شیرینی پروتئینه و کاملا گیاهی تولید شد
کد خبر: ۹۹۱۳
تاریخ انتشار: 2015 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
امید نگینی محقق ایرانی  با بیان اینکه بر اساس آمارهای انجمن دیابت ایران، از هر 5 نفر در کشور یک نفر در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت یا چاقی هستند، گفت: با توجه به ضرورت پیشگیری از بیماری دیابت سعی کردیم به نوعی فرمولاسیون مواد غذایی به ویژه شیرینی‌های سنتی و قدیمی را اصلاح کنیم.

وی افزود: به همین منظور نوعی شیرینی پروتئینه و کاملا گیاهی از عصاره گیاه استویا، عصاره جلبک دریایی اسپیرولینا، ایزومالت، سوربیتول با فیبرهای گیاهی و عصاره گیاهان دارویی تولید کردیم.

نگینی با اشاره به مزیت‌های این نوع شیرینی اظهار داشت: مزه این شیرینی کاملا طبیعی است، دندان‌ها را هم خراب نمی‌کند، چاق کنندگی شکر را هم ندارد و میزان کالری آن کم و ارزش غذایی آن زیاد است. این محصول خاصیت آنتی اکسیدانی و پروبیوتیکی دارد و نوع مواد بکار گرفته آن نیز باکتری‌ها و فلور طبیعی روده را احیا کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ما در تولید این محصول از نگهدارنده شیمیایی استفاده نکرده‌ایم بلکه برای ساخت این نوع شیرینی از نگهدارنده‌های کاملا طبیعی، گیاهی و سالم بهره گرفتیم.

این محقق ایرانی ادامه داد: ما در این طرح آرد، شکر و گلوکز را حذف و مواد گیاهی، طبیعی و سالمی جایگزین آنها کرده و برای غنا بخشیدن و افزایش ارزش غذایی این محصول از جلبک دریایی به نام اسپیرولینا استفاده کرده‌ایم که حدود 78 درصد وزن خشک این جلبک پروتئین است و 18 اسید آمینه دارد و سرشار از ویتامین ₁₂B و آهن است.
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار