مردم از بیمارستان های دولتی رضایت دارند
کد خبر: ۹۸۴۴
تاریخ انتشار: 2015 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
مسعود رضايي پيش از ظهر امروز (12 شهريور) در نشست خبري كه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشكي قزوين برگزار شد، بيان كرد: سلامت مقوله اي است كه در دولت يازدهم مورد توجه خاص قرار گرفت و ميزان توجه در حرف و عمل و پشتيباني قابل مقايسه با گذشته نيست.

وي ادامه داد: طرح تحول سلامت از 15 ارديبهشت ماه سال گذشته در چندين محور كليد خورد؛ يكي از اقدامات در حوزه توسعه كلينك هاي ويژه بود كه قبل از اجراي طرح يك كلينيك ويژه داشتيم كه اين تعداد بعد از اجراي طرح به 9 مورد در بيمارستان هاي قدس، ولايت، شهيد رجايي، ساختمان هلال احمر در قزوين، بيمارستان شهرستان بوين زهرا و بيمارستان هاي آبيك و البرز رسيده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي قزوين اضافه كرد: 34 پزشك متخصص و فوق تخصص در بخش سرپايي خدمات ارائه مي دادند كه با اجراي اين طرح اين عدد به 98 پزشك رسيده است و اجراي اين كار موجب شده مردم در نقاط مختلف دسترسي به پزشكان داشته باشند.

وي اعلام كرد: اقدام ديگر در بحث پزشكان مقيم بيمارستان بود كه شرايطي فراهم شده خدمات فوري با نظارت پزشك متخصص باشد كه 40 پزشك مقيم در بيمارستان هاي دانشگاهي فعاليت دارند كه اين امر موجب افزايش رضايت در بيمارستان هاي دولتي شده است.

رضايي با اشاره به افزايش زايمان طبيعي در استان توضيح داد: سزارين در كشور ما بيش از نورم جهاني است؛ سرازين اقدامي خلاف طبيعت بوده و كاري است كه در صورت نياز و براي نجات جان نوزاد و مادر بايد صورت گيرد ولي به دلايل متعدد، زايمان سزارين به بالاي 60 درصد در كشور رسيده است.

وي افزود: ميزان زايمان به صورت سزارين تا قبل از اجراي طرح تحول سلامت در استان قزوين، 60.58 درصد بود كه بعد از اقدامات مداخله اي و رايگان شدن زايمان طبيعي به 57 درصد رسيده است كه در واقع كمتر از سه درصد توانستيم كاهش را شاهد باشيم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي با اشاره به تجهيز بيمارستان ها اظهار كرد: در بحث تجهيزات پزشكي بيمارستان ها نيز طي هفت تا هشت ماه گذشته حداقل 3 ميليارد تومان هزينه شده است كه عمده اعتبارات از خود وزارتخانه تأمين شده است.

وي خاطر نشان كرد: بهسازي اورژانس بيمارستان شهيد رجايي و بيمارستان بوعلي، افتتاح بخش آي سي يو بيمارستان شهيد رجايي، اقتتاح و آغاز پروژه كلنگ زني بخش ويژه كودكات در بيمارستان قدس و راه اندازي بخش شيمي درماني در بيمارستان ولايت از ديگر اقدامات در دستور كار است كه موجب ايجاد تغيير محسوسي در بيمارستان ها مي شود.

شبستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار