان اظهار کرد: خوشبختانه به نظر می‌آید بسیاری از افراد با رعایت اصول بهداشتی به خود و خانواده‌شان و در نهایت به جامعه کمک می‌کنند.

این فوق تخصص نفرولوژی کودکان با اشاره به تقسیم بندی بیماران کرونایی، گفت: این تقسیم‌بندی بر اساس شدت بیماری در ۴ حالت اتفاق می‌افتد.

۸۰ درصد بیماران کرونایی جزو گروه اول و دوم هستند

بادلی افزود: اغلب بیماران (نزدیک ۸۰ درصد بیماران) جزو دو گروه اول از این ۴ حالت از شدت بیماری هستند.

او گفت: در گروه اول بیماری به حدی خفیف است که ممکن است فردی که بیماری را با خود حمل می‌کند یا مبتلا شده است احساس نکند بیمار است یا احساس ناخوشی ضعیفی دارد.

این فوق تخصص نفرولوژی کودکان گفت: گروه دوم بیمارانی هستند که علائمی شبیه سرماخوردگی دارند، یعنی آبریزش، تب با درجه کم، سرفه‌های کم دارند.

علائم گروه سوم شبیه آنفلوانزاست

بادلی ادامه داد: گروه سوم گروهی هستند که علائم‌شان کاملا شبیه یک درگیری عفونت آنفلوانزایی است که معمولاً این دسته از بیماران دچار تب و لرز، کاهش اشتها و درد عضلانی هستند.

او تصریح کرد: گروه آخر گروهی از بیماران هستند که مبتلا به عفونت ریه ناشی از ویروس کرونا و در موارد شدید دچار زجر تنفسی حاد یا AIDS شوند.

همه بیماران علائم مشابه را تجربه نمی‌کنند

این فوق تخصص نفرولوژی کودکان بیان کرد: بر اساس اصول پزشکی احتمال اینکه همه بیماران مبتلا به کرونا علائم مشابه‌ای داشته باشند وجود ندارد، اغلب بیماران با درمان‌های حمایتی باید در خانه درمان شوند.

بادلی ادامه داد: اگر بیماری تن درد یا عضلاتش درد می‌کند باید از از داروی ضد درد استفاده کند و یا اگر تب داشت باید از داروی ضد تب استفاده کند.

استامینوفن بهترین دارو برای رفع درد عضلانی

این فوق تخصص نفرولوژی با تأکید بر استفاده داروی استامینوفن برای درد عضلاتی یا تب، گفت: استامینوفن را در اولویت مصرف خود قرار دهید، زیرا عوارض خیلی کمتری نسبت به دارو‌های دیگر دارد.

بادلی افزود: دارو‌های دیگری مثل بروفن، اندومتاسین، دیکلوفناک و دارو‌های دیگری که در این گروه قرار دارند، می‌توانند باعث عوارض ناخواسته‌ای شوند که بهتر است تا جایی که ممکن است از مصرف این دارو‌ها امتنا شود.

نگران نباشید؛ علائم شدید کرونا به تدریج اتفاق می‌افتد

او ادامه داد: گروهی از بیماران که ممکن است به سمت وخامت کشیده شود، اما شرایط آن‌ها اینگونه نیست که یک لحظه دچار مشکل شوند و این اتفاق به تدریج می‌افتد.

این فوق تخصص نفرولوژی گفت: قبل از شدید شدن علائم کرونا در این بیماران، در صورت مشاهده تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، کاهش سطح هوشیاری، درد قفسه سینه، سیانوز یا کبودی لب‌ها یا ناخن‌ها در بیمار یعنی بیماری به تدریج در حال شدید شدن است.

بادلی افزود: در صورت مشاهده این علائم باید به بیمارستان مراجعه کنید تا حمایت‌های پیشرفته‌تر و بهتری از بیمارستان در روند درمان این بیماری دریافت کنید.

او ادامه داد: هر کدام از این علائم به این صورت نیست که در همان لحظه مبتلا شدن به ویروس کرونا اتفاق بیفتد، یعنی هر کدام از این علائم به تدریج اتفاق می‌افتد.

این فوق تخصص نفرولوژی اظهار کرد:بیمار با علائم ساده نمی‌تواند کمکی از بیمارستان‌ها دریافت کند، بلکه به هیچ عنوان بیمار با علائم خفیف را بستری نمی‌کنند، این اتفاق در همه کشور‌های توسعه یافته نیز برای چنین بیمارانی اقدامی انجام نمی‌شود و توصیه پزشکان بر این دسته از بیماران در خانه ماندن است.

بادلی در پایان یادآوری کرد: بنابراین اگر علائم بیماری کوید_۱۹ در فردی در حال شدت گرفتن بود، لازم است حتما به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنید تا مراقبت‌های لازم برای این افراد انجام شود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار