نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب
کد خبر: ۹۹۵۶۵
تاریخ انتشار: 2018 February 04    -    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
دانستنی‌های عکاسی؛
وقتی میخواهید از فردی در مقابل یک ساختمان یا یک منظره عکس بگیرید تمرکز اصلی باید روی شخص باشد و ساختمان به عنوان بک گراند عکس در نظر گرفته شود. یا این که ساختمان تمرکز اصلی باشد و یک تصویر سایه نما هم از فرد در عکس باشد.
نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوببه گزارش «تابناک باتو»؛ اگر فکر می کنید نمی توانید عکاس خوبی باشید به خاطر این است که یکسری نکات ساده در عکاسی را نمی دانید. 

با یاد گرفتن این نکات دیگر به خودتان نمی گویید که من عکاس خوبی نیستم. و با اعتماد به نفس بیشتری عکس هایی که گرفته اید را به دیگران نشان می دهید.

نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب

نکات عکاسی

1. وقتی میخواهید از فردی در مقابل یک ساختمان یا یک منظره عکس بگیرید تمرکز اصلی باید روی شخص باشد و ساختمان به عنوان بک گراند عکس در نظر گرفته شود. یا این که ساختمان تمرکز اصلی باشد و یک تصویر سایه نما هم از فرد در عکس باشد. اگر بخواهید روی هر دو موضوع تمرکز کنید عکس مصنوعی می شود مثل این که با فتوشاپ سوژه مورد نظر را در عکس گذاشته باشید.

نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب

2. عکس هایی که هیچ داستانی نداشته باشند پوچ هستند. پس سعی کنید عکس هایی بگیرید که مفهوم یا داستان داشته باشند. به عنوان مثال به جای این که از فرد در مقابل پارک عکس بگیرید از او بخواهید روی نیمکت بنشیند و وانمود کند که مشغول فکر کردن است.

3. خجالت کشیدن دشمن عکس های خوب است. از فرد بخواهید لبخند بزند، شکلک در بیاورد یا هر کار دیگری. عکس باید زنده باشد. بعضی ها در مقابل دوربین بیش از حد سرد هستند و تصورشان از خودشان این است که هیچوقت نمی توانند با لبخند عکس بگیرند. اما این اشتباه است برای عکاسی از این افراد طوری عکس بگیرید که خودشان متوجه نشوند.

4. اگر چیزی در دست خود نگه دارید عکس طبیعی تر می شود. به عنوان مثال از فرد بخواهید کیف دست بگیرد یا با گل ها بازی کند.

5. عکس در حالت نشسته بهتر می شود چون فرد می تواند ریلکس و راحت باشد.

نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب

6. وقتی می خواهید از شخصی عکاسی کنید سر یا هیچ قسمت از بدن او را کات نکنید. اگر عکس تمام قد نمی خواهید از زانو عکس نگیرید. به عکس های بالا نگاه کنید عکس اول اشتباه است اما دو عکس دیگر کاملا درست هستند.

7. در اطراف فرد فضای خالی وجود داشته باشد. او را در یک فضای تنگ قرار ندهید. به عنوان مثال اگر سوژه به سمت راست نگاه می کنید یا به سمت راست اشاره می کند باید فضای خالی بیشتری در قسمت راست او  وجود داشته باشد.

8. اگر از شهر یا طبیعت عکس می گیرید پیشنهاد من این است که مردم هم در عکس حضور داشته باشند. حضور مردم عکس را زنده می کند. پیشنهاد دیگر این است که از بومیان عکاسی کنید. اما چگونه اجازه از آن ها عکس بگیریم؟ بهترین راه این است که یکی از دوستانتان را در کنار آن ها قرار دهید.

نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب

9. البته در هر ساعتی از روز می توان بهترین عکس ها را گرفت اما ساعاتی هستند که می توان عکس بهتری د رآن زمان گرفت و عکاسان به آن ساعت ها ساعت آبی یا ساعت طلایی می گویند.

10. ساعت آبی یک ساعت قبل از طلوع آفتاب و یک ساعت بعد از غروب آفتاب است. شاید از نگاه شما چیز خاصی در این ساعات از روز نباشد اما نگاه دوربین متفاوت است. در این ساعات عکس هایی می گیرید که طیف آبی ملایمی در آن هاست.

11. ساعت طلایی یک ساعت بعد از طولع خورشید و یک ساعت قبل از غروب خورشید است. در این ساعات خورشید در پایین ترین سطح خط افق قرار دارد و باعث می شود همه چیز طلایی شود. در این نور ملایم حتی خیابان های معمولی هم متفاوت به نظر می رسند چه برسد به مناطر زیبای طبیعی. حتی عکس های پرتره هم در ساعات طلایی زیباتر می شود.

نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب

12. یکی از نکاتی که تقریبا همه می دانند این است که در مقابل نور مستقیم خورشید عکس نگیرید. این قانون را بشکنید. عکاسان قدرت عکس های ضد نور را می شناسند وقتی نور از پشت شخص می تابد و به عکس ها حس آزادتری می دهد.

13. گاهی اوقات برای گرفتن یک عکس خوب قط باید منتظر شوید. منتظر شوید تا مردم مکانی که در آن هستید را ترک کنند.

نکات کلیدی برای گرفتن یک عکس خوب

14. بعضی ها برای روشن تر کردن عکس از افکت های مختلفی استفاده می کنند. این کار کمی عکس را مصنوعی می کند. برای جلوگیری از مصنوعی شدن عکس رنگ های سفید عکس را تغییر ندهید. مثل خط کشی عابر پیاده در این عکس.

15. بعد از ویرایش عکس شدت افکت ها را به ۳۰ درصد کاهش دهید.

حالا که با نکات مهم عکاسی آشنا شدید تنها کاری که باید انجام دهید تمرین است. هر چه بیشتر تمرین کنید عکاس بهتری می شوید.

بدونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار