این دردهای شکمی را نادیده نگیرید!
کد خبر: ۹۹۰۴۸
تاریخ انتشار: 2018 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
اما چگونه متوجه شویم که شکم درد شرایطی زودگذر مانند یک ناراحتی معده ساده یا تولید بیش از اندازه گاز است و یا به شرایطی جدی‌تر اشاره دارد؟ به گفته کارشناسان، سرنخ ها در خصوصیت درد - چه مدت ادامه داشته است، شدت آن چقدر است، و در کجا شکل گرفته است - و این که علائمی خاص با آن همراه است یا خیر، وجود دارند.
این دردهای شکمی را نادیده نگیرید!به گزارش «تابناک باتو»؛ شکم درد می تواند به واسطه دلایلی بی ضرر شکل گرفته و یا نشانه ای از بروز مشکلی جدی و نگران کننده باشد. همه ما گاهی اوقات شکم درد را تجربه می کنیم. در شرایطی که اغلب نشانه ای زودگذر است که می توان آن را نادیده گرفت، گاهی اوقات احساس درد در ناحیه شکم می تواند به مساله ای جدی اشاره داشته باشد.

این شکم دردها را نادیده نگیرید 

به گزارش "تودی"، اما چگونه متوجه شویم که شکم درد شرایطی زودگذر مانند یک ناراحتی معده ساده یا تولید بیش از اندازه گاز است و یا به شرایطی جدی‌تر اشاره دارد؟

به گفته کارشناسان، سرنخ ها در خصوصیت درد - چه مدت ادامه داشته است، شدت آن چقدر است، و در کجا شکل گرفته است - و این که علائمی خاص با آن همراه است یا خیر، وجود دارند.

این دردهای شکمی را نادیده نگیرید!

در ادامه با هفت نشانه که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید بیشتر آشنا می شویم.

دردی که به ناگاه یا با شدت زیاد شکل می گیرد

درد ناگهانی یا شدید در ناحیه شکم، به ویژه اگر با گذشت زمان شرایط وخیم‌تری به خود بگیرد، می تواند نشانه ای از آپاندیسیت یا مشکلات کیسه صفرا باشد.

دردی که با حالت تهوع و استفراغ همراه است

این نشانه، به ویژه اگر خون در استفراغ وجود داشته باشد، می تواند یک هشدار جدی در نظر گرفته شود. این می تواند نشانه ای از خونریزی ناشی از یک اولسر یا التهاب مری و یا انسداد کامل یا نسبی روده کوچک باشد. اگر این نشانه با علائم ابتلا به آنفلوانزا، مانند گلو درد، مرتبط باشد، چندان جای نگرانی نیست.

دردی که هنگام اجابت مزاج تشدید می شود

این می تواند نشانه ای از کولیت، پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) یا سرطان لوزالمعده باشد.

دردی که شما را از خواب بیدار می کند

هنگامی که به خواب می رویم، روده ما نیز به خواب می رود. افزون بر این، مغز ما به طور معمول بسیاری از سیگنال های درد را هنگام خواب خاموش می کند. در نتیجه، اگر درد به اندازه ای شدید است که شما را از خواب بیدار می کند، با شرایطی نگران کننده مواجه هستیم. به عنوان مثال، درد شدید و ناگهانی که شما را در میانه شب از خواب بیدار می کند می تواند نشانه ای از التهاب کیسه صفرا یا حرکت یک سنگ کیسه صفرا باشد.

این دردهای شکمی را نادیده نگیرید!

دردی که با تب همراه است

این می تواند نشانه ای از آپاندیسیت یا دیورتیکولیت باشد.

دردی که هنگام غذا خوردن افزایش می یابد

این می تواند نشانه ای از وجود یک اولسر باشد. کولیت و بیماری کرون می توانند یک ساعت پس از غذا خوردن شرایط وخیم‌تری به خود بگیرند.

دردی که با گرفتگی و انقباض عضلانی همراه است

این ممکن است نشانه ای از کولیت، یک انسداد یا سنگ کلیه باشد. درد پایدار در طولانی مدت می تواند به سرطان یا پانکراتیت اشاره داشته باشد.

محل درد می تواند اطلاعات بیشتری درباره این که کدام بخش بدن درگیر شده است، ارائه کند. در بیماری های لوزالمعده، درد اغلب از جلو به سمت عقب حرکت می کند. درد در قسمت بالایی شکم ممکن است به دلیل یک اولسر شکل گرفته باشد. درد در قسمت پایینی شکم می تواند با کولیت یا یک انسداد پیوند خورده باشد.

عصرایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار