آیا بشقاب پرنده‌ها بر فراز اوکراین پرواز می‌کنند؟
کد خبر: ۲۵۹۶۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 October 16    -    ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
bato-adv
bato-adv
در اواسط سپتامبر گزارشی توسط دانشمندان رصدخانه اصلی نجوم کیف (MAO) منتشر شد که در آن بیان داشتند: تعداد قابل توجهی از اجرام که ماهیت آن‌ها مشخص نیست درآسمان اوکراین دیده شده اند که برخی از آن‌ها که به اصطلاح "فانتوم" نیز نامیده شده بودند در آسمان کاملا سیاه به نظر می‌رسیدند و با سرعت ۳۳۰۰۰ مایل در ساعت (۵۳۰۰۰ کیلومتر در ساعت) در اتمسفر حرکت می‌کردند که تقریباً دو برابر سریعتر از یک موشک بالستیک قاره پیما بودند.

آیا  بشقاب پرنده ها بر فراز اوکراین پرواز می کنند؟

اختصاصی تابناک باتو ــ گزارش‌های اخیر مبنی بر پرواز پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) در آسمان اوکراین، رسماً توسط آژانس ملی علوم اوکراین با استناد به خطا‌های قابل توجه در روش‌های بررسی ترافیک هوایی و نتایج گزارش، بی‌اعتبار اعلام شد.

در اواسط سپتامبر گزارشی توسط دانشمندان رصدخانه اصلی نجوم کیف (MAO) منتشر شد که در آن بیان داشتند: تعداد قابل توجهی از اجرام که ماهیت آن‌ها مشخص نیست درآسمان اوکراین دیده شده اند که برخی از آن‌ها که به اصطلاح "فانتوم" نیز نامیده شده بودند در آسمان کاملا سیاه به نظر می‌رسیدند و با سرعت ۳۳۰۰۰ مایل در ساعت (۵۳۰۰۰ کیلومتر در ساعت) در اتمسفر حرکت می‌کردند که تقریباً دو برابر سریعتر از یک موشک بالستیک قاره پیما بودند.

نویسندگان این گزارش، این اشیاء فانتوم مانند را به عنوان UAP - نام ترجیحی جامعه علمی برای اشیاء پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده‌ها - توصیف کردند.

اکنون، آکادمی ملی علوم اوکراین (NASU) تحقیقاتی را درباره گزارش UAP به پایان رسانده و رسماً آن را غیرحرفه‌ای، فاقد دقت علمی و بی‌اعتبار دانسته است.

هیئتی از دانشمندان NASU در بیانیه‌ای نوشت که پردازش و تفسیر نتایج در سطح علمی نامناسب و با خطا‌های قابل توجهی در تعیین فاصله تا اشیاء مشاهده شده انجام شده است. این تیم افزود که در نوشتن و ارائه این گزارش شرایط حرفه‌ای برای انتشار نتایج تحقیقات علمی رعایت نشده است و دستور داده شده است تا نام NASU از این سند حذف شود.

در این گزارش، محققان MAO مشاهدات اجسام عجیب و در عین حال سریع را که توسط یکی از دو رصدخانه در نزدیکی کیف شناسایی شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. این تیم، فاصله، اندازه و سرعت این اجسام را بر اساس میزان نور پس‌زمینه که هر یک از آن‌ها مسدود می‌کنند، بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که بسیاری از اجرام مرموز تقریباً به اندازه یک هواپیما هستند، اما با سرعت یک فضاپیما در جو حرکت می‌کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد که محققان تنها با مشاهده داده‌های یک تلسکوپ، فواصل و مکان آن ها، نوع این اجرام را به درستی پیش‌بینی نکرده‌اند و در نتیجه بر اساس کار Avi Loeb، اخترفیزیک‌دان، اندازه و سرعت اجرام را نیز به اشتباه ارزیابی کرده‌اند. در دانشگاه هاروارد نیز اخیراً مقاله‌ای انتقادی در مورد گزارش UAP اوکراین در پایگاه داده arXiv.org منتشر شده است.

لوب به لایو ساینس گفت: «روش صحیح برای استنتاج فواصل را روش مثلث‌سازی می‌نامند که در آن یک جسم مشابه را از جهات مختلف مشاهده می‌کنید و فواصل را با یکدیگر مقایسه می‌کنید. اما محققان این گزارش چنین داده‌هایی را ارائه ندادند.»

لوب گفت: «اگر اجرام فانتوم واقعاً به همان اندازه بزرگ و سریع در آسمان بودند که تیم اوکراینی بیان داشته است، آنگاه این اجرام می‌بایست در بخش انتهایی خود یک گلوله آتشین غول پیکر، مانند موشک یا شهاب سنگی که هنگام عبور از جو ایجاد می‌کند، پدید آورد. این واقعیت که این اجرام کاملاً سیاه بودند، چندان ثابت نمی‌کند که آن‌ها فناوری‌های ماورایی بوده اند؛ بلکه نشان می‌دهد که اخترشناسان به شدت مکان مربوط به اجرام را اشتباه محاسبه کرده اند.»

بیگانگان، بمب یا حشرات؟

لوب در نقد گزارش UAP پیشنهاد کرد که محققان اوکراینی احتمالاً فاصله اشیاء فانتوم را ۱۰ برابر اشتباه محاسبه کرده اند. اگر فانتوم‌ها ۱۰ برابر بیشتر از آنچه که محققان ادعا می‌کردند به دوربین نزدیک‌تر بودند، آن‌گاه اشیاء با اندازه و سرعت گلوله‌های توپخانه مطابقت داشتند. او بیان داشت که اگر اجسام را ۱۰ برابر به دوربین نزدیکتر کنید، به طور منطقی می‌توان آن‌ها را به عنوان گلوله تفسیر کرد.

لوب افزود: «اگر این تصاویر بسیار نزدیکتر به دوربین شوند، ممکن است آن‌ها را بتوانیم به عنوان حشرات تفسیر کنیم - مانند مگسی که با سرعت زیاد در نزدیکی تلسکوپ حرکت می‌کند و تاریک به نظر می‌رسد.»

به نظر می‌رسد NASU در تحقیقات خود از گزارش UAP به نتیجه مشابهی رسیده است و خاطرنشان کرده است که اخترشناسان نه تنها در تعیین فاصله اجرام خطا‌های قابل توجهی مرتکب شدند، بلکه نتوانستند توضیحات واضح تری را برای آن چه که مشاهده کردند بیان کنند.

دانشمندان NASU در بیانیه خود نوشتند: «نویسندگان استدلالی ارائه نمی‌دهند که پدیده‌های طبیعی یا اشیاء مصنوعی با منشاء زمینی ممکن است در میان UAP‌های مشاهده شده باشند.»

در حالی که مشخص نیست اخترشناسان اوکراینی دقیقاً چه چیزی را مشاهده کردند، نباید تأثیر تهاجم روسیه به این کشور را نادیده گرفت.

طبق گزارشی در سال ۲۰۲۱ از دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده (ODNI)، این احتمال وجود دارد که حداقل برخی از UAP‌های مشاهده شده توسط نیرو‌های نظامی آمریکایی، در واقع فناوری‌هایی باشند که توسط چین، روسیه، کشور دیگری یا یک نهاد غیردولتی مستقر شده اند.

در این گزارش به وجود بیگانگان به عنوان توضیح احتمالی اشاره نشده است. با این حال، دولت ایالات متحده حاضر نیست این احتمال را به عنوان یکی از احتمالات مشاهده شده در حریم هوایی ایالات متحده رد کند. در اوایل سال جاری، کنگره ایالات متحده بودجه‌ای را برای وزارت دفاع تصویب کرد تا دفتر جدیدی افتتاح کند که منحصراً بر مدیریت گزارش‌های مشاهده یوفو توسط ارتش ایالات متحده متمرکز باشد.

آیا بشقاب پرنده‌ها بر فراز اوکراین پرواز می‌کنند؟

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
12
2
دم روسیه گرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
3
2
ببينيد من كي ميگم بشقاب پرنده ها جزء پروژه هاي بكلي سري ايلان ماسك هستند.
پاسخ ها
حمید
| |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تحت تاثیر فضای مجازی نتایج اینجوری میشه گرفت. ایلان ماسک فقط یک نوسان گیر حرفه ای ست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv