نمره کیفیت آب تهران چند است؟
کد خبر: ۹۶۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کیفیت آب شرب یکی از مهمترین مسائل هر کشور است و به عبارتی نوعی شاخص توسعه به حساب می آید؛ اما اینکه ایران در این بین در چه رتبه‌ای قرار دارد و مردم چه نوع آبی می‌نوشند موضوعی قابل بحث است.

در حال حاضر بررسی کیفیت آب مصرفی کشور در 340 آزمایشگاه انجام می شود و به گفته رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نظارت‌های موجود برای مردم اطمینان بخش خواهد بود که مشکلی در زمینه کیفیت آب شرب مصرفی وجود ندارد، اما این مساله که چرا علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزارت بهداشت که خود از مسوولان نظارت بر کیفیت آب است از آب معدنی، بسته بندی و تصفیه شده استفاده می کند جای سوال دارد.

این مقام مسوول در پاسخ به سوالی که شما چه نوع آبی می نوشید؟ گفت: من به شخصه از آب بسته بندی و آب تصفیه شده استفاده می‌کنم اما اگر هیچ کدام نبود از آب شیر استفاده می‌کنم!

وی معتقد است که باید فرهنگ سازی استفاده از آب بسته بندی در میان مردم رایج شود چرا که کیفیت آب بسته بندی در قیاس با آب شرب به مراتب بالاتر است و همچنین صرف نظر از نکات بهداشتی، این مساله را باید در نظر گرفت که استفاده از آب بسته بندی در درازمدت با توجه به هزینه هایی که در پی دارد به نفع کشور است.

نمره کیفیت آب تهران چند است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص کیفیت آب تهران نیز گفت: به علت ورود آب‌های سطحی جدید به شبکه آبرسانی تهران، درحال حاضر کیفیت آب شاخص‌های بهداشتی و استاندارد‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده است را دارد اما نمی توان نمره 20 را به آن داد و نمره کامل برای شهر تهران زیاد است.

سیاری با بیان اینکه کیفیت آب تهران در تمام نقاط یکی نیست و مناطقی که به آب سطحی نزدیک ترند کیفیت بهتری دارند، اظهار کرد: نمره کیفیت آب تهران در بعضی مناطق 20 و در برخی مناطق حدود 15 است.

بیماری های آبی فراگیر هستند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیماری به دلیل مصرف آب آلوده در کشور رایج شده است؟ اظهار کرد: سال گذشته هیچ مورد وبا گزارش نشد اما امسال چند ماه پیش در خوزستان وبا اتفاق افتاد. علاوه بر این نیز دو سال پیش در یکی از شهرک‌های اطراف تهران در زمستان تعداد زیادی از مردم در بیمارستان بستری شدند؛ اما که کیفیت آب به صورت کامل تحت رصد و کنترل سازمان های ذی ربط قرار دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رساندن آب سالم به دست مردم را هدف وزارت بهداشت دانست و افزود: در این راستا همکاری و تبادل اطلاعات خوبی با وزارت نیرو داشته ایم و امر رسیدگی به کیفیت آب کشور به صورت مکرر در حال پیگیری است.

کیفیت آب بسته‌بندی تفاوتی با آب شیر ندارد، اما...

نکته حائز اهمیت در این میان اختلاف نظر بین آبی ها درباره کیفیت آب است، چراکه علی رغم نظر وزارت بهداشت مبنی بر کیفیت مطلوب آب های بسته بندی، علی سیدزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب معتقد است که تنها تفاوت آب بسته بندی و آب شیر قیمت چند برابری آن است و تفاوتی از نظر کیفیت با یکدیگر ندارند.

به گفته وی هزینه فروش آب یک سوم هزینه تولید آن است، به‌طوری که هزینه تولید یک مترمکعب آب 1000 تومان و هزینه فروش این میزان آب 300 تومان است و این درحالیست که قیمت 1.5 لیتر آب آشامیدنی بسته‌بندی شده 800 تومان است و این اختلاف قیمت ها منطقی نیست!

کیفیت آب سراسر تهران یکی می شود

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز درباره کیفیت آب تهران به ایسنا گفت که باتوجه به پروژه‌های در دست اجرا به ویژه خط ماملو یعنی تصفیه‌خانه هفتم بخش عمده‌ای از نقاط شهر تهران دیگر مشکل کیفی آب ندارند.

به گفته وی توسط تصفیه خانه هفتم ماملو کیفیت آب جنوب شهر و شمال شهر تهران یکسان می شود و با اجرای پروژه های در دست اجرا می توانیم آب مناسبی را دراختیار مردم بگذاریم. همچنین درباره نمره کیفیت آب در تهران نیز می توان گفت که در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی داریم.

این مساله که بالاخره کیفیت آب تهران در چه سطحی قرار دارد و اینکه بهتر است آب بسته بندی بنوشیم و یا آب شیر موضوعی است که بارها از سوی مسئولان وزارت نیرو با پاسخ روشنی مواجه شده؛ اما این ‌که در همین تهران مسوولانی هستند که به جای آب لوله از آب بسته بندی شده استفاده می‌کنند جای تامل است.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
امکان نداره در مناطق شمالی شهر از آب چاه استفاده کنن؛ قابلیت اجرایی بدلیل هزینه بالا و تجهیزات قدیمی ندارد؛ هرچی هست برای شمال شهرِ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
یک زمانی اب تهران خاک تهران دامنگیر بود حالا چی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار