پیلاتس، تعادل زنان سالمند را افزایش می‌دهد
کد خبر: ۹۹۰۹
تاریخ انتشار: 2015 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

پیلاتس از کمر درد در زنان سالمند می‌کاهد و تعادل آنها را افزایش می‌دهد.

مطالعات انجام شده توسط محققان اسپانیایی نشان داده است، زنان سالمندی که درد در ناحیه کمر دارند با انجام پیلاتس می‌توانند تعادل خود را افزایش دهند و احتمالا افتادن را کاهش دهند.

در این مطالعات 100 زن 65 ساله و مسن‌تر مورد بررسی قرار گرفتند. برای این افراد دو بار در هفته‌ فیزیوتراپی و 20 دقیقه ماساژ و ورزش کششی تجویز نشد. همچنین نیمی از این زنان دو بار در هفته‌ به مدت یک ساعت پیلاتس انجام دادند.

بعد از 6 هفته‌، زنانی که پیلاتس انجام می‌دادند کمتر ترس از افتادن داشتند و احساس درد کمتری در کمر می‌کرد‌ند. پیلاتس هم بر ذهن و هم بر جسم تاثیر مثبت دارد.

میلیون‌ها نفر در دنیا از کمر درد رنج می‌برند، احتمال کمر درد با افزایش سن بیشتر می‌شود. در ورزش پیلاتس حرکاتی هست که باعث افزایش قدرت بدن و افزایش تعادل می‌شود. این ورزش باعث قدرتمند شدن عضلات بالایی و پایینی کمر، لگن و ران‌ها می‌شود. پزشکان و فیزیوتراپ‌ها این ورزش را توصیه می‌کنند.

برای اندازه‌گیری میزان تعادل زنان مورد بررسی قبل و بعد از برنامه ورزشی از آنها خواسته شد که بر روی صندلی بنشینند و بلند شوند. نتایج تحقیقات نشان داد که پیلاتس در کمتر از دو ماه تاثیر مثبتی بر تعادل می‌گذارد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار