فشار چشم خود را اندازه بگیرید
کد خبر: ۹۹۶
تاریخ انتشار: 2015 May 24    -    ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
یک فوق تخصص شبکیه چشم با اشاره به اینکه عدم درمان بیماری آب سیاه می‌تواند به نابینایی منجر شود، تاکید کرد: تمام افراد باید از چشم پزشک خود بخواهند تا در هر نوبت معاینه چشم، فشار چشم آن‌ها را نیز اندازه بگیرد و پس از ۴۰ سالگی باید حداقل سالی یک بار معاینه چشم انجام شود.
دکتر علی عبداللهی، با اشاره به اینکه بیماری آب سیاه یک بیماری مرموز و بدون علامت است، گفت: آب سیاه یک بیماری ارثی است که موجب فشار به چشم و از بین رفتن میدان دید افراد می‌شود، اما به این علت که افراد در هنگام ابتلا دید مرکزی خوبی دارند، دیرهنگام متوجه ابتلا به این مشکل می‌شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این بیماری اغلب در افراد بالای ۴۰ سال ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: آب سیاه می‌تواند موجب آسیب به بخش بینایی چشم فرد مبتلا شده و درصورت عدم درمان حتی منجر به کوری شود.
وی تصریح کرد: تمامی افراد باید از چشم پزشک خود بخواهند تا در هر نوبت معاینه چشم، فشار چشم آن‌ها را نیز اندازه بگیرد و پس از ۴۰ سالگی باید حداقل سالی یک مرتبه معاینه چشم انجام شود.
عبداللهی با تاکید بر اینکه تشخیص زودهنگام این بیماری نقش موثری در درمان و کنترل آن دارد، بیان کرد: هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما تجویز قطره‌های چشمی می‌تواند تا حدودی آن را کنترل کند.
این فوق تخصص شبکیه در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که با قطره‌های چشمی نتوان این بیماری را کنترل کرد، می‌توان از جراحی با لیزر نیز کمک گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: چشم ، معاینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار