در ستایش تماشاگر کامبوجی+عکس
کد خبر: ۱۵۹۰۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

روز گذشته برای نخستین بار ورود زنان به ورزشگاه آزاد شد و همه این لحظات را ثبت کردند اما در میان این تصاویر، تصویری از تماشاگر کامبوجی که نود دقیقه تیمش را یکنفره تشویق کرد، سوژه بسیاری رسانه‌ها شد.

عکس نوشت/ در ستایش تماشاگر کامبوجی

مازیار وکیلی روزنامه نگار درباره این عکس نوشته است: دلم نیامد از این عکس به راحتی بگذرم. این میزان از شور، تعهد و تعصب در دنیای امروز کیمیا است. این تماشاگر کامبوج نود دقیقه فارغ از نتیجه تیمش را با تمام وجود تشویق کرد. در این غربت دلگیر اجازه نداد کامبوج تحقیر شود.

اگر او نبود من بازی امروز را با نتیجه عجیب و حضور زنان در ورزشگاه آزادی به یاد می آوردم و کامبوج را صرفا زنگ تفریحی می‌دانستم که آمده دل مردم رنج دیده ما را خوش کند. اما این مرد با طبل و بلندگو و پرچم بزرگش کاری کرد که واژگان کهنه و بوی نا گرفته‌ای مثل تعهد، ایمان و وطن پرستی رنگ و جلای دیگری بگیرد.

این هوادار کامبوج قطعا می‌دانست سرنوشت خوبی در انتظار تیم ملی کشورش نیست اما آمد تا برای همین شکست بجنگد و بگوید ملت من ملت جنگجویی است که خوب بلد است در لحظات غمناکی مثل این ایمانش را حفظ کند. از امام محمد غزالی پرسیده بودند که چرا نماز میخوانی، روزه می‌گیری یا فرائض دینی را انجام می‌دهی جوابش تکان دهنده بود و از جهاتی منطبق با حال و هوای این تماشاگر کامبوج: «چون خدا گفته.» همین و این یعنی ایمان. این تماشاگر هم امروز آمده بود به ورزشگاه آزادی میان زنان و مردان ایرانی تا بگوید ما به کامبوج به کشور کوچک مان ایمان داریم. بگوید نتیجه نمی‌تواند ما را از ایمان قلبی‌مان دور کند. باید بگویم حداقل موفق شد نگرش من یکی را تغییر دهد و کاری کند که به کامبوج جور دیگری نگاه کنم. جوری که شایسته این تماشاگر، این ارتش یک نفره است. ایستاده در سکوها بدون هیچ یاوری با فریاد و غریوی از ته دل: کامبوج منم مرا نگاه کن.

رویداد24

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
7
منم عاشقش شدم
کاش میتونستم از نزدیک ببینمش
اگه تو ورزشگاه بودم حتما میرفتم پیشش
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
2
مرام داری جوان.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
4
4
داداچ حرفهاتو قبول دارم. این بنده خدا خیلی دل و جیگر داشت. اما خدایی شما هم زیادی جریان رو حماسیش نکن دیگه. مرسی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
به نظر من این جریان کاملا" حماسی و در خور توجه است. اگه قدری به گذشته بنگریم خواهیم دید که بارها و بارها در عرصه ورزشی ، بعد از شکست تیمهای ملی ، هر چی بد و بیراه بوده نثار ورزشکاران و مربیان و دست اندرکاران خودمون کردیم. الان همین اتفاق داره برای تیم ملی والیبال می افته و یادمون میره که همین تیم والیبال چندین و چند تورنمنت سخت رو پشت سر هم داره شرکت میکنه و من یکی موندم که اینا این همه قدرت بدنی رو از کجا آوردند که تا بحال نبریدند. رفتار این تماشاگر کامبوجی به ما یادآوری میکنه که از هویت ملی در عرصه های مختلف حمایت کنیم حتی اگه داریم شکست میخوریم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
4
2
آفرین .... وطن پرستی رو قبول ندارم حتی به عنوان یک واژه ...آدم فقط باید خداپرست باشه و پرست در جای دیگر معقول نیست اما غیرت رو خیلی قبول دارم و این مرد جوان باغیرته ...ایول

غیرت خیلی مهمه مثلا وقتی میبینم دختر و زنی بی حجاب یا کم حجابند من به جای مرد آن خانواده شرم میکنم

غیرت خیلی مهمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار