این قسمت از مرغ بیشترین ویتامین را دارد
کد خبر: ۱۶۹۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: قسمتی از گوشت مرغ وجود دارد که مصرف آن به منظور تامین ویتامین‌ها بسیار توصیه می‌شود.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید سنگدان مرغ گفت: سنگدان یکی از قسمت‌های داخلی مرغ یا سایر پرندگان است که طبق مطالعات پزشکی و از نظر ارزش تغذیه‌ای نسبت به قسمت‌های دیگر مرغ چربی کمتری دارد.

این قسمت از مرغ بیشترین ویتامین را دارد

او افزود: میزان چربی و کلسترول جگر بسیار بالاست. ولی در هر ۱۰۰ گرم سنگدان مرغ ۲۳۷ میلی گرم کلسترول، ۲ گرم اسید چرب ترانس، نیم گرم اسید چرب اشباع و مقدار زیادی ویتامین B موجود است که باید مصرف شود.
ویتامین های سنگدان مرغ را بشناسید

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: سنگدان مرغ حاوی مقدار زیادی سلنیوم، پتاسیم و روی است که باید حتما در وعده‌های غذایی مصرف شود، اما از نظر تامین آهن ارزش کمتری دارد.

رحمانی با اشاره به میزان مصرف سنگدان مرغ اظهار کرد: از آنجایی که سنگدان مرغ دارای ارزش تغذیه‌ای بالاست مصرف آن به میزان ۱۵۰ گرم و یک بار در هفته به عنوان وعده غذایی مهم و اصلی توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف زیاد سنگدان مرغ می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را با اختلالات و مشکلات زیادی رو به رو سازد.

رحمانی درباره پروتئین‌های موجود در سنگدان مرغ گفت: سنگدان مرغ دارای ۱۳.۵ درصد پروتئین و در هر ۱۰۰ گرم ۱۲۰۰ کالری است که می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی مفید و موثر در درمان بیماری‌ها مصرف شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
3
28
آره درسته

کم کم یونجه و علف هم ویتامین هاش برای مردم ایران زیاد میشه

چرا مطالب کذب و فاقد پایه علمی منتشر میکنید

میوه ها و سبزیجات تازه منبع ویتامین ها و مواد معدنی هستند و تا حدودی آب آشامیدنی منبع خوبی برای مواد معدنی هست.

انسان ها به این دلیل گوشت مصرف میکنند که اسید های آمینه ضروری برای بدن رو تامین کنند البته در حال حاضر این نگرش وجود دارد در دنیا که مصرف گوشت هم برای انسان ضروری نیست و افرادی که بدن سالمی دارند و به حبوبات و سویا حساسیت ندارند (مثل مبتلایان به فاویسم که هرگز نباید سویا و حبوبات مصرف کنند) میتوانند بدون مصرف گوشت هم زندگی خیلی بهتری داشته باشند و یا مصرف گوشت را به حداقل برسانند.

عزیزان من

فرایند پخت به هر شکل آن بر روی سبزیجات باعث نابودی ویتامین های اونها میشه اما مواد معدنی حتی با پخت هم در دماهای بالا از بین نمیرن. سعی کنید حداقل هفته ای یکبار یا هر 2 روز یک بار از یک پرتغال یا سبزیجات ساده ای که در گلدان یا باغچه خانه خود پرورش میدهید استفاده کنید.

هر چقدر مصرف سبزیجات و میوه هایی که در بازار عرضه میشن را کمتر کنید شانس ابتلا به سرطان رو هم به همون مقدار کمتر خواهید کرد چون برای تولید این محصولات کشاورزان عزیز کشور، مقادیر زیادی کودهای شیمیایی و سموم ممنوعه در دنیا رو استفاده میکنند.

امیدوارم همیشه سالم و تندرست باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
احسنت . واقعیت گفتی
مرد نگهبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
3
6
شاید یکی از بهترین توضیحاتی بود که از یک کارشناس خوندم چون بر خلاف بسیاری ار مقاله های مشابه، به مقدار استفاده برای هر شخص و همچنین دلیل پرهیز از مصرف ممتد آن اشاره شده بود که
مخاطب را با علامت سوال روبرو نمیکرد. سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
در هر ۱۰۰ گرم ۱۲۰۰ کالری است !!!! این درسته؟
ناشناس
| |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
خانم خدیجه رحمانی متخصص تغذیه قبول دارند که در 100گرم سنگدان مرغ 1200 کالری وجود دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
3
5
خیلی خوشمزه است. بخصوص وقتی باهاش تاس کباب درست کن! البته اول جداگانه باید سنگدانهارا پخت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
2
14
مردم که تو مراسماشون مثل بلاد کفر نمیتونن بوقلمون با قیمت مناسب بخورن مسئولین مجبورن تبلیغ سنگدان بکنن که مردم از کمبود پروتئین نمیرن نزدیک رو به سوسک و ملخ بیاریم اونوقت اونا حلال و سرشار از مواد مغذی میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
11
سال گذشته در یکی از فروشگاههای زنجیره ای یک بسته گوشت گوساله چرخ کرده با بسته بندی یکی از شرکتهای تولید مواد پروتئنی برداشتم پس از پختن متوجه متفاوت بودن بو طعم و ماهیت گوشت شدم ، همسایه ما که توان مالی بالایی نداردو بیشتر وقتها سنگدان مرغ را چرخ و کتلت درست میکنه به من گفت اینها گوشت گوساله نیست بلکه سنگدان مرغ چرخ کرده است من بو مزه آنرا خوب میشناسم .پس از تماس با کارخانه ، مسئول مربوطه با آنکه میدانست بسته گوشت باز شده و اصطلاحا" دستمالی شده واز نظربهداشتی درست نیست عودت شود ولی بدون چون و چرا گفت برو بسته گوشت بازشده را به همون فروشگاه پس بده و پولتو بگیر.خودشون میدونستند چه دسته گلی به آب داده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار