پلو قیمه نثار سنتی مجلسی
کد خبر: ۹۹۹۰
تاریخ انتشار: 2015 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
برنج را از نیم ساعت قبل خیس دهید سپس برنج را با مقداری آب و نمک بجوشانید و پس از اینکه نرم شد آبکشی کنید ، داخل قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید .....
مواد لازم:

گوشت خورشتی 400 گرم 
برنج 4 لیوان
پیاز 2 عدد 
شکر 2 قاشق غذاخوری
زرشک 1/2 لیوان
خلال پسته 4 قاشق غذاخوری 
خلال بادام 4 قاشق غذاخوری 
خلال پوست پرتقال 4 قاشق غذاخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
دارچین 1/2 قاشق چایخوری 
پودر هل 1 قاشق چایخوری 
زیره 1 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
زردچوبه ، کره ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل به مقدار لازم

پلو قیمه نثار سنتی مجلسی

طرز تهیه :

برنج را از نیم ساعت قبل خیس دهید سپس برنج را با مقداری آب و نمک بجوشانید و پس از اینکه نرم شد آبکشی کنید ، داخل قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید سپس برنج را اضافه کنید ، چند قاشق آب و روغن روی برنج بریزید و بگذارید با حرارت ملایم برنج دم بکشد.

پیازها را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت هایی که ریز خرد کرده اید اضافه کنید ، پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه ، فلفل و پودر دارچین را اضافه کنید ، کمی تفت دهید تا بوی ادویه بلند شود.

رب گوجه فرنگی را با 4 لیوان آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس به گوشت اضافه کنید ، پس از اینکه به جوش آمد حرارت را کم کنید و بگذارید گوشت بپزد و آب آن کشیده شود ( به این صورت عصاره گوشت جذب خودش میشود و گوشت نرم تر میشود ).

کره را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود سپس زرشک شسته شده را اضافه کنید ، کمی تفت دهید تا زرشک سرخ شود سپس شکر ، گلاب ، زیره ، پودر هل ، خلال پسته ، خلال بادام و خلال پوست پرتقال را به آن اضافه و مخلوط کنید.

 پس از اینکه برنج دم کشید مقداری از برنج را با مقداری کره ذوب شده و زعفران دم کرده مخلوط کنید ، برنج سفید را در دیس بریزید و روی آن را با برنج زعفرانی ، گوشت و مخلوط زرشک تزیین و سرو کنید ( میتوانید نصف این مواد را لابلای برنج بریزید ).

ایران کوک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار