باران در ۱۰ استان
کد خبر: ۱۰۳۱۷۶
تاریخ انتشار: 2018 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلانشهرها و مراکز استانها در 24 ساعت گذشته منتهی به عصر امروز(سه‌شنبه بیست و دوم اسفندماه) را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارشهای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلاینده‌های جوی در مراکز اکثر استانهای کشور در شرایط مطلوبی وجود داشته و فقط یک مرکز استان به شرایط ناسالم برای گروههای حساس رسید.

بنابر این اندازه‌گیری شاخص کیفیت هوای زاهدان به عدد 105 رسید که نشانگر شرایط ناسالم برای گروههای حساس است و در این میان افراد بیمار، گروههای حساس، بیماران قلبی، زنان باردار‌، کودکان و افراد میانسال نباید در مرکز شهر و نقاط آلوده تردد داشته باشند.

بر اساس گزارش به‌دست آمده 19 مرکز استان کشور، شرایط بهتری را داشتند و کیفیت هوای آنها که تهران نیز جزوه آنها بود روی مرز سالم قرار گرفت و ساکنان این استانها که به سبب برخی ناپایداریهای جوی روزهای گذشته و وزش باد موقتی، هوای سالم را استنشاق کرده‌اند.

اما طی این مدت کیفیت هوای 8 مرکز استان کشور به شرایط پاک رسید و در این میان رشت با شاخص 29 پاک‌ترین مرکز استان کشور لقب گرفت.

بنابر تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

بارش باران در 10 استان کشور

در این میان سازمان هواشناسی هم‌ پیش‌بینی کرد که طی ساعات آینده برخی استانهای شرقی از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد با بارش‌های باران و رعد و برق مواجه شوند و وزش باد موقتی نیز در این استانها به‌وقوع پیوندد.

بنابر این پیش‌بینی‌ها، جریانات خنک شمالی در اواخر وقت امروز وارد می‌شود و برخی استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی را با کاهش دما و بارش باران مواجه می‌کند.

سامانه بارشی رفته رفته از کشور خارج می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه غالب نقاط کشور با جوی آرام روبرو می‌شوند.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار