طرح «زیست شبانه» به شورای حل اختلاف رفت
کد خبر: ۱۴۹۴۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به حواشی پیش آمده، طرح "زیست شبانه" به شورای حل اختلاف مرکزی ارجاع داده شده است.

طرح زیست شبانه را می‌توان یکی از طرح‌های پرحاشیه‌ای شورای شهر تهران در این دوره دانست، طرح اشاره شده در صدوبیست‌ودومین جلسه شورای شهر تهران در سال گذشته مورد بحث قرار گرفت و کلیات لایحه «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» با 14 رأی موافق در شورای شهر تصویب شد.

با آغاز ماه مبارک رمضان در سال جاری، طرح حیات شبانه از سوی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران اجرا شد اما با پایان یافتن ماه مبارک رمضان‌، پلیس با ادامه این طرح مخالفت کرد و البته بسیاری از علما و اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان نیز نقدهای جدی به اجرای این طرح وارد کردند.

در همین رابطه، زهرا نژادبهرام؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره اینکه هیئت تطبیق فرمانداری مصوبه طرح زیست شبانه را به شورای حل اختلاف مرکزی ارجاع داده است، اظهار کرد: این مصوبه چندی پیش ارسال شده و ما در انتظار پاسخ این شورا هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران بر اساس این مصوبه ملزم است لایحه‌ای را در ارتباط با زیست شبانه تهیه و به شورای شهر تهران ارسال کند، گفت: در این لایحه باید تمام جوانب طرح مورد بررسی قرار گیرد.

نژادبهرام یادآور شد: قطعا در اجرای این طرح تمام جوانب و چارچوب‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
3
پلیس و هر کسی دیگری زمانی میتواند مانع تردد و حیات شبانه باشد که منع آمد و شد و وضعیت اضطرار از طرف شورای امنیت باشه و حکومت نظامی در غیر اینصورت به هیچ عنوان حق دخالت در نحوه زندگی و تعاملات رو نداره ساعات هر صنف هم باید توسط همان صنف و عرفی تعیین شود و لاغیر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
پلیس جلوی عبور و مرور و حرکت شبانه عابرین و ماشین ها رو نمیگیره که بگیم حکومت نظامیه. بلکه میگه "زیست" شبانه(نه عبور و مرور شبانه) تو شهر پرجمعیتی مثل تهران بدون درنظر گرفتن آرامش ساکنین اون مناطقی که مردم تا صبح تو اونا جهت خرید و کارای دیگه سر و صدا میکنن و بدون وجود پارکینگ کافی برای ماشین ها و بدون وجود پارامترهای امنیتی لازم برای جلوگیری از دزدی و سرقت و ... و در ضمن بدون توجه به اینکه برخی افراد بدون اجازه خانواده و والدین ممکنه این زیست شبانه براشون پاتوقی بشه و به تبعش وضع اجتماعی خانواده ها به هم بریزه یا موارد فساد افزایش پیدا کنه ، چیز معقولی نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار