خطرناک ترین شیوه های استفاده از لنز چشمی
کد خبر: ۹۹۵۳
تاریخ انتشار: 2015 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کارشناسان هشدار می‌دهند با توجه به شیوع بالای استفاده از لنزهای تماسی به جای عینک برای اصلاح دید توسط افراد در جهان، نادیده گرفتن قوانین بهداشتی در هنگام مصرف آن‌ها می‌تواند به شدت به چشم‌ها آسیب برساند.

گفتنی است، کارشناسان ایالات متحده با انجام پرسشنامه‌ از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کردند دریافته‌اند 50 درصد این افراد هنگام خواب لنز را از چشمان خود خارج نمی‌کنند، عده بسیاری از آن‌ها درحالی که لنز بر چشمان آنها است در آب شنا می‌کنند و یا در هوای بازانی لنز را از چشمان خود خارج نمی‌کنند.

کارشناسان هشدار می‌دهند آلودگی لنزها، دست زدن به آنها با دستان کثیف، خیس شدن برای مدت طولانی، شستن آن‌ها با آب غیراستریل مانند آب لوله‌کشی شهری و یا استراحت و چرت زدن درحالی که لنز بر چشم است می‌تواند سبب آلودگی لنز، بروز کرانیت، عفونت چشمی و حتی بروز نابینایی شود.

التهاب قرنیه یکی از مشکلات شایع چشمی در افرادی است که از لنزهای تماسی به درسی استفاده نمی‌کنند و یکی از علل متداول مراجعه این دسته از افراد به متخصصان چشم پزشکی است.

کارشناسان هشدار می‌دهند با وجود آنکه آب لوله‌کشی شهری برای نوشیدن سالم است اما برای شستشوی لنز تماسی چشم باید از محلول‌های استریل ویژه این کار استفاده کرد.

کارشناسان بر این اساس توصیه می‌کنند افراد قبل از دست زدن به لنزهای تماسی دست‌های خود را با آب و صابون شسته و به طور کامل خشک کنند.

در صورتی که تاریخ مصرف لنز چشمی آن‌ها تمام شده است از مصرف آن اکیداً خودداری کرده نسبت به تهیه لنز تماسی جدید اقدام کنند و چنانچه در اثر دست زدن به لنز، ناخن سبب ایجاد خراشیدگی در لنز شد حتما نسبت به تعویض لنز خود اقدام کنند.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار