برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید
کد خبر: ۹۹۹۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
در این مقاله نکاتی را بیان خواهیم کرد که برای داشتن پوست درخشان و زیبا باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه نیز با اثرات آنتی‌اکسیدان‌ها به خصوص ویتامین C در کند کردن فرآیند پیری و زیبایی پوست آشنا خواهید شد.
برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

چطور می‌توان جلوی فرآیند پیری را گرفت؟ آیا داشتن یک پوست درخشان با درخششی طبیعی و سالم امکان پذیر است؟ مطالب مربوط به مراقبت از پوست گسترده و متنوع است و هر روز اکتشافات و اختراعات جدیدی در این زمینه صورت می‌گیرد که جمع بندی همه آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. اما برخی از اصول و نکات مراقبت پوست همیشه مشخص و ثابت هستند و با رعایت آن‌ها می‌توان داشتن پوستی سالم و زیبا را تضمین کرد. در این مقاله نکاتی را بیان خواهیم کرد که برای داشتن پوست درخشان و زیبا باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه نیز با اثرات آنتی‌اکسیدان‌ها به خصوص ویتامین C در کند کردن فرآیند پیری و زیبایی پوست آشنا خواهید شد.

نوع پوست خود را بشناسید

اولین قدم برای مراقبت از پوست شناخت نوع آن است. این که پوست شما چرب اس، خشک است، حساس است و یا معمولی است نقش مهمی در انتخاب روش‌ها و محصولات مناسب مراقبت پوست دارد. مثلا مرطوب کننده‌ای که برای پوست خشک طراحی شده‌است روی پوست چرب اثر معکوس خواهد داشت.

وقتی پوستتان هنوز نمدار است مرطوب کننده بزنید

قانون آرایش کره‌ای در این مورد قانون سه ثانیه است، یعنی کره‌ای‌ها پس از شستن و آب گرفتن صورت خود تنها سه ثانیه فرصت دارند تا مرطوب کننده بزنند و شاید به همین دلیل است که همه کره‌ای‌ها پوست درخشان و زیبایی دارند. این ترفند باعث می‌شوند مرطوب کننده سطح پوست را ایزوله کند و رطوبت آن به خوبی در لایه‌های پوست جذب شود.

با آب ولرم دوش بگیرید نه آب داغ

آب داغ باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی و مفید سطح پوست می‌شود و درخشش آن را از بین می‌برد. به همین دلیل اگر پوست درخشان و سالمی می‌خواهید بهتر است حمام کردن با آب داغ را فراموش کنید و حتی در فصل زمستان (به خصوص در این فصل) هم از آب ولرم برای حمام استفاده کنید.

برس‌های آرایشی خود را مرتب بشویید

اگر برس‌های آرایش خود را به طور مرتب تمیزنکنید و نشویید به مرور زمان چربی مواد آرایشی، چربی و آلودگی‌های پوست و گرد و غبار محیط روی آن جمع می‌شود و محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها را به وجود می‌آورد. حال اگر با چنین برسی آرایش خود را انجام دهید مستقیما به پوست خود صدمه زده‌اید.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

لایه برداری را جدی بگیرید

لایه برداری بهترین روش برای داشتن یک پوست درخشان است چون علت اصلی کدر شدن پوست سلول‌های مرده‌ای هستند که سطح آن را می‌پوشانند و این سلول‌ها را تنها با لایه برداری می‌توان از بین برد. لایه برداری شیمیایی با اسیدهای ملایم بهترین و بی‌خطرترین روش برای این کار است.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

از ضدآفتاب به مقدار کافی استفاده کنید

در استفاده از ضدآفتای خساست به خرج ندهید و هر قسمتی از پوست را که در مقابل تابش نور خورشید قرار دارد با مقدار کافی از آن بپوشانید چون نور آفتاب شوخی بردار نیست و اشعه‌های مضر آن می‌تواند مشکلات متعددی را موجب شود از جمله چروک، بدتر شدن آکنه، لکه‌های پوستی و سرطان.

برای داشتن پوست درخشان از سرم‌ها استفاده کنید

سرم‌های مراقبت پوست انواع مختلفی دارند و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل آبرسانی، درمان چروک‌ها، در مان التهاب، درمان لک‌ها، درمان آکنه و مشکلات دیگر. اگر پوست درخشان و شادابی می‌خواهید لازم است که از این سرم‌ها به تناسب نوع پوست خود و مشکلات مرتبط با آن استفاده کنید.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

پوست گردن خود را فراموش نکنید

مراقبت پوست نباید محدود به گردی صورت باشد، شما باید به پوست گردن و سینه هم اهمیت دهید و در این قسمت‌ها هم از مرطوب کننده، ضدآفتاب و دیگر محصولات مراقبتی استفاده کنید در غیر این صورت فرآیند پیری در این قسمت‌ها آغاز خواهد شد و پس از مدتی پوست گردن شل و آویزان خواهد شد که در این زمان دیگر مراقبت‌های معمول اثری نخواهد داشت.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

یک دستگاه بخور تهیه کنید

یکی از عوامل اصلی کدر شدن پوست، خشکی آن است و این خشکی می‌تواند از کمبود رطوبت در محیط زندگی ناشی شود. بنابراین اگر پوست درخشان و زیبایی می خواهید لازم است که یک دستگاه بخور مناسب تهیه کنید و رطوبت مورد نیاز محل زندگی و اتاق خواب خود را تامین کنید.

گوشی همراه خود را تمیز نگه دارید

اگر جزو افرادی هستید که به طور مکرر و طولانی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنید حتما آن را به طور مرتب با دستمال‌های پاک کننده مخصوص پاک کنید با چون تجمع باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی گوشی شما، این آلودگی‌ها به صورت شما منتقل خواهد شد و عوارض پوستی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

عینک آفتابی را فراموش نکنید

شاید فکر کنید عینک آفتابی ارتباطی با پوست شما ندارد اما شما وقتی در مقابل تابش نور خورشید قرار می‌گیرید به طور غیرارادی چشمان خود را جمع می‌کنید که این کار در درازمدت باعث چروک شدن اطراف چشم می‌شود در حالی که با استفاده کردن از عینک آفتابی این اتفاق برای شما نخواهد افتاد.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

این نکته را بارها متذکر شده‌ایم که خوابیدن با آرایش چه اثرات بدی روی سلامت و زیبایی پوست دارد پس اگر پوستی درخشان و زیبا می‌خواهید یک پاک کننده ملایم و مناسب پوست خود تهیه کنید و هر شب قبل از خواب صورت خود را از مواد آرایشی و آلوده کننده پاک کنید.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

برای داشتن پوست درخشان به اندازه کافی بخوابید

در طول خواب، سلول‌های بدن فرصت بازسازی خود را پیدا می‌کنند و مطالعات نشان داده است که حتی یکی دو ساعت کمبود خواب هم می‌تواند روی ظاهر شما اثر منفی داشته باشد. پس برای داشتن پوست درخشان و زیبا در شبانه روز حداقل 7 ساعت بخوابید.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

از تونر استفاده کنید

تونرها باعث متعادل شدن اسیدیته پوست می‌شوند و اگر پوست حساس یا چربی داشته باشید حتما به استفاده از آن‌ها نیاز دارید. تونرهای حاوی الکل را کنار بگذارید و از تونرهای طبیعی مناسب برای پوست خود استفاده کنید تا پوست شما یکدست و زیبا شود.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

ویتامین C را فراموش نکنید

ویتامین سی یکی از اسیدهای مفید برای پوست است که که اثر آنتی اکسیدانی دارد و منجر به خنثی شدن رادیکال‌های آزاد سطح پوست می‌شوند، رادیکال‌هایی که در تسریع پیری، ایجاد آکنه و دیگر مشکلات پوستی مثل سرطان موثر هستند. به همین دلیل است که ویتامین سی ماده اصلی تشکیل دهنده محصولات مراقبتی پوست با اثر ضدآلودگی است. دانشمندان بر این باورند که علت اصلی پیری پوست ما الکترون‌های آزادی است که در مولکول‌های مواد وجود دارد (که به رادیکال‌های آزاد موسومند) این الکترون‌ها به سلول‌های سالم حمله می‌کنند و عملکرد آن‌ها را تضعیف می‌کنند که به این فرآیند پیری می‌گوییم. رادیکال‌های آزاد سه نوع هستند اما نوع مضرتر آن‌ها از اکسیژن به وجود می‌آید و در فرآیند تنفس، سیگار کشیدن و تابش اشعه ماورا بنفش آزاد می‌شود و DNA سلول‌ها و در نتیجه بافت پوست و حتی لایه‌های محافظی مثل کرم مرطوب کننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

برای این که اثر ویتامین سی را روی خنثی کردن رادیکال‌های آزاد به چشم ببینید. نتیجه این آزمایش را مشاهده کنید. در این آزایش یک تکه سیب برش داده شده و نیمی از آن با یک لایه سرم ویتامین سی پوشش داده شده است. پس از گذشت سه ساعت مشاهده می‌شود که نیمه پوشش داده شده تغییر رنگ نداده و اصلا اکسید نشده است. سرم‌های ویتامین نیز چنین کاری انجام می‌دهند و از اکسید شدن سلول‌های بدن شما جلوگیری می‌کنند در نتیجه پوست شما سالم خواهد ماند و به این زودی‌ها پیر نخواهد شد. پس اگر می‌خواهید پوست درخشان و جوانی داشته باشید استفاده از ویتامین سی را به چه صورت سرم و چه خوراکی فراموش نکنید. البته انواع دیگری از اسیدها هم چنین اثری دارند مثل کوژیک اسید یا هیالورونیک اسید که استفاده از آن‌ها برای مراقبت بهتر از پوست توصیه می‌شود.

برای داشتن پوست درخشان این نکات را رعایت کنید

مجله قرمز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
2
1- نداشتن استرس
2-حرص نخوردن
3-استحمام روزانه
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
1
با وضعیت کنونی مردم ایران و استرس و اضطراب روزانه 90 درصد آنها، مگر میشود به پوست سالم فکر کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار