حکم متفاوت و جالب قاضی قمی در دادگاه +عکس
کد خبر: ۱۳۸۰۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 03    -    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

تصویری از حکم متفاوت و جالب یک قاضی در قم در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده که در آن متهم به عنوان مجازات، باید کتاب بخواند.

محمدجواد رهسپار قاضی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری مجتمع قضایی ۲ شهرستان قم با دادن حکمی متفاوت، حبس یک ماهه متهمی که دست به خرید و فروش بی‌سیم‌هایی با برد بلند در فضای مجازی کرده بود را با یک کار فرهنگی جایگزین کرد. براساس تصویر منتشر شده از این حکم در فضای مجازی، قاضی دستور داده است متهم به عنوان مجازات کتاب «از سرد و گرم روزگار»، نوشته «آقای دکتر احمد #زیدآبادی» را تهیه و مطالعه کند.

گفتنی است؛ این قاضی پیش از این هم در اردیبهشت ماه سال جاری با بهره‌گیری از بند ح. ماده ۴۳ قانون حکم حبس متهمی که دست به نگهداری مواد محترقه زده بود را با خواندن کتاب جایگزین کرده بود. براین اساس این متهم باید کتاب «شادی حق فراموش شده» نوشته محمدعلی دادخواه، نویسنده و حقوق‌دان، را مطالعه و دست کم به ۱۰ تن از دوستان، همکاران یا خانواده خود نیز آن را معرفی می‌کرد.

حکم متفاوت و جالب قاضی قمی در دادگاه +عکس

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
2
5
برای چیزهای الکی و بی ارزش خوب حکم میدن اما برای دزدی ها بزرگ مسئولین ساکتن
مرد نگهبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
1
آفرین به این قاضی. هیچ شاکی خصوصی نبوده که بخواد حقی ازش ضایع بشه. این بی سیمها هم به وفور تو سطح شهر خرید و فروش میشه. پس درست نبود حکم زندان صادر کنه. کتابی هم که بهش گفته کتاب سیاسی، دینی و مذهبی نیست که فکر کنیم دارن به زور مجبورش میکنن بخونه. کتابی آموزشیه که ممکنه یه چیزی ازش یاد بگیره. اگرچه ریشه اصلی این مشکل باید حل بشه که اونم بیکاری و مسائل اقتصادیه که دست این قاضی نیست ولی همین که نذاشته این بره زندان خودش جای تقدیر داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار