کاهش 53 درصدی حجم روان‌آب‌های کشور
کد خبر: ۹۶۹۳
تاریخ انتشار: 2015 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
حجم روان‌آب‌های کشور در پایان مرداد ماه سال جاری در مقایسه با میانگین بلندمدت 53 درصد کاهش یافته و به 39 میلیارد و 368 میلیون مترمکعب رسید.

طبق اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، حجم روان‌آب‌های سطحی کشور در پایان مرداد‌ ماه سال جاری به 39 میلیارد و 368 میلیون مترمکعب رسیده است.

این در حالی است میانگین بلندمدت حجم کل روان آب‌های سطحی در مرداد‌ماه 84 میلیارد و 662 میلیون مترمکعب و دوره مشابه سال گذشته 41 میلیارد و 326 میلیون مترمکعب بوده است.

براساس این گزارش، حجم جریان‌های سطحی در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری رتبه چهل و پنجم را در 47 سال گذشته به خود اختصاص داده است.

بر این اساس حجم جریان‌های سطحی در یازدهمین‌ماه سال آبی جاری نسبت به سال گذشته در 3 حوضه اصلی آبریز کشور مثبت و در سه حوضه آبریز منفی گزارش شده است.

در حوضه های دریای خزر، فلات مرکزی و سرخس جریان‌های سطحی نسبت به سال گذشته به ترتیب 10، 24 و 2 درصد افزایش یافته است، اما در حوضه‌های خلیج فارس، دریاچه ارومیه و هامون به ترتیب 14، 19 و 14 درصد کاهش داشته است.

بیشترین کاهش روان‌آب‌های کشور در حوضه آبریز هامون بوده که نسبت به سال گذشته 14 درصد و نسبت به درازمدت 80 درصد کاهش یافته است.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار