وقتی مردگان هم صاحب موزه می‌شوند+تصاویر
کد خبر: ۹۷۵۰
تاریخ انتشار: 2015 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
موزه اجساد برلین، یکی از عجیب‌ترین موزه‌های دنیا به شمار می‌رود.

امروزه موزه‌های زیادی در دنیا وجود دارند که از قالب سنتی موزه‌ها در نمایش آثار تاریخی و باستانی خارج شده و آثار موجود درآن‌ها سبکی عجیب و غریب دارند.

یکی از شگفت‌انگیزترین موزه‌های دنیا، موزه اجساد برلین است. دراین موزه که توسط همسر کالبدشناس مشهور آلمانی، گونتر هاگنز، طراحی ‌شده اجساد و اندام‌های واقعی بدن انسان به نمایش گذاشته شده‌اند.

وقتی مردگان هم صاحب موزه می‌شوند

در این موزه دائمی، برای جلوگیری از فاسد‌شدن اجساد از روش «پلاستینه کردن» که توسط خود، هاگنز در 1977 ابداع شد استفاده شده است.

هاگنز که به «دکتر مرگ» شهرت پیدا کرده بود، از سال 1995 میلادی تور جهانگردی بحث‌برانگیزی با عنوان «جهان اجساد» در سرتاسر دنیا به راه انداخته بود که 40 میلیون بازدید‌کننده ازآن دیدن کردند.

وقتی مردگان هم صاحب موزه می‌شوند

موزه فوق با مساحتی معادل 1200 متر مربع در مقابل برج تلویزیونی معروف برلین قرار دارد و 20 جسد پوست‌کنده شده که عضلات اندام‌ها و استخوان‌های آن‌ها مشخص است، در ژست‌های مختلفی مثل نشستن، ورزش کردن و... در آن وجود دارند. 

همسر هاگنز هدف خود را از طراحی این موزه را ارائه دیدی تازه و منحصر به فرد از اندام‌های بدن به بازدیدکنندگان ذکر کرده است.

وقتی مردگان هم صاحب موزه می‌شوند

براساس نظرسنجی انجام شده، حدود شش ماه پس از افتتاح این موزه در فوریه سال 2015، 9 درصد از بازدیدکنندگان اعلام کردند که مصرف سیگار را ترک کرده‌اند. همچنین 23 درصد به ورزش کردن روی آورده و 30 درصد نیز رژیم غذایی سالم‌تری را جایگزین رژیم غذایی فعلی خود کرده‌اند.

وقتی مردگان هم صاحب موزه می‌شوند

افتتاح این موزه در برلین جنجال زیادی را برپا کرد و حتی کلیسای پروتستان برای جلوگیری از برپایی آن تلاش بسیاری کرد اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.

هاگنز 70 ساله که در حال حاضر به بیماری پارکینسون مبتلا است، درخواست کرده تا بدن خود او نیز پس از مرگش در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: موزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار