ویروس کرونا؛ در هوا چقدر دوام می‌آورد؟
کد خبر: ۱۷۲۶۹۶
تاریخ انتشار: 2020 March 03    -    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
هنگام عطسه و سرفه فرد مبتلا به ویروس کرونا، ذرات ریز مایعات بدن این افراد وارد هوا می‌شود، اما این ویروس زمان زیادی در هوا معلق نمی‌ماند.

کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین با بیان اینکه هم اکنون کروناویروس در چین و برخی کشور‌های دیگر در حال سرایت است، گفت: برای پرهیز از آلوده شدن به بیماری کرونا طبیعتاً همه می‌خواهند بدانند که این ویروس در چه جا‌هایی ممکن است وجود داشته باشد.

این کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین افزود: تصور نکنید ویروس کرونا در مولکول‌های هوا وجود دارد، بلکه این ویروس هنگام عطسه و سرفه فرد مبتلا همراه با ذرات ریز مایعات بدنشان وارد هوا می‌شود، اما همان جا نمی‌ماند بلکه روی سطح اجسام و زمین می‌نشیند و از طریق تماس با اجسام آلوده به این ویروس فرد مبتلا به کرونا می‌شود.

این کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین با اشاره به اینکه کرونا ویروس فقط در درون سلول‌های زنده می‌تواند زنده بماند و خود را تکثیر کند، گفت: به همین دلیل اگر وارد بدن افراد نشود روی اجسام فقط تا چند ساعت می‌تواند زنده بماند.

این کارمند بخش فارسی رادیو و تلویزیون چین ادامه داد: ویروس کرونا در صورت وجود حرارت و رطوبت مناسب عمر بیشتری خواهد داشت، مثلا در حرارت ۲۰ سانتی گراد و رطوبت ۴۵ تا ۵۰ درصد عمر کرونا ویروس جدید می‌تواند تا ۵ روز برسد.

او با تأکید بر اینکه از قرار گرفتن در فاصله یک تا دو متری فردی که عطسه و سرفه می‌کند یا ماسک نپوشیده خودداری کنید، افزود: با دستانی که مستقیما با دستگیره در یا دکمه آسانسور تماس داشته، چشم و بینی خود را لمس نکنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار