زندانی پشت ساعت فرودگاه اسخیپول کیست؟
کد خبر: ۱۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: 2019 December 19    -    ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
ساعت های بزرگ فرودگاه معمولا در ساده ترین شکل ممکن هستند و هیچ گونه جذابیتی ندارند. اما در فرودگاه اسخیپول آمستردام ساعتی وجود دارد که با تمام ساعت های دنیا فرق دارد. وقتی به این ساعت نگاه می کنیم شخصی را می بینیم که پشت ساعت زندانی شده و هر دقیقه، عقربه را پاک می کند و کمی جلوتر آن را مجددا نقاشی می کند!

زندانی پشت ساعت فرودگاه اسخیپول کیست؟«تابناک باتو» این طراح هلندی با این اثر هنری قصد داشته تصویری بیش از حد واقع گرایانه از زمان و گذر زمان را به بینندگان نشان دهد. برای ساخت این ساعت، فیلمی ۱۲ ساعته تهیه شده و در این فیلم، خود طراح به مدت ۱۲ ساعت عقربه ها را کشیده و پاک کرده است! یعنی تصویر فردی که بدون استراحت پشت ساعت در حال تلاش است واقعیت دارد! مارتین باس برای این فیلم یک لباس سرهمی آبی به تن کرده تا نمادی از کارگران و خدمه فرودگاه ها باشد.

ساعت فرودگاه اسخیپول یکی از آثار مجموعه «زمان واقعی باس» (Baas’ Real Time) به شمار می رود که از سال ۲۰۰۹ شروع شده است. یکی از ساعت های جالب این مجموعه، ساعتی بزرگ و دست ساز است که از زباله ساخته شده و دو رفتگر بی وقفه این زباله ها را جارو می کنند و زمان واقعی را نشان می دهند. ساعت مشهور دیگر «ساعت پدربزرگ» است که ساعتی پایه بلند و قدیمی را نشان می دهد که فردی از پشت ساعت عقربه ها را نقاشی می کند. از آن زمان، مارتین باس مفهوم زمان واقعی را گسترش داده و یک اپلیکیشن و ساعت فرودگاه اسخیپول از جمله جدیدترین آثار او هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار