راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه میلیاردر معروف
کد خبر: ۱۶۵۳۱۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
هیچ روش مطمئن تری برای به دست آوردن یک دیدگاه بهتر نسبت به هر مشکلی وجود ندارد جز اینکه با خودتان در ۲۰ سال آینده صحبت کنید. خود آینده تان بسیار عاقل‌تر است و می‌داند چه چیزی برای شما آرامش، راحتی و لذت بیشتری به همراه خواهد داشت. همانطور که بیل گیتس تصدیق می‌کند، بیشتر ما در ۴۰، ۶۰ و حتی ۸۰ سالگی با خودمان در ۲۰ سالگی صحبت می‌کنیم،..

راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه میلیاردر معروف

راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه میلیاردر معروف«تابناک باتو» ـ یکی از مشکلات بسیاری از میلیاردر‌ها این است که با وجود ثروت‌های کلان باز هم احساس خوشبختی و خوشحالی ندارند، ولی در این میان بیل گیتس، بنیان گزار شرکت مایکروسافت در مصاحبه جدیدی در مورد احساس خوشبختی خود و راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه خودش صحبت کرده است.

راه‌های خوشبختی در زندگی

بیل گیتس که در حال حاضر دومین فرد ثروتمند دنیا محسوب می‌شود به گزارش نیک صالحی در این مصاحبه به دو سوال بسیار شخصی پاسخ داد، اول “آیا خوشبخت هستید؟ ” و دوم آنکه “چه چیزی موجب خوشبختی شما می‌شود؟ ”که در زیر به موارد اشاره شده توسط وی می‌پردازیم.

خودتان را در ۲۰ سال آینده تجسم کنید و با او صحبت کنید

هیچ روش مطمئن تری برای به دست آوردن یک دیدگاه بهتر نسبت به هر مشکلی وجود ندارد جز اینکه با خودتان در ۲۰ سال آینده صحبت کنید. خود آینده تان بسیار عاقل‌تر است و می‌داند چه چیزی برای شما آرامش، راحتی و لذت بیشتری به همراه خواهد داشت. همانطور که بیل گیتس تصدیق می‌کند، بیشتر ما در ۴۰، ۶۰ و حتی ۸۰ سالگی با خودمان در ۲۰ سالگی صحبت می‌کنیم، ولی حقیقت این است که این مکالمه نتیجه مثبتی نخواهد داشت چرا که در ۵۰ سالگی اگر با خود ۲۰ ساله تان صحبت کنید، نتیجه می‌گیرید که پیر شده و دیگر فرصتی ندارید.

ولی از سوی دیگر، اگر در ۵۰ سالگی با خود ۷۰ ساله تان صحبت کنید، به شما که ۵۰ ساله هستید می‌گوید، تو هنوز جوان، قدرتمند و سرزنده هستی. خودتان در ۲۰ سال آینده، می‌داند ناراحتی برای مسائل کوچک ارزش ندارد و می‌داند چه چیز برای شما شادی به همراه خواهد داشت.

وقتی ۱۵ دقیقه ساکت و آرام در تنهایی به سر می‌برید، این تصویرسازی ذهنی از آینده را انجام دهید. یک جمله پیشنهادی اینکه، اگر شما در سنی هستید که احساس نمی‌کنید تا ۲۰ سال بعدی زنده باشید، ولی هنوز هم می‌خواهید به هشیاری و حس بهتری که اکنون ندارید، دست پیدا کنید، سعی کنید با خودتان در عالم دیگر صحبت کنید. خودتان که مدت‌ها درگذشته شده اید، به فرد کنونی که هستید، چه چیزی می‌گوید؟

راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه میلیاردر معروف

به تعهدات خود عمل کنید

هیچ چیزی به شما حس بهتری از قدرت نمی‌دهد جز اینکه وقتی می‌گویید کاری انجام می‌دهید، به راستی آن را انجام دهید. مربی‌های توانمندسازی این کار را “تجلی دادن” می‌نامند. گیتس نیز احتمالا آن را “به وقوع پیوستن اهداف از روی عمد” و یا “سر قول ماندن” می‌نامد.

هیچ کدام از ما کنترل تمام نتایج را نداریم، ولی همه ما مطلقا می‌توانیم کنترل چیز‌هایی که می‌گوییم انجام می‌دهیم را داشته باشیم و این کار باعث می‌شود به صورت قدرتمندی احساس سرزندگی کنیم. این کار دیگران را به سمت ما می‌کشاند.

بر سر قول خود ماندن، گرچه شاید موجب شود قول‌ها و تعهدات شما کاهش پیدا کند، ولی اگر به آن‌ها عمل نکنید نه تنها موجب سلب اطمینان اطرافیانتان خواهد شد بلکه باورتان را نسبت به خودتان از دست می‌دهید و دیگر زندگی چه لذتی خواهد داشت اگر نتوانید حتی روی خودتان حساب باز کنید؟!

بخشش به دیگران

گرچه گیتس در صحبت هایش به این مورد اشاره نکرد، ولی بخشش به دیگران از روی خیرخواهی بخش بزرگی از زندگی بیل گیتس را به خود اختصاص داده است، بنابراین اشتباه است اگر آن را نادیده بگیریم. برای مثال در ۳۱ ام دسامبر سال ۲۰۱۷ بنیاد بیل و ملیندا گیتس ۵۰ ٫ ۷ میلیارد دلار اعطا کرد. بخشش نه تنها احساس خوبی در ما ایجاد خواهد کرد به گزارش نیک صالحی بلکه برای سلامتی و برانگیختن حس شکرگزاری ما مفید است. به خاطر داشته باشید: “شادی نیست که به ما حس فوق العاده‌ای می‌دهد، بلکه شکرگزاری است که ما را خوشحال می‌کند. ”

ورزش بیشتر

راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه میلیاردر معروف

به عنوان یک بازیکن تنیس، گیتس در وهله اول به خوبی می‌داند ورزش برای ارتقاء روحیه خوب است و ثابت شده ورزش با افزایش سطح سروتونین، در بهبود افسردگی مزمن موثر است و در نتیجه به مغز در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها کمک می‌کند. ورزش سطح اندورفین‌ها را افزایش می‌دهد که به طور طبیعی خلق و خو را ارتقاء می‌دهند. همچنین استرس مغز را به حداقل رسانده و به نرمال کردن ساعت خواب کمک می‌کند. ورزش یک فعالیت متمرکز برای شماست که در شما احساس پیشرفت و موفقیت می‌دهد.

اولیت دادن به عشق ورزی

گیتس معتقد است “وقتی بچه هایتان کارشان را به خوبی انجام می‌دهند، چیزی خیلی خاص است” و این جمله به راستی معنا دار است. یکی از پنج پشیمانی‌های بزرگ در زمان مرگ این است که ” زمان بیشتری را با عزیزانم نگذراندم” و این جمله با دیگر پشیمانی رایج در مردان که می‌گویند: “کاش انقدر وقتم را در اداره و دفتر کارم نمی‌گذراندم” بسیار هم تراز است و ناگهان “تعادل زندگی کاری” تبدیل به یک ضرورت جدید می‌شود.

راه‌های خوشبختی در زندگی از دیدگاه میلیاردر معروف

گرچه اکنون ممکن است با خود فکر کنید: “خب این خیلی خوبه، ولی چند صد میلیون دلار بیشتر درآوردن به من در احساس خوشبختی بیشتر کمک می‌کند”. شاید این طور باشد، ولی طبق برآورد جواب‌های بیل گیتس، وقتی می‌توانید روی خودتان حساب کنید، دیگران هم می‌توانند، وقتی حس خوبی از نظر فیزیکی و احساسی به خودتان دارید و کسانی که دوست شان دارید را در اولویت قرار می‌دهید، به طورکلی احساس موفقیت بیشتری نسبت به یک میلیاردار تنها و خودخواه دارید.
نیک صالحی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
32
5
ایشان دزد و جانی معروفی هستند و همه ابداعات خود و منجمله امنتیاز و حق ثبت ویندوز را با پول از مخترعان اصلی آن خریداری کردند و بسیاری از رقبای خود را در آمریکا سربنیست نمودند.


اما با پول تلاش دارند از خود چهره یک قدیسبسازند اما ابر زیر ماه نمیمونه
پاسخ ها
رضا
| |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
شاید اگه این حرفو در مورد استیو جابز میزدی یک کم قابل هضم بود.
اما به جرات می گم تنها میلیاردی که این تهمت ها به هیچ عنوان بهش نمی چسبه همین آقای بیل گیتس باشه. من به شخصه ازش سپاسگزارم واسه همه اختراعاتی که زندگی منو شیرین تر کرد.
و اما شما بنظرم حتما پیش دکتر برو. نیازت خیلی مبرمه.
چشم کف پات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
3
18
تقصیرت نیست وقتی تمام زندگیت توهمه ازجمله اینکه
آدم خوبه دنیا هستی
بهشت فقط مال تونه
نظر کرده درگاه حقی
خدا فقط واسه توست
همه ناپاکند الا تو
همه کافرن الا تو
همه بدن الا تو چون حتما نماز میخونی و زیارت هم رفتی و متوسل هم میشی
همه چیز و همه کس در حال توطئه بر علیه تو هستند
حتما هرزگاهی یه صد تومنی می ندازی تو صندوق صدقات.
همین شخص داره تو آفریقا با خرج خودش کمک های انسانی میکنه اما نه صد تومن و دویست تومن میلیارد میلیارد اونهم به دلار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
2
1
به نظر می رسد و شنیده ها حاکی از آن است که ، وی یکی از فرزندان پولداری بوده که در حدود دهه هشتاد میلادی با خرید سیستم عامل داس (DOS) از یک دکترای مهندسی به قیمت چند ده هزار دلار که در آن زمان پول زیادی بود ، وارد دنیای نرم افزار شد . با اعتمادی که در دولت برای این سیستم عامل ایجاد شد ، تا سالیانی دراز یکه تاز آن بود. هرچند که در این مورد باید پژوهش بیشتری انجام شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
3
عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
6
داداش اینایی که گفتی توی ایران اصلا قابل اجرا نیست...فقط ورزش اونم پیاده روی وگرنه من چه جوری از فردام خبر ندارم بیام با 30 سال بعد خودم صحبت کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار