فرق سپرده کوتاه مدت ماه شمار با روز شمار
کد خبر: ۱۳۴۰۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 21    -    ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

بر این اساس قرار است از این به بعد پرداخت سود سپرده های کوتاه مدت از روز شمار به ماه شمار تغییر پیدا کرده و بر این مبنا پرداخت سود صورت پذیرد.
اما تفاوت اصلی سپرده کوتاه مدت روزشمار با ماه شمار چه فرقی با یکدیگر می کنند.
پیش از این در شبکه بانکی حداقل مانده در روز مبنای محاسبه سود برای آن روز بوده است، یعنی اگر یک حساب در روز چندین گردش داشته باشد کمترین مانده آن روز مبنای پرداخت سود خواهد بود.
حال بر اساس قانون جدید حداقل مانده ماه مبنای پرداخت و محاسبه سود خواهد بود، به عبارت دیگر اگر یک حساب در ۳۰ روز کاری ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد و تنها برای یک روز به ۱۰ هزار تومان برسد برای آن ماه سود بر مبنای ۱۰ هزار تومان محاسبه و به مشتری پرداخت می شود.
قانون عجیبی که به نظر می رسد سر صدا و نارضایتی های بسیاری را ایجاد کند.
به نوشته اخبار بانک، البته باید منتظر ماند و دید که جزئیات بخشنامه مذکور به چه صورت خواهد بود و آیا بانک مرکزی تبعات اجرای چنین قانونی را نیز پیش بینی کرده است یا خیر.

بنکر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
6
هردم از این باغ بری میرسد . تازه تر از تازه تری میرسد.
واقعاً که .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
4
بر خلاف تمام دنیا که منافع مردم دراولویته و قوانین طوری تدوین میشن که منافع مردم تامین بشه، متاسفانه در کشور ما قوانین به ضرر این مردم شربف و نجیبه که همه جوره تحمل میکنن و تمام رنجها و کمبودها رو به جون میخرن.
مسئولین و قانونگذاران باید از این مردم خجالت بکشن اما متاسفانه نه تنها خجالت نمیکشن بلکه روز به روز شرایط رو برای ملت سخت تر میکنن
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
1
این موضوع در نهایت موجب می شه که مانده حسابهای مردم در بانک خارج بشه و مردم به خرید سکه و دلار و .... بپردازند که در نهایت موجب افزایش تورم می شه . لطفا یک ماه صبر کنید و نتیجه کار را ببینید .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
2
متاسفانه تنها چیزی که برای بانک مرکزی و دانشمندان اقتصادیش اهمیتی ندارن مردمه.
خیلی از خانواده هایی هستند که درامدی ندارند به جز مختصر سودی که از سپرده هاشون تو بانکها میگیرن . چون هرکسی که نمیتونه فعالیت اقتصادی داشته باشه.
اگه به اقتضائاتی پولشونو از حساب موقتا برداشت کنن تو اون ماه کلا عایدی یا ندارند.
سرمایه دار جماعت که هیچوقت ضرر نمیکنن و در صورت احساس ضرر پولشونو تو زمینه های سود آور تزریق میکنند پس این به ضرر مردم عادی و به نفع سیستم بانکی تموم میشه.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
0
فقط بورس درامدش فوق العاده ست تواین وضع بازارو مملکت پول تو بانک گذاشتن بلانصبتتون خریته هر کس خواست من راهنمایش میکنم صفر تا صد بدون هیچ منتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار