اعتراض به تک خوانی یک زن در بوستان بانوان کاشمر
کد خبر: ۱۳۷۷۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 28    -    ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

حدود ۵۰ نفر از بانوان کاشمری با تجمع در فرمانداری این شهرستان نسبت به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) که در آن یک خانم از طریق بلندگو و در فضای باز اقدام به تک‌خوانی کرده بود، اعتراض کردند.

فرماندار کاشمر با حضور در جمع معترضین پس از شنیدن دغدغه‌های آنان، گفت: این دغدغه‌ای که وجود دارد سبب می‌شود برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که به سمت اباحه‌گری نرویم، موضوع ارزشمندی است.

محمد علی نبی‌پور ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده جشن زنانه بوده و هم‌خوانی صورت گرفته، اگر به‌دلیل اینکه فضای باز بوده و صدا از بلندگو پخش شده، همچنین، از سوی همسایه‌ها شنیده شده، این اقدام اشتباه بوده است.

وی تاکید کرد: اینکه بیان شده این مراسم درراستای ترویج تفکر و اندیشه خاصی صورت گرفته، موضوع پذیرفتنی نیست، چراکه قصدی پشت این حرکت نبوده، بلکه تحلیل من این است که غفلتی رخ داده و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، حتما پیگیری می‌کنیم.

فرماندار کاشمر متذکر شد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که سلایق مختلفی وجود دارد و ضمن احترام به همه سلایق، باید محور اقدامات همه افراد که در جامعه زندگی می‌کنند حاکمیت قانون باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند از قانون تخطی کند.

نبی‌پور با بیان اینکه در اماکن عمومی و برنامه‌هایی که در فضای عمومی جامعه برگزار می‌شود و سلایق مختلف حضور دارند، همه موظف به رعایت شئونات اسلامی، قانونی و عرفی جامعه هستند، ادامه داد: در برگزاری مراسم عمومی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا رعایت همه سلایق مد نظر قرار گیرد.

ضرورت دریافت مجوز برای برگزاری مراسم مختلف از ارشاد کاشمر

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر نیز با بیان اینکه این موضوع از سوی دادستانی پیگیری شده و رعایت موضوع طی مکاتبه‌ای به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده، افزود: کاشمر دومین شهر زیارتی استان است و پذیرفتنی نیست که مراسم یا جشنی برگزار شود که شئونات اسلامی و عرفی در آن رعایت نشود.

غلامرضا طالعی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی دغدغه همه مسؤولان کاشمر است، اظهار کرد: طی ابلاغی که صورت گرفته، اگر جشن یا مراسمی در فضای عمومی شهرستان قرار است برگزار شود باید از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مجوز لازم دریافت شود.

وی با بیان اینکه در موضوع مطرح شده، بلافاصله پس از اطلاع ورود کردیم، ادامه داد: پارک بانوان قرار است یک مجموعه اختصاصی و ویژه برای استفاده این گروه از اقشار جامعه باشد تا آنها در فضای مناسب و امن به ورزش و حضور در برنامه‌های فرهنگی بپردازند.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر این مکان به دلیل تکمیل نشدن، قابلیت اجرای برنامه‌های اختصاصی بانوان را ندارد، یادآور شد: تصور برگزارکنندگان مراسم این بوده که با توجه به بزرگ بودن فضا، صدا به بیرون نمی‌رود، با این تصور و تفکر این برنامه را اجرا کردند.

طالعی با بیان اینکه اصل کار با توجه به شرایط فعلی مجموعه پسندیده نبوده است، گفت: به زعم ما و بررسی‌هایی که انجام شده، در این برنامه غفلت شده و در نامه‌ای خطاب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سایر نهادها تذکراتی داده شده تا برگزاری هر مراسم جشن و اجرای موسیقی دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت شئونات و موازین اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: اعلام کردیم اگر مراسمی در کاشمر بدون رعایت شئونات مذهبی برگزار شود و اختلاط زن و مرد در حوزه اجرا و شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد، نیروی انتظامی در جایگاه ضابط قضایی به عنوان جرم مشهود ورود پیدا می‌کند.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
5
دوست داشته باشیم یا نه خانمها اولین دشمن و مانع پیشرفت هم هستند.
ریحانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
بس کنید تو رو خدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
1
خیلی بی خود کردند........
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار