جایِ تبلیغ چندهمسری شرایط ازدواج را فراهم کنید
کد خبر: ۱۶۱۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 05    -    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

یک وکیل دادگستری با چندش آور خواندن تبلیغ چند همسری گفت: چرا به جای تبلیغ چند همسری شرایط را برای ازدواج مجردها فراهم نمی‌کنید؟

به جای تبلیغ چندهمسری شرایط ازدواج را فراهم نمی‌کنید

نعمت احمدی و در واکنش به تبلیغات چند همسری که این روزها باب شده است، گفت: اگر شما به استناد قانون حرکت کنید، قانون تعدد زوجات را پذیرفته و تا ۴ همسر را مجاز شمرده است، پس تعدد زوجات خلاف قانون نیست و قانون آن را به عنوان یک اصل کلی پذیرفته است، اما فی‌الواقع اکنون درد مردم، جامعه و معضلات زنان ما این نیست.

این حقوقدان با بیان اینکه «از نظر عملی امکان پیاده شده همان چهارهمسری که قانون گفته است نیز وجود ندارد» افزود: یک فرد می‌تواند چهار همسر داشته باشد اما باید میان آن‌ها عدالت را رعایت کند و از نظر اقتصادی نیز اداره‌شان کند که البته امکان تحقق آن به لحاظ اقتصادی نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات حاصل از چند همسری گفت: سوابق نشان می‌دهد خانواده‌هایی که دچار این بلا شده‌اند و قضیه دو همسری پیش آمده است، استحکام ازدواج اول بهم خورده است و رقابت و دشمنی بین فرزندان حاصل از دو ازدواج به وجود آمده است و پرونده‌های عدیده‌ای نیز دراین زمینه وجود دارد.

این وکیل دادگستری در پایان با بیان اینکه «تبلیغات چند همسری کج سلیقه‌ای است» خاطرنشان کرد: در جامعه تنها دو گروه مردان متاهل و زنان مجرد وجود ندارند. مردان مجرد هم هستند. باید شرایط را برای مردان مجرد فراهم کنیم که مردان مجرد بتوانند ازدواج کنند، نه اینکه برای هوس مردان متاهل و پا به سن گذاشته که شرایط اقتصادیشان تغییر کرده امکانات را فراهم کنیم و بگوییم آن‌ها می‌توانند زن بگیرند.

احمدی با چندش آور خواند تبلیغ چندهمسری گفت: گفت: امروزه که شهرها گسترش ارتفاع پیدا کرده‌اند و خانه‌ها به متراژ ۶۰-۷۰ متری رسیده‌اند، چطور می‌توان از چند همسری صحبت کرد؟ در گذشته یک خانه بزرگی بود و سه چهار نسل خانواده درآن زندگی می‌کرد اما اکنون امکان تحقق آن نیست که در زندگی شهری و امروزی چنین شرایطی را به وجود آورید.

این وکیل دادگستری افزود: آیا در حال حاضر خواسته زنان مجرد این است که آقا بالاسرداشته باشند یا اینکه می‌خواهند تشکیل زندگی دهند؟ اصل مطلب هم این است که ببینیم درصد مردان و زنان مجرد چقدر است؟ آیا همه ماجرا فقط این است که ما بیاییم زنان مجرد را از چاله دربیاوریم و در چاه بیندازیم؟

در روزهای اخیرتبلیغات چند همسری در برخی رسانه‌ها انجام شده است و انتشار یک پوستر برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چند همسری» در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
1
0
لازم نیست تبلیغ کنید .اول خودت بگیر بعد دیگران .بعد هم دامادتان...................تازه .عمر اگر خوش گذرد من دو تا زن کمم .اگر به سختی گذرد همان یکی را هم ول میکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار