این علائم را داشته باشید در معرض خودکشی هستید
کد خبر: ۹۷۲۶
تاریخ انتشار: 2015 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
محققان با مطالعه رفتاری افراد مبتلا به افسردگی الگویی را کشف کرده‌اند که در میان افراد در معرض خودکشی مشابه است.

در این تحقیق ۲ هزار و ۸۱۱ فرد مبتلا به افسردگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که ۶۲۸ نفر از آنها حداقل یک بار دست به خودکشی ناموفق زده‌اند.

محققان ویژگی‌ها و رفتارهای غالب افرادی را که دست به خودکشی زده‌اند را بررسی کرده‌‌اند و اکنون به مجموعه‌ای از رفتارها رسیده‌اند که در بسیاری از کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند دیده شده است.

پژوهشگران این تحقیق که توسط کالج اروپایی نوروسایکو فارموکولوژی انجام شده {لینک}، ابتدا ویژگی‌ها و رفتارهای غالب افراد گروهی را بررسی و بازبینی کرده که اقدام به خودکشی کرده‌اند. 

آمارها نشان می‌دهد که سالانه به صورت میانگین ۸۰۰ هزار نفر با خودکشی در جهان به زندگی خود پایان می‌دهند و ۲۰ برابر این رقم در هر سال اقدام به خودکشی ناموفق دارند.

 این رقم با گسترش افسردگی میان مردم جهان و تنهایی آنها رو به افزایش است. شناسایی علایم افراد در معرض خودکشی اما باعث کمک بستگان و دوستان این افراد می‌شود که حیاتی است و می‌تواند جان آنها را نجات دهد.

اگر در فرد افسرده‌ای این رفتارها را مشاهده کنید خطر اقدام او به خودکشی ۵۰ درصد بیشتر از دیگران است:

- رفتارهای پرخطر مانند رانندگی خطرناک یا بی‌بند و باری
- آژیتاسیون یا بی‌قراری روانی: یک سری حرکت‌های ناخواسته و بی‌هدف است که از تنش روانی و اضطراب فرد ریشه می‌گیرد.

این موضوع شامل قدم زدن در اطراف اتاق، فشردن دستها، کشیدن لباس و پیچاندن آن و دیگر اقدامات مشابه و همچنین بی‌قراری شدید می‌شود.

- بروز رفتارهای ناگهانی بدون توجه به پیامدها و عواقب آن. این مسئله در روانشناسی به تکانه‌ای بودن (Impulsivity) مشهور است.

دانشمندان امیدوارند با شناسایی چنین رفتارهایی پیشرفت‌هایی در زمنیه درمان بالینی افراد مبتلا به افسردگی و کم کردن احتمال خودکشی در این افراد به دست آورند.

منبع : خبر آنلاین
برچسب ها: خودکشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار