شکارچی پیشرفته ترین جنگنده دنیا رونمایی شد
کد خبر: ۹۹۶۴
تاریخ انتشار: 2015 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

درحالی که آمریکا از جنگنده فوق مدرن F-۳۵ خود رونمایی می کند، در آن سوی دنیا دانشمندان روسیه هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته ای می سازند که قابلیت شکار محصول جدید آمریکا را دارد.


سیستم هوایی جدید روسیه دارای فناوری های نظامی پیشرفته الکترونیکی است که به آن امکان مخفی ماندن در رادارها را می دهد.

شرکت KERT که سازنده بخش های اصلی و محرمانه این هواپیمای بدون سرنشین است آن را در زمره پیشرفته ترین سیستم های هوایی حال حاضر جهان عنوان کرده است.

یکی از مقامات عالی رتبه این شرکت به خبرنگاران گفت: از مهمترین قابلیت های این سیستم پروازی این است که در رادارها دیده نمی شود. در واقع آنچه که ما طراحی کرده ایم یک سیستم پیشرفته هوایی رادارگریز است.

بنا بر ادعای وی، فناوری های مخصوص به کار رفته در این سیستم هوایی بدون سرنشین همانهایی است که روسیه و آمریکا مورد استفاده قرار می دهند و اخیرا نیز چین در قالب پروژه ای موسوم به Divine Eagle آن را دنبال می کند.

همچنین این هواپیما می تواند با بهره گیری از رادارهای UHF و باند X خود، هواپیماهای فوق مدرن Martin F-۲۲ و F-۳۵ و همچنین B-۲ ساخت نورتروپ گرامان را شناسایی کند.

سیستم الکترونیکی محرمانه این هواپیما نه تنها سپری الکترومغناطیسی حفاظتی در اطراف آن ایجاد می کند بلکه مانع از تشخیص هواپیما در رادارها می شود.

از دیگر ویژگیهای این فناوری جدید می توان به دو فن مخصوص برخاستن از زمین در هر بال و سیستم های پایداری سازی عمودی آن اشاره کرد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار