یک روش معجزه آسا و فوری برای رفع پف زیر چشم
کد خبر: ۱۷۴۰۱۷
تاریخ انتشار: 2020 March 17    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
برای رفع پف زیر چشم علاوه بر روش‌های درمانی راهکار‌های خانگی زیادی وجود دارد استفاده از گلاب، آب پرتقال و نعناع از جمله این موارد است. مهم نیست چند ساله باشید، اما اگر دارای پف و تیرگی زیر چشم هستید برای آن راه حل‌های زیادی وجود دارد. علت پف زیر چشم میتواند به دلایلی مختلفی مانند ژنتیک، اگزما، خوابیدن رو صورت باشد باید بدانید مصرف موادمخدر و همچنین الکل نیز می‌تواند این مشکل را تشدید کند.

یک روش معجزه آسا و فوری برای رفع پف زیر چشم«تابناک باتو» برای رفع پف زیر چشم علاوه بر روش‌های درمانی راهکار‌های خانگی زیادی وجود دارد استفاده از گلاب، آب پرتقال و نعناع از جمله این موارد است. مهم نیست چند ساله باشید، اما اگر دارای پف و تیرگی زیر چشم هستید برای آن راه حل‌های زیادی وجود دارد. علت پف زیر چشم میتواند به دلایلی مختلفی مانند ژنتیک، اگزما، خوابیدن رو صورت باشد باید بدانید مصرف موادمخدر و همچنین الکل نیز می‌تواند این مشکل را تشدید کند. در برخی موارد سبک زندگی نادرست مانند مصرف زیاد نمک، کم خوابی و کمبود آب بدن نیز موجب به وجود آمدن پف زیر چشم می‌شود. راهکار‌های زیادی برای از رفع پف زیر چشم وجود دارد که در این مطلب به برخی از این روش‌ها پرداخته ایم.

گزینه‌های زیادی (غیر جراحی) برای درمان پف شدید زیر چشم وجود ندارد، ولی برخی چیز‌ها است که می‌توان استفاده کرد و تا حدودی پف‌های شدید زیر چشم بهبود یابند.

از جمله روش‌های خیلی معمول بسیار خوابیدن، نوشیدن مقدار فراوان آب در طول روز، مصرف کم و محدود نمک است. کارشناسان می‌گویند باید مصرف کافئین را نیز به حداقل برسانید.

یک روش معجزه آسا و فوری برای رفع پف زیر چشم

ولی جدا از تمام این موارد در این پست ما یک روش ساده و فوری برای درمان پف زیر چشم با شیر را پیشنهاد می‌دهیم. اسید لاکتیک موجود در شیر به کم کردن پف زیر چشم و حتی سیاهی دورچشم کمک می‌کند.

یک روش معجزه آسا و فوری برای رفع پف زیر چشم

وسایل مورد نیاز:

• پارچه نخی (اگر ندارید می‌توانید از پنبه را آغشته کنید).

• قیچی

• ۴/۱ فنجان شیر (حتی مقدار کم‌تر از آن نیز کافی است).

مراحل:

۱ ٫ می‌توانید دو شکل قلب ویا نیم دایره از پارچه بریده و پد خود را آماده کنید.

۲ ٫ شیر را به اندازه کافی روی پد‌ها بریزید تا کاملا آغشته شوند، البته نه تا حدی که چکه کند.

۳ ٫ انگشت خود را روی تمام سطح پد بکشید تا اطمینان یابید به گزارش پرشین وی کل سطح آن مرطوب است.

۴ ٫ پد‌ها را زیر چشم نزدیک خط مژه قرار داده بدون آنکه با خط مژه تماس داشته باشد.

۵ ٫ به مدت ۳ الی ۵ دقیقه صبر کرده و سپس پد‌ها را بردارید و از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن باقی مانده شیر از صورت استفاده کنید. می‌توانید از قطعه‌های خیار نیز به زیر چشم استفاده کنید.

بد نیست چند روش برای بر طرف کردن گودی و پف زیر چشم را بدانید:

چای کیسه‌ای: برای مصرف این چای، پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف شده را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد به حالت خوابیده روی چشم‌هایتان بگذارید. این روش بسیار مناسب برای روز‌هایی است که از کم خوابی یا پر خوابی، زیر چشم پف می‌کند.

یک روش معجزه آسا و فوری برای رفع پف زیر چشم

پوست خیار: خیار حاوی ویتامین K. و مناسب فعال سازی جریان خون است دو برش دایره‌ای خیار را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم‌های بسته قرار دهید.

یخ: سرما نیز جریان خون اطراف چشم و طبع جریان مویرگ‌های زیر چشم را نیز فعال می‌کند البته اثر بخشی سرما و یخ سریع است، اما پایدار نیست و حدودا ۲۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. پیشنهاد می‌شود کمی یخ را در دستکش و یا کیسه قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه روی زیر چشم‌ها قرار دهید.

نعناع برای درمان ورم زیر چشم

به سه روش میشه از نعناع به عنوان درمان پف زیر چشم استفاده کرد. نعناع رو دم کنین و بعد از اینکه سرد شد از عصاره‌ای که به وجود اومده، به عنوان ماسک استفاده کنین. توی روش دوم باید نعناع رو بکوبید و خوب له کنید. بعد اون روی پلکتون بزارین. روش سوم هم اینه که نعناع له شده رو با کمی آبلیمو مخلوط کنین و در اطراف چشمتون قرار بدین. نعناع هم خاصیت آبرسانی داره هم به خاطر حس خنکی که ایجاد میکنه، خاصیت تسکین دهی و آرامش بخش بودن رو داره.

یک روش معجزه آسا و فوری برای رفع پف زیر چشم

سفیده‌ی تخم مرغ روشی برای درمان و رفع پف زیر چشم

یکی از بهترین روش‌های کاهش و درمان پف زیر چشم توی خونه، استفاده از تخم مرغ هست. برای اینکار باید تعدادی سفیده‌ی تخم مرغ رو با هم ترکیب کنین. بعد با بورس به اطراف چشمتون بزنین و بعد از ۲۰ دقیقه صورتتون رو با آب سرد بشورین. کشیدگی که این روش روی صورت ایجاد می‌کنه باعث میشه که تورم کمتر به نظر بیاد.

استفاده از نمک برای شست وشو

یکی از روش‌های بسیار قدیمی برای درمان پف زیرچشم، شست و شوی سینوس‌ها با استفاده از آب نمک هست که می‌تونه به ازبین بردن اون‌ها کمک کنه. سرم‌های نمکی که با غلظت‌های پایین توی داروخانه‌ها موجود هسن برای اینکار خیلی مناسبن. پیشنهاد میکنم اگر خواستین این کار رو انجام بدین از این سرم‌ها استفاده کنید.

زیباشیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار