صحنه‌های هولناک در دوربین مخفیِ تاکسی‌ها+عکس
کد خبر: ۱۴۹۳۲۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

این روزها برخی از اینستاگرامی‌ها با نصب دوربین مخفی در ماشین‌هایشان و ترساندن مردم سعی در جذب فالوئر دارند تا بتوانند از این رفتارها پولی به جیب بزنند.

لوکیشن اینجوری است که یک دوربین به صورت مخفی در جعبه دستمال کاغذی روی داشبورد کار گذاشته شده و راننده هم هی یک نگاه به دوربین می‌کند و هی یک نگاه به مسافر و سعی دارد رفتاری انجام دهد تا مسافر غافل گیر شود، حالا اگر که مسافر بترسد چه بهتر! و بعد با رضایت مسافر آن چند دقیقه فیلم را در اینستاگرام، آپارات و… منتشر کند.

هولناک‌ترین صحنه‌ها در دوربین‌مخفی تاکسی‌ها

در نگاه اول شاید این کلیپ‌های چند دقیقه برای همه ما خنده دار باشد، ولی اگر کمی به این موضوع فکر کنیم که به غیر از این مسافر، این بلا بر سر چند مسافر دیگر آمده و آن‌ها یا از روی ترس یا هر موضوع دیگری اجازه پخش کلیپ را نداده اند از خنده دار بودن و یا جنبه تفریح ماجرا کم می‌کند.

اینکه در پایان هر کلیپ راننده که همان فرد اصلی و به اصطلاح نقش اول است از مسافر سوال می‌کند من اجازه دارم تا این کلیپ را منتشر کنم و مسافر هم اجازه می‌دهد؛ شاید تداعی کننده یک رفتار اخلاقی است و به نظر هیچ مشکلی نداشته باشد تا اگر افرادی واکنش‌های مردم در برابر رفتاری را فیلم گرفته و بعد با اجازه آنها، آن کلیپ را منتشر کنند، اما شاید جالب باشد بدانید که این کار یک رفتار غیرقانونی است و اجازه دادن مسافر برای پخش کلیپ چیزی از غیرقانونی بودن این کار کم نمی‌کند.

هولناک‌ترین صحنه‌ها در دوربین‌مخفی تاکسی‌ها

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این موضوع اظهار کرد: نصب دوربین مخفی در ماشین و فیلم گرفتن از رفتار مسافران و منتشر کردن آن، کاری خلاف است. وی افزود: اگر شاکی خصوصی در این موارد به پلیس مراجعه کند، قطعاً پلیس با آن فرد برخورد جدی می‌کند.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به خلاف قانون بودن نصب دوربین مخفی در ماشین گفت: برای نصب دوربین مخفی در ماشین، راننده باید حکم قضائی داشته باشد.

سردار رحیمی در پایان گفت: همچنین راننده باید از ابتدا مسافر را در جریان بودن دوربین مخفی در ماشین مطلع کند.

سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا در رابطه با این موضوع اظهار کرد: استفاده از این نوع دوربین‌ها صرف گرفتن عکس جرم نیست، ولی انتشار عکس‌ها می‌تواند مجرمانه باشد. وی افزود: البته اگر این کلیپ‌ها دارای ترویج خشونت باشند قطعاً مدعی العموم و پلیس فتا وارد می‌شوند و برخورد می‌کنند.

سرهنگ نوروزی تصریح کرد: پرونده‌هایی هم بوده است که افراد مراجعه کرده اند و گفتند فیلم‌هایشان پخش شده که به محض شکایت از فرد متخلف، پلیس وارد ماجرا شده است.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
1
45
با سلام
حتما اتفاقی باید بیافتد بعد برایش کاری انجام بدهید.
مثلا اول باید گرانی اتفاق بیافتد بعد برایش چاره کرد.
قتل باید اتفاق بیافتد بعد برایش چاره کرد.
نزاع اتفاق بیافتد بعد برایش چاره کرد.
واقعا اینجوری برای مملکت تصمیم می گیرید .
مدعی العموم کجاست.
توی این مدت قوه قضائیه به جای اینکه نظارت داشته باشه به موقع دخالت کنه فقط مثل بقال ها منتظر مراجعه مشتری بوده .
پلیس هم شده بقال سر کوچه ، باید مشتری نیاز پیدا کنه بعد سراغ مغازه دار بیاد و بتونه خرید کنه.
هیچی سر جاش نیست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
1
8
اینکه کارشان غیرقانونی است یا نه بحث دیگری است ، اما اینکه از ابتدا به مسافر بگویند ما در داخل ماشین دوربین مخفی کار گذاشته ایم حرف خنده‌داری است چراکه در آن صورت دیگر دوربین مخفی چه معنایی دارد؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
9
اتفاقاً برعکس نظر این فرمانده محترم
نصب دوربین در خودرهای عمومی مسافرکش باید اجباری باشد همانطور که در دیگر کشورها اجباری هست.
در موارد اخیر که در اسنپ پیش آمد فیلم ای ضبط شده به راحتی میتوانست مشکل را حل کند و یا از به وچود آمدن آن جلوگیری کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
2
کارراننده حمل مسافراست یافیلمبرداری بعدازتوهین به مسافر وانتخاب مسافر به میل خودشان واحیانا گرفتن کرایه اضافه چشم ماروشن شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
4
7
"سردار رحیمی در پایان گفت: همچنین راننده باید از ابتدا مسافر را در جریان بودن دوربین مخفی در ماشین مطلع کند."


واقعا شوخی می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کلا هیچ کاری نکنید چون ممکن هست به کسی بر بخورد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
3
این کار عین دخالت در حریم خصوصی افراد هست با اینکه من خودم حدودا تمام کلیپ های آ. ز رو دیدم ولی با بع%ی هاش مثل قتل و... که جلوه ای خشن و ترسناک داره رو نپسندیدم. چون هم ترویج خشونت هست هم صلب اعتماد مردم. و هم ممکنه کسی هم واقعا گیر چنین افرادی بیفتند و به خیال دوربین مخفی، گیر مخمصه ای بشن. علاوه بر این صدمات روحی و روانی ها م هست
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
2
اصلا کار درستی نیست و نباید اجازه چنین کاری رو داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار