آتش‌سوزی مهیب انبار عطر و ادکلن در رشت
کد خبر: ۱۲۲۷۸۷
تاریخ انتشار: 2018 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به بروز انفجارات و حریق در یک انبار عطر و ادکلن در بلوار شهید مدرس رشت گفت: این حادثه هیچگونه تلفاتی جانی به دنبال نداشت.

شهرام مومنی در رشت با اشاره به بروز انفجارات و حریق در یک انبار عطر و ادکلن در بلوار شهید مدرس رشت اظهار داشت: این حادثه ساعت ۱۸:۲۲ روز گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شده است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری‌رشت با اشاره به گستردگی حریق و انفجارات متعدد در این انبار ابراز داشت: شدت حریق به قدری زیاد بود که امکان گسترش آن وجود داشت، اما تیم‌های عملیاتی ما موفق به مهار آن شدند.

مومنی با اعلام اینکه ۱۵ خودروی اطفایی و ۴۶ نیروی آتش نشان در این عملیات حضور داشتند تصریح کرد: این حادثه هیچگونه تلفاتی جانی به‌دنبال نداشت و صرفاً خسارات مالی به‌همراه آورد.

وی وجود مواد شیمیایی را عامل بروز انفجارات در این انبار عطر و ادکلن دانست و خاطرنشان کرد: میزان خسارات وارده به این انبار و دلایل وقوع حریق توسط تیم کارشناسی در دست بررسی است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری‌رشت با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما ضمن ارائه برخی نکات ایمنی گفت: از عموم مردم می‌خواهیم تا پیش از نصب بخاری‌ها از عدم انسداد لوله‌های بخاری و دودکش‌ها اطمینان حاصل کنند.

مومنی با تاکید بر لزوم نصب بخاری توسط افراد مجرب ابراز داشت: عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام نصبربخاری می‌تواند سبب بروز حریق و یا مرگ خاموش شود.

وی فرسودگی سیم‌کشی برق ساختمان‌ها و اتصالی کردن آن‌ها را علت اصلی وقوع بسیاری از حریق‌ها دانست و افزود: از عموم مردم می‌خوا‌هیم تا در بازه‌های زمانی شش ماهه یا یک‌ساله سیم‌کشی ساختمان‌هایشان را بررسی و در صورت لزوم ترمیم کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری‌رشت با تاکید بر لزوم عدم استفاده از فیوز‌های آمپر بالا گفت: گاهی دیده می‌شود که مردم پس از استفاده از وسایل برخی مانند اتو آن را از پریز برق جدا نمی‌کنند که همین امر ممکن است باعث بروز حریق شود.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار