خرید جزیره برای اسکان پناهجویان
کد خبر: ۹۹۹۵
تاریخ انتشار: 2015 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کریستین ساینس مانیتور نوشت: یک میلیاردر مصری پیشنهاد خرید یک جزیره را در دریای مدیترانه برای پناهجویان مطرح کرده است.
 
بر اساس این گزارش، نقیب ساویریس می گوید قصد دارد جزیره ای را در یونان یا ایتالیا خریداری کند، جایی که در آنجا با پناه جویان همانند «انسان» برخورد شود.

هنوز مشخص نیست این میلیاردر مصری در اقدام خود تا چه اندازه جدی است. او نخستین بار این پیشنهاد را در صفحه توئیتر خود مطرح کرد.

وی گفت: یونان و ایتالیا می توانند یک جزیره را به من بفروشند تا بتوانم میزبان مهاجران باشم و برای آنها کار فراهم و کشوری جدید برای آنها ایجاد کنم.

ساویریس روز پنجشنبه در مصاحبه با فرانس پرس اعلام کرد طرحش می تواند کارساز باشد.

او همچنین گفت: با دولت های یونان و ایتالیا مذاکره خواهد کرد البته که این طرح عملی است. ده ها جزیره وجود دارند که خالی از سکنه هستند و می توانند صدها هزار پناه جو را در خود جای دهند.

وی خاطر نشان کرد: خرید این جزیره بین 10 تا صد میلیون دلار هزینه دارد اما ساخت و ساز در آن «مهمترین موضوع» خواهد بود.

این میلیاردر مصری اعلام کرد می توان در این جزیره ها پناه گاه های موقتی یا حتی خانه برای پناه جویان ایجاد کرد، سپس می توان از آنها در کار ساخت خانه، مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها استفاده کرد.»

ساویریس اعلام کرد احتمالا متقاعد کردن یونان یا ایتالیا برای فروش یک جزیره کار دشواری خواهد بود.

او درباره شیوه زندگی پناهجویان در این جزیره گفت: در این جزیره با پناهجویان همانند «انسان» برخورد خواهد شد.

این میلیاردر افزود: در حال حاضر با آنها همانند حیوان برخورد می شود و اگر شرایط بهبود یابد، هر کسی که بخواهد می تواند به سرزمین اصلی خود باز گردد.

بر اساس گزارش مجله فوربس، ساویریس سومین مرد ثروتمند در مصر محسوب می شود. او مالک شرکت مخابراتی اوراسکام تی ام تی است که در زمینه شبکه تلفن های همراه در خاورمیانه و آفریقا فعالیت می کند و بزرگترین کارفرمای مصر است.

این در حالی است که با افزایش فشارها بر اروپا برای باز کردن مرزهایش به روی شمار بیشتری از پناه جویان، انگلیس روز جمعه اعلام کرد هزاران پناهجوی سوری را از اردوگاه ها در مناطق مرزی سوریه می پذیرد.

از ماه ژانویه، بیش از 2300 نفر در تلاش برای رساندن خود به اروپا از طریق دریا جان خود را از دست داده اند. بسیاری از این افراد سوری هایی بوده اند که از جنگ داخلی فرار کرده بودند.

خبرگزاری صدا وسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار