فونت عجیبی که به کمک شما می آید تا آسان یاد بگیرید
کد خبر: ۱۲۵۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 22    -    ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
طراحی غیرمعمول این فونت باعث می‌شود خواندن آن برای هر فردی راحت نباشد و ذهن را درگیر یک چالش کند. ذهن برای خواندن این متن نیاز به پردازش‌های شناختی عمیق‌تری دارد و همین‌ موضوع باعث می‌شود بهتر به خاطر سپرده شود. فونت «Sans Forgetica» به صورت یک افزونه برای مرورگر کروم عرضه شده است.

فونت عجیبی که به شما کمک می‌کند مؤثرتر و به میزان بیشتر خوانده‌هایتان را به یاد بیاورید

فونت عجیبی که به شما کمک می‌کند مؤثرتر و به میزان بیشتر خوانده‌هایتان را به یاد بیاورید به گزارش «تابناک باتو»؛ آموختن دروس مختلف و موفقیت در امتحانات، یادگیری زبان‌ها و کلمات جدید و یادآوری فهرست کارها برای هر فردی سخت است.

این وضعیت برای دانش‌آموزان و دانشجویان در روزهای امتحان سخت‌تر هم می‌شود، چون ذهنشان باید چندین ساعت متوالی مشغول حفظ کردن و به خاطر سپاری انواع متن‌ها و دروس خوانده شده باشد.‌

حالا تیمی از محققان انستیتوی تکنولوژی سلطنتی ملبورن فونت جدیدی نام «Sans Forgetica» طراحی کرده‌اند که «با استفاده از قواعد روان‌شناختی» به دانش‌آموزان و دانش‌جویان در به یاد آوردن مطالبی که خواندند، کمک می‌کند.

طراحی غیرمعمول این فونت باعث می‌شود خواندن آن برای هر فردی راحت نباشد و ذهن را درگیر یک چالش کند. ذهن برای خواندن این متن نیاز به پردازش‌های شناختی عمیق‌تری دارد و همین‌ موضوع باعث می‌شود بهتر به خاطر سپرده شود.

هرگاه ذهن نتواند یک متن را به حالت عادی و ساده بخواند؛ تلاش و پردازش بیشتری برای فهم آن انجام داده و عمیق‌تر به حافظه می‌سپارد.

فونت عجیبی که به شما کمک می‌کند مؤثرتر و به میزان بیشتر خوانده‌هایتان را به یاد بیاورید

فریب ذهن برای تقویت حافظه

در طراحی فونت «Sans Forgetica» از شکل و قالب فونت «Sans Serif» استفاده شده و به این دلیل بسیار به آن شبیه است ولی دو ویژگی نامتعارف در طراحی آن گنجانده شده است.

تمام حروف اندکی به سمت چپ تمایل دارند که در تایپوگرافی امری غریب و به ندرت دیده شده است.

به علاوه، حروف فونت «Sans Forgetica» پر از حفره هستند. این حفره‌ها باعث فریب خوردن ذهن می‌شوند تا بیشتر درگیر شناخت آن‌ها شده و پایدارتر در ذهن جا بگیرند.

فونت عجیبی که به شما کمک می‌کند مؤثرتر و به میزان بیشتر خوانده‌هایتان را به یاد بیاورید

در آزمایشی که برای تعیین کارایی دقیق این فونت روی ۴۰۰ دانش‌آموز شده است و آن‌ها متن‌هایی را با فونت‌های مختلف مشاهده کردند؛ دانش‌آموزانی که متن‌شان با فونت «Sans Forgetica» بوده؛ ۷ درصد بیشتر از دیگر دانش‌آموزان در به خاطر سپاری متن موفق ظاهر شدند.

طراحان این فونت امیدوار هستند در آینده مربیان، دانش‌آموزان و روان‌شناسان بالینی از این فونت برای تقویت حافظه استفاده کرده و تاثیرات واقعی و عملی آن را مشاهده کنند.

فونت «Sans Forgetica» به صورت یک افزونه برای مرورگر کروم عرضه شده است و روی سیستم‌های پی‌سی و مک از این آدرس در دسترس است.
یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
اگر ذهن عادت کنه فکر نمیکنم دیگه تاثیری داشته باشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار