کیش میزبان دومین همایش ملی انیمیشن ایران
کد خبر: ۹۹۰۰
تاریخ انتشار: 2015 September 04    -    ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

دومین همایش ملی انیمیشن ایران در کیش آغاز شده است. این همایش با اشاره به حضور موفق ایران در زمینه تکنیک و محتوای انیمیشن در دنیا گفت: ایران بیستمین کشور دنیا در زمینه خلق آثار پویا نمایی است.

دبیر این همایش علی رضا قاسم خان گفت: در این همایش که 11 تا 13 شهریور در کیش برگزار می‌شود 120 نفر از اساتید و فعالان عرصه پویا نمایی حضور دارند.

دبیر همایش افزود: از 62 مقاله رسیده به همایش 20 مقاله برگزیده شد که علاوه بر انشار مقاله‌ها به صورت کتاب 8 مقاله هم در همایش ارائه می‌شود.

هانیه سادات سلکی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته انیمیشن با مقاله تکنیک‌های پویانمایی ژاپن و کاربرد آن در پویانمایی کشورمان یکی از 8 برگزیده مقاله‌های ارائه شده در همایش ملی انیمیشن ایران است.

بهرام عظیمی خالق اثر سیا ساکتی، امیر محمد دهستانی نویسنده و کارگردان مجموعه انیمیشنی فرمانروایان مقدس و قصه ما مثل شد و محمد میر کیانی نویسنده مجموعه قصه ما مثل شد و مدیر پویانمایی شبکه جام جم از مهمانان حاضر در همایش هستند.

هفت کارگروه تخصصی به بررسی مسائل انیمیشن ایران در همایش می‌پردازند و نتیجه آن به عنوان سند راهبردی در اختیار محققان قرار می‌گیرد‌.

صنعت انیمیشن و هنر و رسانه و انیمیشن از محورهای اصلی این همایش است.

قرار است چهار فیلم انیمیشن جمشید و خورشید ، تهران 1500 ، رستم و سهراب و قلب سیمرغ در خانه هنر و لبخند کیش در طول برگزاری همایش نمایش داده شود.

نخستین دوره همایش ملی انیمیشن سال 87 و با همکاری دانشکده صداوسیما برگزار شد.

خبرگزاری صدا و سیما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار