آغاز طرح جمع‌آوری کودکان خیابانی در جنوب تهران
کد خبر: ۱۴۸۵۲۷
تاریخ انتشار: 2019 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری از آغاز اجرای طرح جمع‌آوری کودکان خیابانی در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: جمع آوری این کودکان بر عهده بهزیستی است و تمامی کودکان به مراکز جنوب تهران منتقل می‌شوند.

مینا رجایی با بیان اینکه طرح ساماندهی و جمع آوری کودکان کار و خیابانی از مهمترین اولویت های بهزیستی ری به شمار می رود، تصریح کرد: کودکان فاقد خانواده در این طرح شناسایی شده و این افراد برای مراقبت و نگهداری به مراکز شبه خانواده منتقل می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: کودکان دارای خانواده نیز شناسایی و در فرآیند سه ماهه و انجام کارهای کارشناسانه روانشناسی، مددکاری و آمادگی پذیرش خانواده به خانواده هایشان تحویل داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: مراکز دولتی بعثت و مراکز غیردولتی ایلیا و رهپویان از جمله اماکنی هستند که این کودکان را پذیرش می کنند.

رئیس اداره بهزیستی ری با بیان اینکه کودکان بد سرپرست و در تنگنا با دستور قضایی به مدت سه تا ۶ ماه در این مراکز نگهداری می شوند، افزود: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان است.
وی ادامه داد: بیشتر این کودکان اتباع بیگانه هستند که برای پذیرش آنها با مشکل مواجه می شویم و امکان پذیرش در مراکز شبه خانواده برای این کودکان وجود ندارد.

رجایی با بیان اینکه این طرح تا پایان کامل ساماندهی کودکان کار و خیابان در جنوب پایتخت ادامه دارد، گفت: اکنون پدیده کودکان کار و خیابانی به یک مشکل اجتماعی توام با آسیب‌های فراوان در جنوب پایتخت تبدیل شده است که باید بیش از گذشته به آن رسیدگی شود.

فردا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار