تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا
کد خبر: ۹۹۰۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
جشنواره دو سالانه جهانی عکس «نیکون»، یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی بین‌المللی در جهان است. این مسابقه این امکان را به عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌دهد تا بتوانند ایده‌های عکاسی خود را به جهانیان نشان دهند.
تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیابه گزارش «تابناک باتو»؛ عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا. جشنواره دو سالانه جهانی عکس «نیکون»، یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی بین‌المللی در جهان است. این مسابقه این امکان را به عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌دهد تا بتوانند ایده‌های عکاسی خود را به جهانیان نشان دهند. ۴۳ سال است که دانشمندان، پزشکان، دانش آموزان و کلیه‌ی افراد علاقه‌مند از هر قشری، بهترین آثارشان را به این مسابقه می‌فرستند.

از فرصت استفاده کنید، عکس‌هایی را ببینید که سوژه‌اش در دنیای اطراف شما هم وجود دارد اما هیچ‌وقت با چشم قابل‌دیدن نیست.

مرگ زیبا

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

زمانی که این عکس اولین جایزه‌ی مسابقه‌ی نیکون 2017 را به نام خودش ثبت کرد؛ حضار نمی‌دانستند که این تصویر زیبا مربوط به بیماری یک فرد است. نوعی بیماری شبیه به سرطان پوست که مسلماً ازنظر هر فردی زیبا نخواهد بود. اما اگر قسمتی از پوست مرده‌ی این فرد را زیر ذره‌بین بگذارید تصویری شبیه به یک عروس دریایی را می‌بینید. این تصویر توسط موسسه سرطان در هلند به ثبت رسیده است.

هیولای خزنده

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

مسابقه عکاسی دنیای کوچک «نیکون» در حال برگزاری بود. همه‌ی عکاسان هیجان‌زده منتظر انتخاب عکس‌های برتر سال ۲۰۱۷ بودند. نیکون مسابقه‌ای است که به رقابت میان تصاویر موجودات و اشیا در زیر میکروسکوپ یا ذره‌بین اختصاص دارد. مجری مسابقه شروع به خواندن نام برندگان کرد و عکسی به نام «بابا لنگ‌دراز» که از چشم یک خزنده گرفته شده بود، یکی از برندگان مسابقه اعلام شد. همه‌ی حضار ایستادند و برای «چارلز کربز» عکاسی که صورت کرم‌های میکرونی را نشان همه داده بود کف زدند.

جنگ در اقیانوس

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

شاید تصویر بالا شبیه به سقوط افرادی در اقیانوس یا مثلاً شبیه ریشه یک درخت یا گیاهی در آب باشد، اما فقط یک عکس میکروسکوپی از زبان انسان است. زبان همه‌ی ما عصب‌ها و عروق زیادی دارد که چشم غیرمسلح، قادر به دیدن آن نیست. البته برای گرفتن این عکس یک ترکیب شیمیایی با رنگ زرد به زبان تزریق‌شده تا عروق را برجسته‌تر کند.

نوشابه دوست دارید؟

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

برای اولین بار بود که برای خوردن یک لیوان نوشابه تا این حد دودل بودم. هیچ شعار و نصیحت و تبلیغی به‌اندازه‌ی این عکس به من شوک وارد نکرده بود. روی تابلویی کنار این عکس نوشته‌ بودند: «ممکن است یکی از این‌ها مستأجر معده یا روده‌ی شما باشند، لطفاً نوشابه نخورید». این موجود چاق‌وچله‌ای که در عکس می‌بینید؛ کرم‌های نواری شکلی هستند که در اثر خوردن مداوم نوشابه در معده و روده انسان فعالیت می‌کنند.

لنگرگاهی در کف اقیانوس

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

چیزی که در تصویر می‌بینید یک اثر گرافیکی یا نقاشی خوش آب و رنگ نیست. این عکس یک موجود زنده به نام «خیار دریایی» است که پوستی چرمی و جثه‌ای بزرگ دارد، اما شبیه به تعداد زیادی لنگر می‌ماند که در دریا رهاشده و یک دانش‌آموز خوش‌ذوق، نقاشی آن را کشیده است. این جانور لنگر دار در کف اقیانوس زندگی می‌کند.

محو تماشای تو

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

هرقدر هم که سعی کنید از چشم زنبورها بگریزید موفق نخواهید شد. خصوصاً زنبورهایی که در فصل بهار و تابستان به سراغ شما می‌آیند. این زنبورها دو چشم بزرگ دارند که «چشمان ترکیبی» نامیده می‌شود. همچنین چندین چشم دیگر دارند که به «چشم ساده» مشهورند. آن‌ها معمولاً چشمانشان را به‌صورت یک مثلث مرتب می‌کنند و بعد با کمک ترکیب چشم‌هایشان به دنبال هدف خود می‌روند.

چراغانی

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

سال گذشته مسافران تور چین عکس‌هایی از «جشنواره یخ هاربین» گرفته بودند که بسیار رنگارنگ و هیجان‌انگیز بود. به‌محض دیدن عکس فوق فکر کردم یکی از آن عکس‌ها را دیده‌ام اما تصورم کاملاً اشتباه بود و این عکس را در ژاپن گرفته بودند. آیا فکر می‌کردید الیاف عصبی جنین جوجه تا این‌حد زیبا باشد؟

دکتر «ریوا گاوا»، محقق سابق دانشکده پزشکی دانشگاه «نگویا» ژاپن، در سال 2017 با این عکس همه را هیجان‌زده و عنوان هفتم را کسب کرد.

هولوگرام مخملی

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

این تصویر زیبا حاصل اتفاق بدی است که حداقل یک‌بار برای همه‌ی ما پیش‌آمده است. پارچه‌ی مخملی طرح رنگین‌کمان در تصویر فوق مربوط به هولوگرام یک کارت اعتباری است که از وسط شکسته است. البته استیون سیمون عکاس تگزاسی از یک تکنیک به نام روشنایی متقاطع استفاده کرده و تصویر را 10 برابر افزایش داده است. اما رنگ و طرح آن کاملاً واقعی است.

پر طاووس

تصاویری حیرت‌آور از عجیب‌ترین کوچولوهای دنیا

استحکامی که در این تصویر دیده می شود شبیه به قاصدکی که با یک فوت از هم می‌پاشد نیست؛ اما این تصویر سه‌بعدی واقعا یک قاصدک بندانگشتی است،همان قاصدکی که همه ما دوستش داریم و بیشتر در مناطق بومی اروپا سرگردان است. این عکس توسط چشم‌پزشکی به نام «یاهو مونوسون» گرفته شده که در سال 2017 دومین جایزه نیکون را از آن خود کرد.

کافه گردش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
4
خیار دریایی کاملا فیکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
6
جالب بود. ممنون از شما.‌
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
3
کوچولوها؟ اینها میکروسکوپی اند
اشتفان
|
Turkey
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
تابناک واقعا دیگه آخرشی :)
در مورد خیار دریایی ، اولش میگی این یه نقاشی و یا اثر گرافیکی نیست ، بعد درآخر نوشتی این خیار دریاییه که یه دانش آموز خوش روق نقاشیش رو کشیده ؟؟!!
بالاخره نقاشی هست یا نیست ؟؟!!! :)
تصمیمت رو گرفتی مارو هم در جریان بذار ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار