طرز تهیه تارت سیب گل رز
کد خبر: ۱۷۴۳۰
تاریخ انتشار: 2015 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
ابتدا برای آماده کردن خمیر تارت آرد را درظرفی بریزید. کره را به‌صورت مکعبی خرد کرده و اضافه کنید. با نوک انگشت کره را به خورد آرد بدهید.
مواد لازم برای خمیر

 125 گرم آرد  (یک پیمانه)
50 گرم کنجد  
25 گرم سبوس گندم  
70 گرم کره
100 گرم شکر
2  /1 ق چ وانیل  
8  /1 ق چ نمک    
1 عدد تخم‌مرغ

مواد لازم برای کرم کاستارد

2 /1 1 پیمانه شیر سرد
2  /1 پیمانه پودر قند
1 ق س آرد
2عدد زرده تخم‌مرغ
1 ق س کره    
2/1 ق س وانیل
1 ق س نشاسته ذرت
مواد لازم برای روی تارت
4 عدد سیب قرمز     
4 /1 پیمانه آبلیمو

طرز تهیه:

1  ابتدا برای آماده کردن خمیر تارت آرد را درظرفی بریزید. کره را به‌صورت مکعبی خرد کرده و اضافه کنید. با نوک انگشت کره را به خورد آرد بدهید. بعد شکر، تخم‌مرغ، وانیل و نمک را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. بعد خمیر را جمع  و یک تکه کنید و در کیسه پلاستیکی و در یخچال قرار دهید.
نکته: اگر خمیر منسجم نشد، می‌توانید یکی دو قاشق سوپخوری ماست اضافه کنید.
2 دراین فاصله کرم کاستارد را آماده کنید. آرد را به همراه نشاسته ذرت و پودر قند با شیر سرد مخلوط کنید، در ظرفی بریزید و  روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شبیه فرنی شود. در این زمان زرده‌های تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا تخم‌مرغ کاملا با کرم مخلوط شود. در مرحله آخر کره را افزوده و ظرف را از روی حرارت بردارید. کمی صبر کنید تا کرم سرد شود. در این فاصله روی آن‌ را با کیسه پلاستیک بپوشانید تا رویه نبندد.
3 سیب های قرمز را به‌صورت خلالی برش دهید و روی آن‌ها آبلیمو بریزید و به روش بن‌ماری (روی حرارت غیر مستقیم یا بخار آب) یا در مایکروفر به مدت 2 تا 3 دقیقه حرارت دهید تا سیب‌ها نرم شوند.

4 خمیر تارت را پس از گذشت حداقل نیم ساعت از یخچال بیرون آورده و روی سطح آرد‌پاشی شده باز کنید. خمیر را در قالب تارت قرار دهید و کف آن را با چنگال سوراخ کنید.  سپس قالب را در فر گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید.  

5 تارت پخته شده را از فر بیرون بیاورید و مدتی صبر کنید تا خنک شود. سپس کرم کاستارد را روی نان تارت بریزید و یکدست پهن کنید. حالا با برش‌‌های سیب روی آن را به سلیقه خود تزئین کنید. تارت آماده را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از این مدت می‌توانید تارت را برش بزنید و سرو کنید.

آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار