زمان پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۶۵۵۸
تاریخ انتشار: 2019 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
bato-adv
bato-adv

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان امسال (29 اسفند) اعتبار دارند و مهلتی برای تمدید اعتبار آنها درنظرگرفته نشده است؛ بنابراین لازم است دارندگان این نوع کارت ها در یک ماه باقی مانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

سیف الله ابوترابی افزود: افرادی که دارای کارت ملی نمونه قدیم هستند و اعتبار کارت آنها تا پایان امسال به اتمام می رسد، اگر در زمان باقیمانده تا پایان سال برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام کنند، کارت آنها اعتبار دارد و می توانند تا زمان صدور کارت هوشمند ملی از طریق کارت های قدیم خود خدمات دریافت کنند، اما در غیر این صورت سریال کارت آنها باطل می شود و نمی توانند هیچ نوع خدمتی را با کارت خود دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا قبل از 29 اسفند سال 96 صادر شده و برای دریافت آن مراجعه نکرده اند، سریال کارت ملی قبلی آنها باطل می شود و باید برای دریافت کارت جدید هرچه زودتر مراجعه کنند.
ابوترابی گفت: 12 تا 15 میلیون نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند و هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از 48 میلیون و 500 هزار نفر مرحله تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند و برای 44 میلیون و 650 هزار نفر کارت صادر شده و تاکنون کارت های بیش از 44 میلیون نفر از این تعداد ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.

وی اظهار داشت: هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ 20 هزار تومان واریزی به خزانه و 11 هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.
ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی هوشمند می توانند، ثبت نام کنند؛ همچنین اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.

وی افزود: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند. این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.

ابوترابی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزو افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال 1391 آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

ایرنا

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv