جاذبه‌های دیدنی یونان، فرانسه و اسپانیا
کد خبر: ۹۹۵۷۰
تاریخ انتشار: 2018 February 04    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
آژانس هواپیمایی آیشام؛
یونان را می‌توان مهد تمدن جهان نامید، کشوری که خاستگاه تفکر و فلسفه بوده است و با تاریخی غنی خود، بر سر کشوران جهان چون تاجی نشسته‌ است. اگر تا به امروز قانع نشده‌اید که وسایلتان را جمع و به سمت یونان و جزایر زیبایش حرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید.

سه کشور یونان، اسپانیا، فرانسه در اروپا دارای زیبایی های طبیعی و جاذبه هی گردشگری فراوانی است که هرساله گردشگران فراوانی را به خود جذب میکند. ما در این مقاله اطلاعات مختصری راجب این سه کشور اروپایی برای شما عزیزان مطرح کرده ایم در ادامه همراه ما باشید.

جاذبه‌های دیدنی یونان، فرانسه و اسپانیا

اطلاعات گردشگری یونان

یونان را می‌توان مهد تمدن جهان نامید، کشوری که خاستگاه تفکر و فلسفه بوده است و با تاریخی غنی خود، بر سر کشوران جهان چون تاجی نشسته‌ است. اگر تا به امروز قانع نشده‌اید که وسایلتان را جمع و به سمت یونان و جزایر زیبایش حرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید. در اینجا ۱۰ دلیل مهم برای شرکت در یک تور یونان را برای شما آورده‌ایم.

1. غذا‌های یونانی

یک بخش مورد علاقه همه‌ی گردشگران در سفر امتحان غذاها و شیرینی‌های جدید است و یونان برای این مقصود یک تجربه‌ی بی‌نظیر به حساب می‌آید. یونان برای هم برای گوشت‌خواران و هم برای گیاه‌خواران عالی است چراکه غذاهای یونان از غذای دریایی تازه، حبوبات، غلات و البته گوشت (اغلب گوشت گوسفند، بز و خوک) تشکیل شده است. غذاهایی که مطمئناً باید در یونان امتحان نمود یک ساندویچ ایرو (Gyro) با سس تزاتزیکی (Tzatziki)، بره کبابی با سیب زمینی و انواع پنیرهای بز با نوشیدنی‌های دلچسب است. در مدتی که در یونان هستید بازدید از غرفه‌های محصولات سالم را از دست ندهید. مقداری انجیر، انگور، هندوانه و انار (بستگی به فصل سفر) بخرید. میوه‌ها در یونان بسیار شیرین‌تر و رسیده‌تر از سایر نقاط به خصوص آمریکا است. امتحان کردن دسرهای یونانی را فراموش نکنید، یک قهوه یونانی تلخ (شبیه اسپرسو) یا قهوه سرد با باقلوا یا یک "پاستا" (نه منظور ماکارونی نیست، بلکه بهترین کیکی است که در عمر خود خورده‌اید) می‌تواند بهترین انتخاب برای دسر باشند. نکته مهم در یونان این است که هیچ زمانی نباید تعارف غذا را رد کرد! این بی‌ادبی بزرگی است به خصوص اگر غذای خانگی باشد!

2. شب‌ های پر جنب و جوش

یونانی‌ها عاشق جشن گرفتن هستند و این امر در فرهنگ زندگی شبانه‌شان نمود دارد. اگر در آتن هستید، حتماً به بوزوکیا (Bouzoukia) بروید، بوزوکیا مکان بزرگ مدوری است که هنرمندان مشهور در آن به روی صحنه می‌روند؛ بهترین لباستان را بپوشید و انتظار رقص تا نزدیکی صبح را داشته باشید. اگر در جزیره‌ها هستید، کافه‌ها و کلاب‌های شبانه در ساحل هستند و شما می‌توانید در آنجا در میان اروپاییان کل شب را تا طلوع خورشید مدیترانه برقصید.

3. سواحل بی ‌نظیر

سواحل یونان بدون شک در بین 10 ساحل برتر اروپا و به طور کلی جهان قرار دارد. هر جزیره ویژگی‌های خاص خود را دارد و ما توصیه می‌کنیم تا آنجا که می‌توانید آن‌ها را ببینید. دریای برخی جزایر به رنگ آبی درخشانی است در حالی که برخی دیگر فیروزه‌ای هستند. شما ممکن است از یک ساحل شنی به یک ساحل مملو از سنگ ریزه و صدف بروید. بهترین توصیه ما این است که جسارت داشته باشید و مکان‌های جدیدی را خارج از آنچه معمولاً توریست‌ها می‌روند ببینید. از محلی‌ها در رابطه با ساحل‌های مورد علاقه‌شان بپرسید، آن‌ها مکان‌های خاصی که کمتر تبلیغ می‌شوند را به شما معرفی می‌کنند.

4. چشم‌ انداز ها

یونان فوق العاده است چراکه شما می‌توانید کوه‌های سخت، درختان زیتون، سواحل بی‌نظیر و تپه‌هایی با خانه‌های سفید را در یک‌ چشم‌انداز ببینید؛ به همین دلیل است که بسیاری از وبلاگ نویسان و طراحان لباس از جزیره‌های یونان به عنوان تصویر پس‌زمینه خود استفاده می‌کنند. گستردگی چشم‌اندازهای یونان بسیار زیاد است و از شهرهای باستانی و در عین حال بین‌المللی (آتن، تسالونیکی، هراکلیون) تا زمین‌های کشاورزی پهناور پر از درختان زیتون و انجیر تا جزایری با خانه‌هایی به رنگ سفید که بر روی تپه‌ها به سمت دریای آبی قرار گرفته، گسترده شده است. یونان مقصد رؤیایی عاشقان عکاسی است!

5. تاریخ غنی یونان

یونان کشوری باستانی است و آثار و ابنیه فراوانی در طول هزاران سال، از جنگ و آشوب در امان مانده‌اند. در طول ساخت مترو پیش از بازی‌های المپیک، آثار باستانی زیادی کشف و تصمیم گرفته شد تا در درون دیوارهای مترو قرار داده شود. در نتیجه شما می‌توانید به راحتی کوزه‌ها و سکه‌های باستانی را در حالی که منتظر مترو هستید، ببینید. این امر در کجای دنیا غیر از یونان میسر است؟

6. زبان یونانی

یونانی زبان بسیار دشواری برای یادگیری است اما یکی از زیباترین و مخلوط‌ترین زبان در جهان است. نصف مردم جهان هر روز از یونانی استفاده می‌کنید، فقط آن را نمی‌دانند زیرا در حدود یک سوم کلمات انگلیسی از زبان یونانی اقتباس شده و «عهد جدید» نیز در اصل به یونانی نگاشته شده است. یونانی یک زبان توصیفی و خاص است و همه باید در یک دوره طولانی از زندگی‌شان آن را مدنظر قرار دهند. این زبان ممکن است شما را گیج و ناامید نماید اما برای کارکرد مغزتان مفید است.

7. شهر آتن

این شهر پس از بحران اقتصادی سال 2008 ضربه‌ی بزرگی خورد اما بخشی از واقعیت این شهر است که باید نادیده گرفته شود زیرا به هر حال آتن یکی از بهترین مکانی‌هایی است که می‌توان به آنجا سفر کرد. سفر به یونان بدون قدم زدن از «آکروپلیس» تا «پارتنون» کامل نخواهد شد. این پیاده روی یک مقداری طولانی است اما ارزشش را دارد. شما حتماً باید موزه آکروپلیس را ببینید، نکته‌ی جالب موزه‌ی آکروپلیس در کف آن نهفته شده است! کف این مکان از «پلکسی گلس» شفاف ساخته شده است، در نتیجه شما محل‌های فعال حفاری را در زیر پای خود می‌بینید! در آتن رستوران‌ و مغازه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد؛ ما به شما کافی شاپ «برای آتن» را پیشنهاد می‌کنیم که در پشت بام یک هتل بنا شده است. شما می‌توانید در بعد از ظهر برای یک نوشیدنی سرد تازه و یا در هنگام غروب برای یک کوکتل به آنجا بروید و از منظره نورانی پارتنون لذت ببرید.

8. جزایر‌ شگفت‌ انگیز

سانتورینی، میلوس، رودس، میکونوس و کرت همگی جزایری هستند که در آن‌ها شما این احساس را خواهید داشت که خارج از این جهان هستید و مناظری را می‌بینید که تنها با سفر به یونان آن‌ها را می‌یابید. مشهورترین این جزایر سانتورینی و میکونوس است اما ما شما را به یک کار غیر معقول دعوت می‌کنیم؛ جزایر دیگری نیز هستند که بسیار زیبا هستند اما به دلیل تبلیغات محدود، کمتر توریستی‌اند. جزیره کارپاتوس (Karpathos) که میان کرت و رودس قرار دارد یکی از این جزایر ناشناخته است. پرواز از آتن به کارپاتوس (یکی از جنوبی‌ترین قسمت‌های یونان) کمتر از یک ساعت زمان می‌برد، شما از سفر به این جزیره‌ی کمتر شناخته شده هیچ‌گاه پشیمان نمی‌شوید، مطمئن باشید!

9. راه‌ های ارتباطی آسان

یونان در میان اروپا و آسیا قرار گرفته است، این بدان معنا است که در زمان کمتر از 2 ساعت و با کمتر از 100 یورو شما می‌توانید به پاریس بروید یا با قایقی از «رودس» عبور کنید و در عرض 45 دقیقه به ترکیه برسید. وسایل حمل و نقل عمومی دریایی (کشتی‌های عمومی) وسیله مناسبی برای بازدید از جزایر در خود یونان هستند. کشتی‌ها از بندر «پیرائوس» (Piraeus) در آتن حرکت کرده و در تمام جزایر توقف می‌نمایند. بلیط تقریباً ارزان است و در مواردی با ارائه کارت دانشجویی خارجی، بلیط‌ها با قیمت دانشجویی فروخته می‌شود.

10. متفاوت بودن

محل‌های محبوب برای سفر خارجی، بریتانیا و اسپانیا است که احتمالاً گستره‌ی کسانی که به این زبان‌ها مسلطند در توریستی بودنشان موثرند. اکثر گردشگران به انگلیسی صحبت می‌کنند و برای انتخاب یک زبان اضافه، احتمالاً اولین گزینه‌شان اسپانیایی خواهد بود اما ما شما را به متفاوت بودن تشویق می‌کنیم. یونانی زبان دشواری برای یادگیری است اما مردم یونان منعطف و صمیمی هستند و بیشتر آن‌ها به اندازه کافی انگلیسی می‌دانند که شما را برای پیدا کردن راه کمک نمایند و حتی به شما در رابطه با سفر به جزایر، رستوران‌ها و زندگی شبانه پیشنهادهایی دهند.

جاهای دیدنی اسپانیا

بارسلونا سرزمین کاتالان‌ها‌ست؛ شهری زیبا و پر‌جنب‌جوش و شاد؛ شهر گیتار‌نوازان دوره‌گرد. بهشت آفتاب‌های دلچسب و آبی زیبای مدیترانه؛ شهر معماری‌های عجیب و خیره‌کننده؛ شهر گائودی و شهر اف-سی بارسلونا. بارسلونا اروپای تمام‌عیار است؛ هم دریا و ساحل و آفتاب دارد، هم شب‌های زنده و بیدار. هم موزه و آثار معماری و تاریخی دارد، هم مرکز خرید و تفریح و رستوران و کافه. دیدنی‌های بارسلونا از خیابان‌هایش شروع می‌شوند؛ خیابان‌های بارسلونا موزه‌ای است از آثار گائودی، معمار معروف اسپانیایی که کارهایش خلاقیتی عجیب و دیدنی دارند: از کلیسای مشهور و نیمه‌کاره ساگرادا فامیلیا که بی‌شک بزرگترین شاهکار او‌ست، تا خانه کاسا میلا و پارک گوئل که توریست‌ها برایشان صف می‌بندند. خیابان لارامبلا و میدان کاتالونیا قلب تپنده‌ شهرند؛ جایی که چکیده‌ بارسلون را در آن خواهید دید: از یک طرف نوازندگان و نقاش‌های خیابانی، گل‌فروش‌ها و مغازه‌های کوچک سوغاتی فروشی و کلیسا‌ها و بنا‌های قدیمی چشم و گوش‌تان را نوازش می‌کنند و از طرف دیگرِ لارامبلا هم به مرکز‌خرید‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و قایق‌های شناور بر مدیترانه می‌رسید. بارسلونا شهری است که هر چه در آن بمانید کم است. تور اسپانیا را هر چه زود تر تهیه کنید.

۱. کلیسای ساگرادا فامیلیا کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساگرادا برای بارسلونا مثل ایفل است برای پاریس؛ اگر قرار باشد فقط یک دیدنی در این شهر ببینید، همین ساگرادای عجیب و مدرن است. کلیسایی بزرگ و نیمه‌کاره که اثر آنتونی گائودی معمار اسپانیایی‌ست و البته از کلیشه‌های معروف کلیساهای اروپایی هم در آن خبری نیست؛ بیشتر شبیه نقاشی‌های سوررئال است. گائودی اصولا به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصی‌اش معروف است و ساگرادا بزرگترین شاهکار اوست. او در ۱۸۸۴ ساخت این جاذبه گردشگری بارسلونا را آغاز کرد و بعد از ۴۲ سال تلاش در ۱۹۲۶ از دنیا رفت؛ در حالیکه هنوز هم نتوانسته بود آن را تمام کند. قرار است که در سال ٢٠٢٦ هم‌زمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی، ساخت این کلیسا به پایان برسد. گائودی اساسا خطوط راست را دوست نداشت، چون معتقد بود در طبیعت چنین خطوطی نداریم؛ در طراحی برج‌های ساگرادا هم از اشکال عجیب و قله‌های گرد و برآمده‌ کوه مونتسرات در ۴۰ کیلومتری بارسلونا الهام گرفته بود. این برج‌های صد متری در تمام شهر دیده می‌شوند. تعداد زیادی مجسمه که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده‌اند، نمای بیرونی ساگرادا را پوشانده‌اند. این کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا است و هر سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید‌کننده دارد. متروی ساگرادا فامیلیا نزدیک‌ترین ایستگاه به کلیسا‌ست.

۲. خیابان لارامبلا خیابان لارامبلا

دیدنی‌های بارسلونا و گشتن شهر را می‌توانید از خیابان لارامبلا شروع کنید؛ معروف‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان بارسلونا که به میدان کاتالونیا در مرکزی‌ترین نقطه‌ شهر منتهی می‌شود. بلوار پهنی مخصوص پیاده‌ها که پنجره‌ای به سوی زندگی و فرهنگ کاتالان است؛ دو طرفش مراکز فرهنگی، سالن‌های تئاتر و ساختمان‌هایی می‌بینید که معماری‌شان خیره‌کننده است. از آن خیابان‌هایی‌ست که روز‌ها شلوغند و شب‌ها زنده و بیدار؛ پر از دکه‌های سوغاتی‌فروشی، نقاش‌های خیابانی، پانتومیست‌های دوره‌گرد و البته کلی رستوران و کافه‌ جور‌واجور که شب‌ها پر از جمعیت می‌شوند و خوب است مهمان غذاهای دریایی خوشمزه‌شان شوید. در مسیر این خیابان، کاخ کاتالونیا و بنای یادبود کولوم - مجسمه‌ بلند کریستف کلمب- را خواهید دید که به سمت قاره‌ آمریکا اشاره می‌کند. از ایستگاه متروی کاتالونیا یا لیسِئو می‌توانید به لارامبلا برسید.

۳. کاسا میلا کاسا میلا

این خانه‌ بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی و از مناطق دیدنی بارسلونا است که در فاصله ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای خانواده سرشناس میلا طراحی‌اش کرده و به همین خاطر به آن کاسا میلا (خانه‌ میلا) می‌گویند. البته به خاطر نمای سنگی خاکستری و موج‌دارش به لاپدرِرا (معدن سنگ) هم معروف است. پشت بام خانه به خاطر دودکش‌های عجیبی که بیشتر شبیه مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، بسیار مشهور و دیدنی است و اتاق زیر شیروانی هم نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد؛ ایده‌های او در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که طبیعت خط راست و مستقیم ندارد. این خانه با آن همه انحنا و دایره، آنقدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که بدون اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها در آن می‌مانید. ساعات بازدید ۹ صبح تا ۶ عصر و از مارچ تا اکتبر تا ۸ شب است. البته کاسا میلا در تاریکی شب هم رمزآلود و دیدنی است؛ برای اطلاع از ساعات بازدید شبانه به وب‌سایتش سر بزنید. این بنا در خیابان پرُوِنسا و نزدیک ایستگاه متروی دیاگونال است.

۴. پارک گوئل پارک گوئل

پارک بزرگی روی تپه‌ ال کارمل که طراحش گائودیِ معروف است و طی سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته شده. تزئینات فراوان و سازه‌های معماری گائودی، گوئل را تبدیل به موزه‌ای از آثار او و از جذاب‌ترین دیدنی‌های بارسلونا کرده؛ این پارک جادویی پر از مجسمه‌ها، پیکره‌های عجیب و جالب و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده است. در ورودی پارک، اژدهایی از جنس موزاییک قرار گرفته که از کارهای معروف گائودی است. مسیرهای پیاده‌روی با تخته‌سنگ‌ها و ستون‌هایی که انگار از زمین مثل درخت بیرون زده‌اند، تزیین شده و سازه‌هایی با طراحی‌های عجیب در آن به یادگار مانده. گوئل جزء میراث جهانی یونسکو است و دیدنی‌های آن تمام‌نشدنی‌اند. ساختمان بزرگی هم بالای پارک ساخته شده که از تراس آن می‌توان شهر را دید. از سال ۲۰۱۳ شهرداری بارسلونا پارک را به دوبخش رایگان و پولی تقسیم کرده که برای ورود به بخش دوم باید بلیط تهیه کنید. از متروی لِسِپز یا والکارکا می‌توانید به پارک برسید. اگر نمی‌خواهید پیاده از تپه بالا بروید از اتوبوس شماره‌ ۲۴ استفاده کنید.

۵. باری گوتیک باری گوتیک

منطقه‌ گوتیک بارسلونا، محله‌ای در مرکز شهر، بین خیابان‌های رامبلا و لایتانا است که بنا‌های باشکوهی از دوران باستان و قرون وسطا در آن به جا مانده. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند باشید، می‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های کوچک و بزرگ این منطقه گشت بزنید و ساختمان‌های بلند و چند‌صد‌ساله‌اش را که از بهترین جاهای دیدنی بارسلونا است تماشا کنید. تاریخ ساخت این بناها به قرون وسطا برمی‌گردد؛ حتی بعضی از آن‌ها را متعلق به دوره حکومت رومی‌ها در بارسلونا می‌دانند. البته در قرن‌های نوزدهم و بیستم تغییراتی در این بخش از شهر ایجاد شده است و سیر تاریخ را می‌توان به خوبی در آن دید. میدان رویال پلازا (پلاسا رِیال) میدان معروفی در این منطقه است که می‌گویند قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین بنای باری گوتیک است. توریست‌ها خود این میدان را به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر می‌شناسند. دور این میدان پر از کافه‌ها و رستوران‌هایی است که برای نوشیدن قهوه یا خوردن غذاهای بارسلونا در هوای آزاد عالی‌اند.

۶. ورزشگاه و موزه‌ کمپ نوئو ورزشگاه و موزه‌ کمپ نوئو

شهر بارسلون، برای طرفداران فوتبال و به خصوص باشگاه بارسلونا، معنی دیگری دارد و آن هم به خاطر ورزشگاه ۹۸ هزار نفری کمپ نوئو (نیو کمپ) است که بزرگترین استادیوم اروپا و سیزدهمین استادیوم بزرگ دنیا‌ست. گشت زدن در بخش‌های مختلف ورزشگاه و رد شدن از راهرو‌هایی که مخصوص ورود بازیکنان به زمین است، برای خیلی‌ها تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی حساب می‌شود. کمپ نوئو ورزشگاه خانگی باشگاه بارسلونا است که بعد از رئال مادرید پرافتخار‌ترین تیم اسپانیا محسوب می‌شود. موزه‌ فوتبال باشگاه بارسلونا، از پرطرفدارترین موزه‌های بارسلونا هم نزدیک ورزشگاه قرار دارد. در بخش اول موزه، عکس‌ها، مدارک و نشان‌های پیروزی باشگاه روی یک دیوار شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و با لمس صفحه‌های نمایش می‌توانید اطلاعات روی دیوار را ببینید. بخش دوم یک گالری هنر خصوصی است که آثار هنرمندان داخلی مثل دالی، میرو و تاپیس را به نمایش می‌گذارد. بخش سوم کلکسیون فوتبال است که در آن مجموعه‌ای از خاطرات مختلف تاریخ باشگاه و نشان‌های پیروزی تیم را خواهید دید.

۷. پارک مون‌جوییک پارک مون‌جوییک

مون‌جوییک از باید‌های سفر به بارسلونا‌ست؛ پارک زیبایی در دامنه‌ کوه مون‌جوییک که جان می‌دهد برای یک روز شاد و هیجان‌انگیز. از آن چشم‌انداز نفس‌گیر شهر که بگذریم، موزه‌ها و گالری‌های هنری اینجا برای خودشان دنیایی‌اند و از دیدنی‌های تمام‌عیار بارسلونا حساب می‌شوند. علاوه بر موزه‌ هنر ملی کاتالونیا، موزه‌ کاشا فروم و گالری المپیک بارسلونا، بنیاد میرو هم در مون‌جوییک قرار گرفته؛ موزه‌ای که نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سرامیک‌کاری‌های خوآن میرو هنرمند معروف اهل بارسلونا را به نمایش می‌گذارد. به فواره‌ جادویی مون‌جوییک هم سر بزنید که با نور و موزیک نمایش‌های سرگرم‌کننده اجرا می‌کند. اگر حوصله‌ ایستادن در صف داشته باشید می‌توانید با تله‌کابین خود را به قلعه‌ مون‌جوییک در بالای تپه برسانید. تابستان‌ها سینمای روبازی اینجا برپا می‌کنند و فیلم‌ها را روی دیوار قلعه نمایش می‌دهند. تماشای فیلم زیر آسمان بارسلونا و روی دیوار یک قلعه‌ ۳۰۰‌ساله تجربه‌ هیجان‌انگیزی است. قیمت بلیط تله‌کابین، برنامه‌ سینما و اطلاعات دیگر را می‌توانید روی اینترنت چک کنید. ضمنا دهکده‌ اسپانیولی یا پوبله اسپانیول هم بالای تپه‌ مون‌جوییک است. اگر با کودکتان به بارسلونا سفر می‌کنید، اینجا جان می‌دهد برای خوشحال کردنش. اتوبوس‌های ۵۰، ۵۵ و ۶۱ به مون‌جوییک می‌آیند.

۸. ساحل بارسلونتا ساحل بارسلونتا

دریا، ساحل و آفتاب بخش جدانشدنی سفر به بارسلون‌اند. بارسلونتا بخش آفتابی شهر است؛ منظقه‌ای رویایی کنار دریا که ساحل شنی و رستوران‌های دریایی معروفش وسوسه‌تان می‌کند تمام روز را آنجا بمانید. تابستان‌ها، بارسلونتا شلوغ‌ترین جای شهر است و البته نزدیک‌ترین ساحل شنی برای کسانی که در شهر هتل گرفته باشند. به جز قدم زدن، شنا کردن و آفتاب گرفتن می‌توانید موج‌سواری و قایق‌سواری را هم امتحان کنید. رستوران‌های ساحل غذا‌های دریایی خوشمزه‌ای دارند اما ارزان نیستند. البته یک سوپرمارکت محلی هم درست قبل از ساحل قرار گرفته که خوراکی و نوشیدنی با قیمت مناسب می‌فروشد. مسیر‌هایی هم برای دوچرخه‌سواری و اسکیت در امتداد ساحل وجود دارد که بچه‌ها در بارسلونا می‌توانند از آن لذت ببرند. بارسلونتا همه را خوشحال نگه می‌دارد.

۹. موزه‌ هنر ملی کاتالونیا موزه‌ هنر ملی کاتالونیا

این موزه‌ بزرگ که در پارک مون‌جوییک قرار گرفته، بهترین موزه‌ کاتالونیا، بزرگترین موزه‌ هنر‌های زیبای کاتالونیا‌ و از معروف‌ترین دیدنی‌های بارسلونا است. این موزه پنج مجموعه‌ بزرگ دارد؛ مجموعه هنر رومانسکِ این موزه بزرگترین و قدیمی‌ترین مجموعه در اروپاست؛ شامل نقاشی‌های روی چوب که از کلیساهای رومانسک قرن ۱۱، ۱۲ و ۱۳ جمع‌آوری شده. مجموعه هنر گوتیک نقاشی‌ها و مجسمه‌های چوبی و سنگی قرون ۱۳ تا ۱۵ را نشان می‌دهد. مجموعه هنر مدرنیسم آثار قرن نوزدهم تا دهه‌ ۱۹۴۰ را در برمی‌گیرد که در آن کارهایی از گائودی، پیکاسو، دالی و هنرمندان آشنای دیگر خواهید دید. موزه مجموعه هنر رنسانس و باروک هم دارد. کتابفروشی موزه هم یکی از بهترین‌ها در اسپانیا‌ست که کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی دارد. موزه از ۱۰ صبح تا ۸ شب و یکشنبه‌ها تا ۳ بعدازظهر باز است. ایستگاه متروی اسپانیا نزدیک موزه است.

۱۰. کاسا باتلو کاسا باتلو

کاسا باتلو شاهکار دیگری از آنتونی گائودی، معمار زبردست و معروف اسپانیا‌ست؛ یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا که در ۱۹۰۴ طراحی و ساخته شده است. این خانه با تراس‌ها و پنجره‌های منحنی‌شکلش طراحی خلاقانه و فوق‌العاده‌ای دارد؛ در ساخت آن حتی از یک خط راست هم استفاده نشده که ریشه در همان علاقه‌ ذاتی گائودی به موج و انحنا دارد. نمای بیرون با موزاییک‌های رنگی تزئین شده و در آن بالکن‌هایی شبیه قسمت بالایی جمجه‌ی آدم می‌بینید؛ به همین خاطر محلی‌ها به آن کاسا دل اوسوس یعنی خانه‌ استخوان‌ها می‌گویند. داخل خانه هم دنیای عجیب دیگری است؛ سقف و قاب پنجره‌ها بافتی شبیه فلس ماهی دارند و پلکان هم خودش یک اثر هنری عجیب است. ساعات بازدید از ۹ صبح تا ۹ شب است اما سعی کنید صبح اول وقت بروید که هنوز دانشجویان معماری نیامده‌اند و محوطه شلوغ نشده. ایستگاه متروی پَسِژ دِ گراسیا دسترسی راحتی به کاسا باتلو دارد.

اطلاعات گردشگری فرانسه

فرانسه یکی از جذاب­ترین مکان­های توریستی در اروپاست. هر بخشی از آن مورد منحصر به ­فرد و فراموش نشدنی را پیشنهاد میدهد. در اینجا ده موردی را که امسال شما باید موقع بازدید و انجام در فرانسه زیبا در نظر بگیرید، بیان میکنیم. تور فرانسه را تجربه کنید.

پاریس (Paris)

بسیاری از مردم جهان دوست دارند از نزدیک پاریس را ببینند، در خیابان های آن قدم بزنند و در کافه هایش قهوه بنوشند. این شهر مملو از زیبایی است. از موزه لوور گرفته است تا برج ایفل، کلیسای نتردام، خیابان شانزه لیزه، ساکره سوآ و ... . پاریس را می توان شهر مد و فرهنگ نیز نامید. باید گفت پاریس اصلی ترین جاذبه گردشگری فرانسه است. هتل ها و مسافرخانه های متنوع با قیمت های متفاوت در این شهر وجود دارند. حمل و نقل این شهر نیز عالیست. مترو مهم ترین نقش را در جابه جایی مسافرها در این شهر ایفا می کند.

• برج ایفل (eiffel tower): برج ایفل برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شده است. نام سازنده این بنا گوستاو ایفل بود و به همین دلیل نام ایفل را بر آن نهاده اند. برج ایفل، یکی از عجایب هفت گانه دنیاست و نه تنها به عنوان نماد شهر پاریس، که به عنوان یکی از برج های مشهور و قابل تامل دنیا شهرت دارد.

برج ایفل حدود 324 متر ارتفاع و 1665 پله دارد. حدود سیصد کارگر به مدت دو سال و دو ماه متوالی کار کرده اند تا سرانجام در سال 1889 این برج افتتاح شده است.

• کلیسای جامع نوتردام (Notre Dame Cathedral): نوتردام - «به معنای بانوی ما» - یکی از مهم ترین بناهای مذهبی-تاریخی شهر پاریس است. این کلیسا از زیباترین کلیساهای اروپا با قدمتی بیش از هفتصد سال است و معماری آن به معنی واقعی کلمه خیره کننده و زیباست.

کلیسای نوتردام دو برج دوقلو با ارتفاع 70 متر دارد. ناقوس کلیسای نتردام که بزرگ ترین ناقوس کلیسای جهان است و حدود 13 تن وزن دارد، در برج سمت راست قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حدود 200 پله سنگی را بالا رفت. در حیاط کلیسا نیز یکصد مجسمه سنگی از پادشاهان فرانسه قرار دارد.

• موزه لوور (Louvre Museum): در سال 1739 میلادی تاسیس شده است و یکی از پربازدیدترین موزه های فرهنگی جهان است. بیشتر آثاری که در موزه لوور نمایش داده می شود در زمینه فرهنگ، تاریخ و هنر است.

زیباترین قسمت موزه، ورودی آن است. پِی‌پیرامید به صورت هرمی شیشه ای ساخته شده است و بخش بزرگی از راهروهای زیرزمینی را نورافشانی می کند.

• شانزه لیزه (Champs Elysees): شانزه لیزه میان خیابان شارل دوگل و میدان کنکورد واقع شده است. طول این خیابان حدود 2 کیلومتر است. گران ترین برندها در خیابان شانزه لیزه شعبه دارند. بهترین رستوران ها و کافه ها را می توان در این خیابان پیدا کرد. پارک ها و گل کاری های این خیابان نیز از جمله جاذبه های آن هستند. یعنی علاوه بر سالن های سینما و تئاتر، کافه و رستوران، فضاهای سبز و پارک های سرسبزی دارد که مکان های خوبی برای تفریح و استراحت به شمار می روند.

طاق پیروزی (Arc de Triomphe): طاق پیروزی در واقع یادبودی برای سربازهایی است که در طول تاریخ جان خود را در را فرانسه از دست داده اند. تاق پیروزی در سال 1806 میلادی توسط فردی به نام ژان شارگرین طراحی و بنا شده است. ارتفاع این بنا حدود 50 و عرض آن 45 متر است.

• آرامگاه پانتئون (pantheon): ساختمان این آرامگاه معماری قدیمی و به سبک معابد یونانی دارد. اندازه این ساختمان با همه بناهای معمولی متفاوت است 110 متر طول و 83 متر عرض دارد. از جمله جاذبه های آن 425 پله ای است که برای رسیدن به بالای هرم گنبدی شکل این بنا وجود دارند. در این آرامگاه، بزرگان علم وسیاست فرانسه همچون امیل زولا، ویکتورهوگو، ژان مولن، ماری کوری، الکساندر دوما و ... به خاک سپرده شده اند.

2. شامونیکس (Chamonix)

این شهر در سال 1924 میلادی، نخستین میزبان بازی های زمستانه المپیک در جهان بوده است. به همین دلیل، نام آن برای همیشه در تاریخ ثبت شده است. از جمله دیدنی های این شهر باید به مونت-بلانک (بلندترین کوه اروپای غربی) و مناطق اسکی در دره شامونیکس اشاره کرد. این شهر برای دوستداران اسکی بسیار جذاب است و حتی افرادی که تازه می خواهند اسکی شروع کنند نیز از امکانات بسیاری در شامونیکس بهره مند هستند.

3. نیس (Nice)

نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه و مقاصد گردشگری جنوب کشور فرانسه است. این شهر را برای منظره های زیبا، آفتاب زیبا و ساحل شلوغش می شناسند و آن را شهر شنا و آفتاب می دانند. هتل های ماسه ای این ساحل یکی از رویایی ترین مکان های دنیا هستند.

Colline du Chateau: قلعه تپه، جزو مناطق پر بازدید شهر ساحلی نیس است. افرادی که به نیس سفر می کنند حتما از قلعه تپه نیز بازدید می کنند. مناظری که می توان از بالای این قلعه تماشا کرد بسیار زیبا هستند.

Promenade des Anglais: گردشگاه انگلیسی شهر ساحلی نیس از جمله اصلی ترین جاذبه های این شهر است. این خیابان عریض، نمای بسیار زیبایی از دریا را نشان می دهد و باید گفت یکی از بهترین مکان های شهر نیس برای بازدید و لذت بردن از آفتاب و دریاست. این خیابان در دو طرف خود درخت های نخل بزرگ دارد و همچون یک پیاده روی بزرگی است که در امتداد ساحل و به موازات آن ساخته شده است.

• تئاتر ملی نیس (Theatre National de Nice): تئاتر ملی نیس، مرکز هنرهای معاصر و دراماتیک است. این مکان یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر نیس به شمار می رود. ظرفیت این سالن تئاتر زیاد و محل اجرای معروف ترین نمایشنامه ها است.

• نیس قدیم (Vieux Nice): ساختمان های شهری قدیمی نیس بسیار قدیمی و کهنسال هستند. خیابان های این شهر بسیار باریک هستند و در دو طرف آنها ساختمان های قدیمی و بلند قرار دارند که نمایی متفاوت و جالب به آن بخشیده است. برای همین زیبایی ها، سالانه افراد بسیاری از این منطقه دیدن می کنند.

4. کن

جشنواره های مختلف، جشنواره فیلم و جاذبه های گردشگری هویت ویژه ای به کن بخشیده اند. جشنواره فیلم کن برای همه آشناست. این شهر یک شعار مشهور دارد که می گوید: «زندگی جشنواره است». بیشتر مردم برای جشنواره های مختلف کن به آن سفر می کنند. البته نباید سواحل کن را نیز از قلم انداخت. این سواحل را نخستین بار شرکت کوکو شانل عمومی کرد. در این سواحل می توانید انواع غذاهای گران قیمت را در هتل های شنی سفارش دهید.

5. مارسی (Marseilles)

بندر مارسی یکی از پرجمعیت ترین و قدیمی ترین شهرهای فرانسه است. این شهر علاوه بر ساحل، رستوران ها و بناهای زیبا و تاریخی نیز دارد. مارسی نزدیک پاریس و در اقتصاد کشور فرانسه نقش پررنگی ایفا می کند. هتل ها و مسافرخانه های مختلفی با امکانات متفاوت در این شهر وجود دارند.

Palais Longchamp: در واقع مجموعه ای از دو موزه در دو زمینه متفاوت هنری و تاریخ طبیعی است. این کاخ معماری بسیار زیبایی دارد و مکانی برای نمایش فرهنگ، هنر و تاریخ فرانسه است. در موزه طبیعت می توان انواع گونه های مختلف جانوران و گیاهان را دید. موزه هنرهای زیبا نیز از نامش پیداست که انواع آثار هنری همچون نقاشی و دیگر هنرهای تجسمی را در خود جای داده است.

Notre-Dame de la Garde: کلیسای جامع نتردام دولاگارد در قرن نوزده میلادی به سبک رومی- بیزانسی ساخته شده است. این کلیسا، معماری بسیار باشکوهی دارد و آثار مختلف هنرهای زیبای را می توان در آن دید. شاید بتوان به نوعی گفت این کلیسا همچون قصرهای سلطنتی طراحی شده است.

Château d'If: قلعه شاتو در جزیره If در نزیکی مارسی قرار دارد. این قلعه ساختار مربعی شکل و سه بارو دارد. این قلعه را می توان نمونه بارز معماری فرانسوی دانست. ارتفاع این ساختمان مربعی شکل، 28 متر است. گردشگران می توانند از نزدیک قلعه شاتو با سه برج و باروی آن را تماشا کنند.

Abbey Saint Victor: این کلیسا، از نظر معماری و هنر بسیار قابل توجه شبیه قلعه ساخته شده است برج های باشکوهی دارد. تاریخ بنای میلادی این کلیسای مسیحی که شبیه قلعه است، به قرن های 11 تا 14 میلادی یعنی در اوایل ظهور مسیحیت بر می گردد.

6. بیاریتز (Biarritz)

بیاریتز در جنوب غربی فرانسه قرار دارد و یکی از سواحل شیک این کشور است و سالانه مسافران بسیاری از سراسر دنیا به سمت آن سرازیر می شوند. در حال حاضر نیز پایتخت موج سواری اروپا به شمار می رود. این ساحل در تابستان ها پر از مسافر و گردشگر است. البته زرق و برق و جلوه ریوریا را ندارد اما موج سواری روی آب های این شهر برای مردم بسیار جالب است.

7. بوردو

این شهر حدود 300 سال مستعمره بریتانیا بود و یکی از شهرهای غیر فرانسوی در کشور فرانسه است. این شهر که سال ها در خواب بود - به طوری که به آن لقب «زیبای خفته» را داده بودند – اکنون به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

• کلیسای جامع سن آندره (Cathedral Saint Andre): یکی از بزرگ ترین و زیباترین بناهای شهر بوردو است. ارتفاع کلیسا حدود 124 متر است و جایگاه کر کلیسا نیز حدود 29 متر طول و 23 متر ارتفاع دارد. معماری آن برگرفته از طرح های گوتیک ساخته شده است و شاید بتوان معماری آن را به قرن های 12 تا 15 میلادی نسبت داد. برج های بلند با ارتفاع 81 متری طور کامل کلیسا را احاطه کرده اند.

• گراند تئاتر (Le Grand Theatre): در واقع یکی از بزرگ ترین سالن های تئاتر و اپرا در شهر بوردو کشور فرانسه است. این سالن را باید یکی از بهترین و زیباترین معماری های فرانسوی دانست. نمای این سالن به شکل بیضی ساخته است و دریاچه ای در مقابل آن واقع شده است. این ترکیب در شب نمای فوق العاده ای به این ساختمان می بخشد. وقتی نیمه بیضی مانند نمای ساختمان در نور شب در دریاچه منعکس می شود به شکل یک بیضی کامل دیده می شود که بسیار جذاب است.

• کلیسای سنت میشل (Basilique Saint Michel): در بوردئو در کشور فرانسه قرار دارد. این کلیسا را به عنوان نخستین هنر معماری رومانو در فرانسه می شناسند. این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده است و در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد.

• کاخ روهان (Palais Rohan): که روهان پالاز نیز نامیده می شود در واقع نام یکی از هتل های بسیار زیبای فرانسه از نظر معماری است. این هتل نمونه بارز و لوکس از معماری فرانسه به شمار می رود و با نام های تالار شهر یا هتل شهر نیز شناخته می شود.

• پل سنگی (Pont de Pierre): در بوردو یکی از زیباترین پل های سنگی کشور فرانسه است. این پل سنگی و قوسی شکل روی رودخانه گارون ساخته شده است و جز پل های مشهور جهان به شمار می رود.

8. اوینیون

دلیل شهرت اوینیون برای گردشگران، خیابان های قدیمی، قلعه های باقی مانده از قرون وسطی و معماری گوتیک کاخ های پاپ ها است که به دولت واتیکان و قرن 14 میلادی تعلق دارند. از دیگر جاذبه های آن باید به جشنواره داوینیون اشاره کرد که فستیوال هنری است و برای نمایش، فیلم، رقص و تئاترهای خیابانی خود سالانه صدها هزار گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند

9. لیون

لیون جزو میراث جهانی یونسکو است و پیشینه تاریخی 2 هزار ساله دارد. این قدمت را می توان در خیابان های این شهر به خوبی احساس کرد و دید. بیشترین تاریخ را می توان در منطقه Vieux Lyon این شهر مشاهده کرد که از دوره رنسانس باقی مانده است. همچنین باید به دو آمفی تئاتر لیون اشاره کرد که همچنان نیز محل برگزاری انواع کنسرت ها هستند. اینکه لیون میان گردشگران ارزش بسیاری دارد اصلا عجیب نیست. این شهر مملو از مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی، جشنواره های فیلم و موسیقی و انواع موزه های فیلم، عروسک خیمه شب بازی و مینیاتور است.

10. سنت مالو

سنت مالو در اصل به عنوان قلعه ای برای حافظت از دهانه رودخانه Rance ساخته شد و قرن ها محل زندگی دزدان دریایی بود. اما اکنون همه آنها به جایی دیگر مهاجرت کرده اند و سنت مالو به یکی از پربازدیدترین شهرهای ناحیه بریتانی فرانسه تبدیل شده است. پیاده روی در خیابان های قدیمی و قدم زدن در سواحل وسیع این شهر از جمله جاذبه هایش به شمار می روند. در این شهر جاذبه های دیگری همچون آکواریوم بزرگ، موزه و قلعه نیز وجود دارند.

مسئولیت و توزیع رسانه‌ای: رپورتاژ ادز


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار