رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس قطعی است
کد خبر: ۱۲۲۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 September 30    -    ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

رضا اردکانیان وزیر نیرو درباره چرایی عدم اجرای قانون رایگان شدن هزینه آب و برق و گاز مدارس گفت: قانون حتما باید اجرا شود، ولی مانند هر تصمیم دیگری نیازمند نهایی شدن و تصویب آیین نامه اجرایی آن در هیئت دولت است.

وزیر نیرو افزود: تدوین آیین نامه اجرایی در دستور کار دولت است و امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد؛ البته قانون ناظر به رعایت الگوی مصرف در این خصوص است.

وی به بیان نظر خود درباره این قانون پرداخت و گفت: وقتی همه ما دست به دست هم دادیم که مصرف‌کنندگان مناسب‌تر و بهتری باشیم، باید سعی کنیم فرزندان‌مان این رویه را از ما یاد بگیرند.

اردکانیان ادامه داد: البته می‌پذیریم که دستگاه آموزش و پرورش کشور نیاز‌های فراوانی دارد و دولت حتما باید تدارکاتی برای آن ببیند؛ حتی وزارت نیرو آماده است تا در صورت امکان یارانه جداگانه‌ای به دستگاه آموزش و پرورش بدهد؛ اما اینکه به فرزندان خود بگوییم این کالا هم رایگان است و هم آن درست مصرف کنید، درس سختی برای نونهالان این مملکت است و پذیرش راحتی نخواهد داشت.

وزیر نیرو توضیح داد: مجلس و دولت تدبیری کنند تا هم مشکل آموزش و پرورش حل شود و هم آموزش‌های صحیح‌تری درباره مصرف آب و انرژی به دانش‌آموزان دهیم.

خانه ملت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
لطفا اجرا نکنید. اگر هم قانونش تصویب شده، لغوش کنید.
به عنوان یک معلم با 29 سال سابقه عرض می کنم همین الان در مدارس اسراف های فراوان در این مورد وجود دارد. در هوای گرم کولرها و در هوای سرد بخاری ها و شوفاژها روشن هستند در حالی که در و پنجره کلاس ها و دفتر مدیر و معاون چهارطاق بازند. مدیر گرامی به کمترین بهانه بنرهای بزرگ و پرهزینه سفارش می دهد اما برای تعمیر یک شیر آب که چکه می کند از کمبود پول می نالد. بعضی از همکاران گرامی فقط وقتی در مدرسه هستند یادشان می آید که باید پنجاه تا تماس اضطراری بگیرند، و البته همه با تلفن مدرسه! ادعای فرهنگی بودن داریم ولی فرهنگ درست مصرف کردن را نداریم و به بچه ها هم آموزش نمی دهیم. الان که دارند پولش را می دهند وضعیت این طور است، خدا می داند اگر رایگان شود چه فاجعه ای به بار خواهد آمد.
می شود پیش بینی کرد که درصورت اجرای این قانون، هزینه مصرف مدارس از این هم بیشتر شود، طوری که گندش در بیاید و ادارات آب و برق و گاز و مخابرات شاکی شوند. آن وقت مثل خیلی از موارد دیگر دولت و مجلس مجبور شوند حرف شان را پس بگیرند و قانون را لغو کنند. و چیزی که در آخر می ماند هدر رفت بخش زیادی از منابع مملکت باشد و همچنان بی فرهنگی و غفلت ما.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار