غذاهای جایگزین گوشت
کد خبر: ۱۳۶۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 February 18    -    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
اگر گیاهخوار هستید و یا به علت بالا رفتن قیمت گوشت و یا هر دلیل دیگری گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کرده اید باید غذاهای دیگری را جایگزین آن کنید که بتوانند جایگزین مواد مغذی گوشت باشند. از طرفی برای حفظ سلامتی باید تعادل را در رژیم غذایی حفظ کرد پس پیشنهاد می کنم این مواد غذایی را جایگزین گوشت کرده تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کنید.

غذاهایی که می توانید جایگزین گوشت کنید

غذاهایی که می توانید جایگزین گوشت کنیدبه گزارش «تابناک با تو»؛ اگر گیاهخوار هستید و یا به علت بالا رفتن قیمت گوشت و یا هر دلیل دیگری گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کرده اید باید غذاهای دیگری را جایگزین آن کنید که بتوانند جایگزین مواد مغذی گوشت باشند. از طرفی برای حفظ سلامتی باید تعادل را در رژیم غذایی حفظ کرد پس پیشنهاد می کنم این مواد غذایی را جایگزین گوشت کنید تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

غذاهایی که می توانید جایگزین گوشت کنید

انواع لوبیا
ماده مغذی: پروتئین

منابع گیاهی زیادی برای پروتئین وجود دارد از جمله لوبیا، عدس، نخود، آجیل، تخمه ها، غلات کامل. تمام این غذاها سرشار از پروتئین هستند یعنی آمینو اسید مورد نیاز بدن را تامین می کنند. تخم مرغ و لبنیات نیز از آن دسته غذاهای سرشار از پروتئین هستند.

سبزیجات برگ دار تیره
ماده مغذی: آهن

آهن یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است از طرفی کمبود آهن بسیار شایع است. درست است که راحت تر می توانیم آهن مورد نیاز را از غذاهای حیوانی به دست بیاوریم اما غذاهای گیاهی نیز حاوی آهن هستند. فقط باید مقدار زیادی از آن ها را مصرف کنید. سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم. اگر این سبزیجات را با غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند مصرف کنید به جذب آهن در بدن بیشتر کمک می کند.

غلات کامل
ماده مغذی: زینک

زینک برای رشد در تمام مراحل زندگی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسیار مهمی دارد. غلات کامل ۱٫۳ میلی گرم زینک مورد نیاز بدن را تامین می کند.

نمک یددار
ماده مغذی: ید

غذاهایی که می توانید جایگزین گوشت کنید

در حالت عادی خوردن نمک را پیشنهاد نمی کنم اما ید که برای سلامت تیروئید ضروری است یکی از مواد مغذی است که در غذاهای دریایی یافت می شود و جای آن در برنامه های غذایی گیاه خواران خالی است. بنابراین پیشنهاد این است که هنگام پخت غذا به جای نمک دریا از نمک یددار استفاده کنید. پس نمک ید دار را وارد برنامه های غذایی خود کنید.

منبع: بدونیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
6
ما باید از مسئولین خدوم متشکر باشیم چون طوری کردند که گیاه خاری سهل است علف خار شده ایم....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار