مصاحبه با خبرنگاری که عکس کودک سوری را منتشر کرد+عکس
کد خبر: ۹۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
«نیلوفر دمیر» خبرنگار ترکیه ای درباره لحظه ثبت عکس از جنازه «آیلان » پسر بچه 3 ساله سوری گفت: «وقتی جنازه کودک سوری را دیدم خون در رگهایم از حرکت ایستاد. کاری از دستم ساخته نبود. تنها کاری که می توانستم بکنم این بود که فریاد او را به گوش جهان برسانم .»



عکس دلخراشی که «نیلوفر دمیر»  خبرنگار آژانس خبری دوغان ترکیه از  جنازه «آیلان » پسر بچه 3 ساله سوری  گرفت به خبر اول رسانه های جهان تبدیل شد. دمیر درباره لحظه ثبت این عکس گفت: «در حال تهیه گزارش از مهاجران غیرقانونی بودیم که سعی داشتند خودشان را به جزیره «ایستان کوی»  یونان برسانند که متوجه جسد  در ساحل شدم . نزدیک تر رفتم . وقتی جسد آیلان را  دیدم خیلی متاثر شدم . خون در رگهایم از حرکت ایستاد. هیچ کاری از دستم ساخته نبود. تنها کاری که می توانستم بکنم این بود که با گرفتن عکسی از این صحنه صدای فریاد جسم بی جانش را به گوش تمام دنیا برسانم .»



جسد «آیلان »کودک 3 ساله سوری در ساحل بدروم
 


جسد «غالب» کودک سوریه ای که به همراه برادرش «آیلان» در ساحل بدروم پیدا شد

وی در ادامه گفت:« 100 متر آنطرف تر  از جسد «آیلان » جسد برادرش  «غالب» نیز در ساحل افتاده بود. جلیقه نجات یا چیزی که باعث شود روی آب بمانند همراهشان نبود و این مرگ آنها را دلخراش تر جلوه می داد.»



«آیلان» (سمت چپ) در کنار برادر بزرگش «غالب»

وی در جواب این سوال که به عنوان یک روزنامه نگار زن در آن لحظه چه حسی داشتید گفت:« حال بدی داشتم.اما به عنوان یک روزنامه نگار وظیفه داشتم این حادثه را ثبت کنم.از سال 2003 که به عنوان خبرنگار مشغول به کار شدم بارها شاهد اتفاقات مر گبار برای مهاجران بوده ام . امیدوارم  با توجه دنیا به این مساله از این به بعد  دیگر شاهد این اتفات تلخ نباشیم .
ایران آنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
1
بهره از كودكي آن طفل چه ديد؟
كه نه خنديد و نه جست و نه دويد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار