شگفت انگیزترین مساجد دنیا+ تصاویر
کد خبر: ۱۰۶۴۱۷
تاریخ انتشار: 2018 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
این مسجد در سال ۲۰۱۴ کامل شد و توسط کارگران مسیحی بنا شد تا وحدت میان ادیان را نشان دهد. این مسجد به دلیل رنگ خاص خود علاوه بر جنبه های مذهبی به یک ...

شگفت انگیزترین مساجد دنیا

شگفت انگیزترین مساجد دنیااختصاصی «تابناک با تو»؛ در این گزارش با چند مسجد عجیب و شگفت انگیز دنیا آشنا خواهید شد. مساجدی که از نظر معماری و شیوه ی ساخت متفاوت هستند.


مسجد کریستال: مسجدی ساخته شده از کریستال خالص که در شهر (ترنگانو), در شمال مالزی قرار گرفته است. سلطان (میزان زین العابدین) در سال ۲۰۰۶ میلادی دستور ساخت آن را صادر کرد. ساخت این مسجد دو سال طول کشید و در ۸ فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد. مسجد کریستال دومین مسجد بزرگ جنوب شرق آسیا پس از مسجد جامع (استقلال) جاکارتا است و یکی از زیباترین مساجد مالزی به شمار می رود. این مسجد در باغ میراث اسلامی در منطقه ی (وان من) در ایالت ترنگانو مالزی و به طور مشخص در (کوالا تیرینگانو) قرار دارد. این شهر ۳۰۰ هزار نفری از هر سه طرف با دریای چین احاطه شده است. مسجد کریستال گنجایش ۱۵ هزار نمازگزار را دارد و یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه از مالزی به شمار می رود. منعکس شدن آب رودخانه ی ترنگانو بر روی نمای خارجی این مسجد منظره ای شگفت انگیز می آفریند و همچنین در طول روز عکس مسجد بر روی آب نمایان است. شب، نورپردازی فوق العاده و حرفه ایی بر نمای خارجی مسجد انجام می شود که مناره ها و گنبد ها به رنگ های صورتی، سبز، زرد و آبی تغییر رنگ می دهند و همین زیبایی آن را دو چندان می کند.

شگفت انگیزترین مساجد دنیا

 

مسجد طلا: این مسجد در بخش مسلمان نشین کویابا در مانیل پایتخت فیلیپین بنا شده و از بزرگترین مساجد پایتخت این کشور به شمار می رود و به دلیل گنبد طلایی که در بالای سقف آن قرار دارد به آن مسجد طلا می گویند. معماری آن ترکیبی از تأثیرات خارجی و بومی است. نقش گنبد و مناره ها و ساختار آن براساس معماری عربی است و خطوط هندسی آن از میراث کهن شرق آسیا گرفته شده است. این مسجد زیبا با پنل های شیشه ای رنگی, زیبایی دو چندان یافته است.

شگفت انگیزترین مساجد دنیا

 

مسجد (کومة الرمل: توده ی شنی): این مسجد در عربستان و در شهر (رس) در منطقه ی قصیم قرار دارد. عجیب بودن این مسجد به این است که هیچ ستون یا دیواری ندارد و از دور مثل یک تپّه و توده ای از شن به چشم می خورد و شبیه غار و یا شکاف های کوچک زمین است.

شگفت انگیزترین مساجد دنیا

 

مسجد (مثل اینکه خوردم) Sanki Yedim Camii: این مسجد کوچک در استانبول قرار گرفته و ماجرایش به مردی به نام (خیرالدین افندی) باز می گردد که در (فاتح) استانبول زندگی می کرد. روزی در بازار می رفت و تصمیم گرفت تا کمی میوه, گوشت و شیرینی بخرد, اما از تصمیمش منصرف شد و با خودش گفت: (مثل اینکه خوردم). او هر بار که می رفت تا کالای اضافی بخرد این جمله را می گفت و از تصمیمش منصرف می شد و پول آن را در صندوق می انداخت. پس از چند سال پول قابل توجهی جمع کرد و تصمیم گرفت تا مسجدی در محله ی خود بسازد, اما این پول آنقدر نبود که بتواند سقف مسجد را کامل کند. این مسجد از آن زمان تاکنون بدون سقف باقی مانده و از عجیب ترین مساجد دنیا به شمار می رود و گنجایش ۲۰۰ نمازگزار را دارد.‌

شگفت انگیزترین مساجد دنیا

 

مسجد صورتی فیلیپن: مسجد «ماگیندانائو» در فیلیپین که با رنگ صورتی خود شناخته می شود. رنگ آن نمادی از صلح و عشق است. در سال ۲۰۱۴ کامل شد و توسط کارگران مسیحی بنا شد تا وحدت میان ادیان را نشان دهد. این مسجد به دلیل رنگ خاص خود علاوه بر جنبه ی مذهبی جنبه ی گردشگری هم پیدا کرده است.

شگفت انگیزترین مساجد دنیا

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار